Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 - اولین وزیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گوید انتصاب سرلشکر حسین سلامی به سمت فرمانده کل سپاه، ارتباطی با تروریست خواندن این نهاد نظامی از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا ندارد.

محسن رفیق‌دوست  درباره انتخاب فرمانده جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار می‌کند: آقای سلامی 10 سال قائم‌مقام سپاه بوده، بنابراین ایشان بهترین فرد برای جایگزینی فرمانده سپاه است؛ چرا که 10 سال در کنار فرماندهش کار کرده و سفارش‌های مقام معظم رهبری هم همیشه همراه ایشان و آقای جعفری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او می‌افزاید: آقای سلامی هم خوش‌سابقه است و هم در همه این سال‌‌ها در رده‌‌های مختلف کار کرده است. من هیچ نکته منفی‌ای از ایشان نشنیده‌ام.

رفیق‌دوست در واکنش به برخی اظهارنظرها که انتصاب فرمانده جدید سپاه را واکنشی به تروریست خواندن سپاه می‌دانند می‌گوید: این انتصاب هیچ ربطی به تروریست خواندن سپاه از سوی آمریکا ندارد. معمولاً رهبر معظم انقلاب در تاریخ‌های معینی فرماندهان را عوض می‌کنند. اکنون هم زمان انتصاب فرمانده جدید فرا رسیده بود که این کار انجام شد.

او با تأکید بر اینکه سپاه در جایگاه واقعی خود بود، هست و خواهد بود، تأکید می‌کند: تا امروز سپاه به افکار عمومی خوب پاسخ داده و هر جایی که ملت نیاز داشتند، مردانه به میدان آمده است. امیدوارم آقای سلامی هم در این کار موفق باشند.

یکم اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده معظم کل قوا در حکمی با قدردانی از خدمات سرلشکر محمدعلی جعفری در فرماندهی سپاه، سرتیپ حسین سلامی را با اعطای درجه سرلشکری به فرماندهی کل سپاه منصوب کردند.

در حکم انتصاب حسین سلامی، رهبر انقلاب اسلامی دلیل تغییر فرمانده سپاه پاسداران را «ابراز ضرورت جابجایی در فرماندهی سپاه» از سوی سرلشکر جعفری عنوان ‌کرده‌اند. بر این اساس برخی در فضای مجازی این ضرورت تغییر را به اقدام خصمانه آمریکا در قراردادن نام سپاه پاسداران در لیست ترویستی خود ربط دادند.

این در حالی است که طبق تقویم، و قبل از این اقدام آمریکا، برخی تغییر فرمانده سپاه را در سال 98 پیش‌بینی کرده بودند. دومین حکم 5 ساله رهبر انقلاب برای سرلشکر محمدعلی جعفری سال 96 به پایان رسیده بود و طبق رسم نانوشته باید دو سال پیش جانشین او انتخاب می‌شد. او که بعد از محسن رضایی تا کنون طولانی‌ترین دوره فرماندهی سپاه را داشته، همان سال در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ، از تمدید موقت حکم فرماندهی خود بر سپاه پاسداران خبر داده بود. برخی پیش‌بینی‌ها از تغییر فرمانده سپاه تا پایان سال 98 حکایت داشت. پیش‌بینی‌هایی که درست از آب درآمد و یکم اردیبهشت ماه سلامی جانشین جعفری شد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها بانویی که فرمانده‌ی سپاه پاسداران شد

دریافت 36 MB

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت تاریخ دوم اردیبهشت، سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب به بررسی زندگی نامه خانم مرضیه حدیدچی (دباغ) پرداختیم.

کد خبر 6085754

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • ماجرای زنی که فرمانده‌ سپاه پاسداران شد!
  • تنها بانویی که فرمانده‌ی سپاه پاسداران شد
  • اسرائیل سیلی سختی را از ایران تجربه کرد
  • بزرگداشت سردار شهید سید محمد حجازی و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درشهرستان کرخه خوزستان برگزار شد
  • دیدار مسئولان شهرستان آستارا با فرمانده سپاه شهرستان
  • قدردانی فرمانده کل قوا از عملکرد نیروهای مسلح در حوادث اخیر/ رهبر انقلاب: موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است
  • قدردانی فرمانده کل قوا از عملکرد همراه با تدبیر نیرو‌های مسلح در حوادث اخیر
  • این چهره نظامی، فقط ۲۵ روز فرمانده کل سپاه بود /محسن رضایی رکورد زد /اساسنامه سپاه پاسداران به امضای کدام چهره شاخص سیاسی رسید؟
  • اهدای گل به حافظان امنیت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چالدران