Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: اجرای شیوه‌نامه ساماندهی رودخانه‌ها عامل کاهش چشمگیر خسارت بارش‌های شدید در استان بوده است.

به گزارش ایرنا علی اوسط اکبری مقدم روز دوشنبه در جلسه شورای فنی استان گیلان به بارش باران و وقوع سیل در برخی استان‌های کشور از آغازین روزهای سال جاری اشاره کرد و افزود: باتوجه به تمهیداتی که پس از وقوع سیل در مهرماه سال 97 در استان انجام شد، شاهد مدیریت مطلوبی در بارش‌های شدید اخیر بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر ضرورت پیش‌بینی‌های لازم به منظور جلوگیری از هرگونه خسارات ناشی از حوادث توسط دستگاه‌های اجرایی تأکید و تصریح کرد: فراغت از هر بحرانی به معنای پایان هرگونه مشکل نیست بلکه باید با بررسی دقیق‌تر، نواقص احتمالی را شناسایی و در جهت رفع آن اقدام کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان به حضور در مناطق سیل‌زده استان لرستان اشاره و خاطرنشان کرد: در موضوع آبخیزداری به صورت جدی اقدام شده بود اما تجاوز به بستر فعال رودخانه‌ها و ساخت و ساز در حاشیه آن، جاری شدن سیل را به دنبال داشت.
وی توجه به مسائل آبخیزداری را یکی از موضوعات حائز اهمیت در استان گیلان عنوان و اظهار داشت: اگر تکلیف ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته در حاشیه رودخانه‌های استان گیلان مشخص نشود در آینده با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.
اکبری مقدم بر لزوم تهیه آمار دقیق ساخت و سازهای صورت‌گرفته در حاشیه رودخانه‌ها توسط دستگاه‌های متولی تأکید کرد و افزود: اگر برای آزادسازی بستر و حرائم رودخانه‌ها با جدیت اقدام شود می‌توانیم جلوی بسیاری از بحران‌های ناشی از سیل را بگیریم.
وی به پای کار بودن مدیران و دست‌اندرکاران دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی از ابتدای سال جاری به صورت شبانه‌روزی برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل برای مردم استان اشاره و خاطرنشان کرد: با اقداماتی که پس از ابلاغ شیوه‌نامه ساماندهی رودخانه‌ها صورت گرفت در بارش‌های اخیر شاهد کمترین خسارات بودیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به اینکه اقلیم گیلان همیشه بارش‌های شدید باران را داشته و دارد، گفت: هرگونه اهمال و کم‌کاری در توجه به حاشیه رودخانه‌ها و بستر آن در مقاطع حساس مشکل ایجاد می‌کند.
وی بررسی میدانی اقدامات انجام شده و مورد نیاز در حاشیه رودخانه‌ها را از وظایف اصلی مدیران دستگاه‌های متولی این بخش دانست و اظهار داشت: پیشگیری از وقوع هرگونه بحران باعث می‌شود تا با کاهش حوادث نیازمند جبران خسارات نباشیم.
اکبری مقدم نظارت جدی در مسیر احداث پل‌ها و ابنیه را ضروری دانست و افزود: باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و وجود ماشین‌آلات مدرن در اجرای پروژه‌های عمرانی باید علاوه بر رعایت دقیق نکات فنی، نظارت‌ها نیز تشدید شود.
وی بر ضرورت حفظ سرمایه‌های کشور برای نسل‌های آینده تأکید و خاطرنشان کرد: انتقال تجربیات به مهندسان جوان و جدیت در اجرای نکات ایمنی، مسائل زیست‌محیطی و حفظ بستر رودخانه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته در مدیریت حادثه ترکیدگی خط لوله انتقال گاز در رودخانه سفیدرود طی هفته گذشته گفت: اگر اقدامات با تدبیر و بموقع انجام نمی‌گرفت، قطع گاز بخش‌هایی از استان گیلان را به دنبال داشت.
7296/2007/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي گيلان ساماندهي رودخانه سيلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ پیمان صالحی افزود : بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته طی سال‌های گذشته، خوشبختانه شیوه نامه مشوق‌های خدمتی برای دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی تدوین و توسط ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شد.

وی گفت:  بر اساس این شیوه نامه از این پس دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی با کسب مهارت‌های تخصصی و عمومی می‌توانند از مشوق‌های خدمتی همچون کسری خدمت، مرخصی تشویقی، تعیین سازمان محل خدمت، بخشش اضافه خدمت سنواتی، تعویق اعزام و اعطای یک درجه بالاتر در صورت دارا بودن صلاحیت‌های لازم و متناسب با سوابق مرتبط، بهره‌مند شوند.

صالحی افزود: سوابق و اطلاعات دوره های مهارت آموزی برگزار شده در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور باید تا دو ماه قبل از تاریخ اعزام توسط دانشجویان آماده شده و توسط دانشگاه ها مورد تایید قرار گیرد. در این راستا شیوه نامه و سامانه مربوطه در دست تهیه بوده و روش های اجرایی در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.

 معاون وزیر علوم گفت: این نخستین بار است که مهارت آموزی تاثیر مستقیم در فرایند خدمت سربازی دانشجویان داشته و نیاز است دانشگاه‌ها همکاری و هماهنگی لازم را با دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت اجرای این شیوه نامه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب
  • شیوه‌نامه مشارکت مردم برای تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب تدوین شود
  • سیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • باران راه ارتباطی ۳۸ روستای جبالبارز وساردوئیه را مسدود کرده است
  • هشدار جدی به ۴ استان؛ سیل و طوفان در راه است
  • بارش‌های سیل‌آسا در ‌هرمزگان/ از انسداد تا طغیان رودخانه
  • هواشناسی ایران / هشدار رگبار و وقوع سیلاب برای ۴ استان
  • هشدار جدی هواشناسی به ۴ استان ؛ سیل و طوفان در راه است
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی