Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قم - ايرنا - معاون تسهيلات و تجاري سازي صندوق نوآوري و شکوفايي گفت: اين صندوق براي حمايت از شرکت هاي دانش بنيان کشور، 2 هزار 160 ميليارد ريال تسهيلات و هفت هزار و 500 ميليارد ريال خط اعتباري را در نظر گرفته است.

به گزارش ايرنا، رضا قرباني روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگاران، افزود: اگر طرح هاي ارائه شده از سوي شرکت هاي دانش بنيان توجيه اقتصادي نداشته باشد اما آنها تسهيلات دريافت کنند، بدهکار شدن تنها دستاورد دريافت تسهيلات مي باشد و اين خود مقدمه مشکلات بعدي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اين که هر چقدر صندوق هاي استاني تقويت شوند قدرت آنان براي ارائه تسهيلات افزايش مي يابد، افزود: سهم صندوق پژوهش و فناوري کريمه قم در دريافت تسهيلات پايين است و احتياج به تقويت دارد.
وي گفت: اين صندوق از اهميت ويژه اي براي ارتقا سطح فعاليت شرکت هاي دانش بنيان فعال دراين استان برخوردار است و بايد توان مالي آن براي ارائه خدمات بيشتر از جمله پرداخت تسهيلات تقويت شود.
قرباني گفت:توجه به اقتصاد دانش بنيان يکي از مهمترين اجزا اقتصاد مقاومتي است و به همين دليل صندوق پژوهش و فناوري کريمه نقش بسزايي در تحقق سياست هاي اقتصادي نظام در سطح قم دارد.
وي افزود: بايد مجموعه سهام داران دولتي و خصوصي اين صندوق دست به کار شوند و با افزايش توان مالي آن، سطح خدمات صندوق به شرکت هاي دانش بنيان فعال در قم را گسترش دهند.
وي ادامه داد: به هر اندازه که توان مالي اين صندوق افزايش يابد، صندوق نوآوري و شکوفايي نيز که با تشکيل هيات امنا زير نظر رياست جمهوري فعاليت مي کند، به ميزان 9 برابر اعتبارات مالي جديد در زمينه تسهيلات دهي و ايجاد خط اعتباري به صندوق کريمه اختصاص مي دهد که اين مساله مي تواند تاثير زيادي در افزايش خدمت رساني به شرکت هاي دانش بنيان استان قم داشته باشد.
قرباني با اشاره به فعاليت گسترده صندوق نوآوري و شکوفايي در عرصه هاي ارائه تسهيلات و ضمانت نامه، سرمايه گذاري و همچنين اجراي راهکارهاي توان افزايي شرکت هاي دانش بنيان، گفت: اين صندوق در راهبردي جديد خود به دنبال خروج از رويکرد تصدي گري در پرداخت تسهيلات به شرکت هاي دانش بنيان و واگذاري اين امر به صندوق هاي پژوهش و فناوري کشور است.
وي بيان کرد: صندوق هاي پژوهش و فناوري، نهادهاي مالي تخصصي هستند و مي توانند با شناخت خوبي که از وضعيت اقتصادي هر منطقه دارند، در خدمت رساني هرچه بيشتر به شرکت هاي دانش بنيان با صندوق نوآوري و شکوفايي همکاري کنند.
وي ادامه داد: با اجراي اين طرح از ايجاد صف هاي طولاني در صندوق نوآوري و شکوفايي براي پرداخت تسهيلات و اختصاص خط هاي اعتباري جلوگيري مي شود و کار حمايت از شرکت هاي دانش بنيان با سهولت بيشتري دنبال مي شود.
قرباني با اشاره به حجم نقدينگي بالاي موجود در کشور، گفت: صندوق نوآوري و شکوفايي براي جذب هرچه بيشتر اين سرمايه ها در مسير تقويت توان شرکت هاي دانش بنيان طرح هاي مختلفي را اجرا مي کند که در نمونه اي از آن اين صندوق تا 80 درصد سرمايه گذاري نهادهاي مالي داراي اهليت را در اين بخش طي بازده زماني مشخص تضمين مي کند.
وي افزود: با اين کار ريسک سرمايه گذاري در حوزه اقتصاد دانش بنيان کاهش مي يابد و شاهد شکل گيري کانون هاي سرمايه گذاري در اين بخش خواهيم بود.
وي ادامه داد: بنابراين صندوق هاي پژوهش و فناوري در مرحله ارزيابي و سنجش طرح هاي ارائه شده بايد تمام توان خود را به کار گيرند تا تسهيلات حمايتي بتواند در مسير ارتقا توان شرکت هاي دانش بنيان استفاده شود.
معاون تسهيلات و تجاري سازي صندوق نوآوري و شکوفايي گفت: اجراي اين طرح هاي حمايتي نقش موثري در تامين مالي شرکت هاي دانش بنيان و تحقق شعار سال و رونق توليد ملي خواهد داشت.
وي بيان کرد: البته موضوع تامين مالي تنها حدود 30 درصد مشکل شرکت هاي دانش بنيان کشور را در برمي گيرد و بحث اصلي که بايد در اين خصوص دنبال شود، بازار سازي براي فروش محصولات شرکت هاي دانش بنيان است.
وي بااشاره به اين که تاکنون 10هزار ميليارد ريال به صندوق هاي پژوهش و فناوري کشور براي حمايت از شرکت هاي دانش بنيان کمک شده است، ادامه داد: اجراي طرح هاي ليزينگ يکي از راهکارهاي موثر براي حمايت از فروش شرکت هاي دانش بنيان است و صندوق نوآوري و شکوفايي در اين زمينه فعاليت گسترده اي دارد.
مديرعامل صندوق پژوهش و فناوري کريمه نيز در اين جلسه با تشکر از خبرگزاري ها و رسانه هاي استان به دليل حمايت از حوزه کارآفريني مبتني بر دانش و فناوري در قم گفت: برنامه هاي متنوعي براي حمايت از شرکت هاي دانش بنيان توسط صندوق نوآوري و شکوفايي درنظر گرفته شده است که مي تواند گردش مالي آنها را رونق بخشيده و موجب تقويت بازار فروش محصولات آنان شود.
عليرضا باباخان بيان کرد: صندوق پژوهش و فناوري کريمه با پشتيباني صندوق نوآوري و شکوفايي و حضور بخش خصوصي و دولتي، حمايت هاي گسترده اي را از مجموعه شرکت هاي دانش بنيان و توليدي استان قم به عمل آورده است و تاکنون بيش از يکهزار و 200 شرکت از خدمات اين صندوق در بخش هاي متنوع تسهيلات دهي، صدور ضمانت نامه، مشاور و ساير امور استفاده کرده اند.
وي با اشاره به اجراي طرح واگذاري بخش از فعاليت صندوق نوآوري و شکوفايي به صندوق هاي پژوهش و فناوري استان ها، ادامه داد: صندوق کريمه در اين زمينه آمادگي کامل دارد و تاکنون توانسته است خدمات مورد نياز شرکت هاي دانش بنيان را در سطح توان خود، ارائه دهد.
باباخان گفت: در همين رابطه با شرکت هاي دانش بنياني که در سطح استان قم نياز به تسهيلات دارند تماس گرفته شد تا طرح خود را به طور کامل توضيح دهند و بتوانند از اين تسهيلات استفاده کنند.
وي بيان کرد: در گذشته ارائه تسهيلات به شرکت هاي دانش بنيان فرآيندي طولاني داشت و در مواقعي چند ماه به طول مي انجاميد اما اکنون با شرايط جديد ايجاد شده که از مرحله ارزيابي تا پرداخت و نظارت برعهده صندوق هاي پژوهش و فناوري است، اين مرحله کوتاه مي شود و صندوق پژوهش و فناوري کريمه آمادگي دارد با چابکي و دقت عمل در اين زمينه وارد شود و براي ارتقا توان مالي شرکت هاي دانش بنيان فعال در استان قم تلاش کند.
وي ادامه داد: اگر شرکت ها در مرحله ارزيابي طرح خود را به خوبي بيان کنند، ريسک سرمايه گذاري در آن کاهش مي يابد و تسهيلات با فرآيند آسانتري در اختيارشان قرار مي گيرد.
مديرعامل صندوق پژوهش و فناوري کريمه گفت: مبلغ اعتبار اوليه درنظر گرفته شده براي ارائه تسهيلات به شرکت هاي دانش بنيان قم، 240 ميليارد ريال است که اين رقم در صورت مشارکت فعال بخش خصوصي و دولتي و توجيه بالاي اقتصادي طرح هاي ارائه شده، قابل افزايش است.
وي با اشاره به اين که خريداران محصولات شرکت هاي دانش بنيان از بسته هاي حمايتي برخوردار خواهند شد، افزود: متقاضيان استفاده از محصولات شرکت هاي دانش بنيان مي توانند از بسته هاي حمايتي مختلف همچون طرح هاي ليزينگ استفاده کنند.
وي تاکيد کرد: سهام داران صندوق پژوهش و فناوري کريمه از ميان بخش هاي خصوصي و دولتي هستند که بخش دولتي بايد در اين زمينه کمک بيشتري براي افزايش سرمايه صندوق داشته باشد و شرايط به وجود آيد تا کارگزاري مالي دستگاه هاي اجرايي از طريق صندوق کريمه انجام شود.
صندوق هاي پژوهش و فناوري غيردولتي با هدف سرمايه‌گذاري در طرح‌ها و شرکت‌هاي دانش ‌بنيان بوجود آمد؛ همچنين در آيين نامه اجرايي ماده 44 قانون رفع موانع توليد رقابت پذيري و ارتقاي نظام مالي کشور نيز ايجاد و توسعه صندوق هاي پژوهش و فناوري مورد تاکيد قرار گرفته است و مطابق ماده 5 اساسنامه مصوب پيرو اين آيين نامه، يکي از مهمترين فعاليت صندوق‌ها پژوهش و فناوري، ارايه خدمات مالي و تسهيلاتي به اشخاص حقيقي و حقوقي به صورت يارانه، تسهيلات کوتاه ‌مدت و بلندمدت، پرداخت تمام يا بخشي از سود تسهيلات و جرايم متعلقه و ارايه خدمات ضمانت‌ نامه‌ اي براي اجراي طرح‌هاي پژوهشي، فناوري، نوآوري و تجاري‌ سازي نتايج پژوهش‌هاست.
7405/ 6133/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به همراه شماری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور شرکت می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت، پاویون شرکت‌های عضو خانواده پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برپا می‌شود.

ششمین دوره این نمایشگاه از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه، بزرگ‌ترین رویداد صادراتی جمهوری اسلامی ایران است که در آن بیش از ۲ هزار بازرگان از ۱۰۰ کشور جهان برای حضور در آن دعوت شده‌اند.

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت نیز به همراه تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، در سالن ۳۸B نمایشگاه میزبان بازرگانان، متخصصان و صادرکنندگان فعال در این حوزه خواهد بود.

از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان که در پاویون پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور دارند می توان به شرکت  ارگ تجهیز پارسیان، شریف نانو پارس، پارس پرداز، پیک فرزانه پویا، پارت آریا نیرو پانیر، داتیس لیان آریا و تجارت اکسیر انرژی کیان اشاره کرد.

این نمایشگاه به‌عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در حوزه صادرات ایران می‌تواند زمینه را برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و خدمات فنی-مهندسی در صنعت نفت و به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند.

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات