Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گچساران- ايرنا- معاون بهبود توليدات گياهي کهگيلويه و بويراحمد گفت: با پيش بيني کارشناسان زراعي استان، امسال بيش از 120 هزار تن گندم و جو از مزارع اين استان برداشت خواهد شد.

شهرام عسکري روز دوشنبه در نشست ستاد برداشت گندم و جو شهرستان گچساران اظهار داشت: از اين ميزان گندم پيش بيني مي شود 75 هزار تن گندم مازاد مصرف کشاورزان و 9 هزار تن گندم بذري از سوي شرکت غله خريداري خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: 72 هزار هکتار از زمين هاي کشاورزي اين استان زير کشت گندم ديم و 22 هزار هکتار زير کشت گندم آبي رفته است.
عسکري افزود: برنامه ريزي لازم براي ساماندهي کمباين،سوخت مورد نياز ماشين آلات کشاورزي و آماده سازي سيلوهاي مرکز استان براي ذخيره سازي اين محصولات از جمله اقدامات انجام شده براي برداشت گندم در اين استان است.
وي ادامه داد: براي برداشت گندم در نيمه اول ارديبهشت به بيش از 250 دستگاه کمباين مهاجر نياز است.
عسکري تصريح کرد: در کهگيلويه و بويراحمد حاصلخيزي خاک، شرايط آب و هوايي مناسب، خريد تضميني گندم توسط دولت با قيمت متعادل از جمله مزيت هاي است که کشاورزان را به توليد بيشتر محصولات کشاورزي تشويق مي کند.
رئيس جهاد کشاورزي گچساران نيز در اين نشست گفت: سال زراعي جاري بيش از 18 هزار و 900 هکتار از زمين هاي کشاورزي شهرستان گچساران زير کشت گندم آبي و ديم و جو قرار گرفت.
عبدالوهاب پورالحسيني افزود: از اين مقدار هشت هزارو 850 هکتار زير کشت ديم، هشت هزار و 300 هکتار زير کشت گندم آبي و يکهزارو 750 هکتار زير کشت جو رفت.
وي اظهار داشت: پيش بيني امسال بيش از 24 هزار تن گندم و جو از مزارع اين شهرستان برداشت خواهد شد.
پورالحسيني افزود: محصول گندم شهرستان گچساران توسط 10 دستگاه کمباين موجود در شهرستان برداشت مي شود و براي برداشت به موقع محصولات نياز به 90دستگاه ديگر کمباين وجود دارد.
وي سطح زير کشت کلزا در شهرستان 650 هکتار اعلام کرد و گفت: پيش بيني مي شود يک هزار تن کلزا در مزارع برداشت شود.
به گزارش ايرنا، کشت گندم ،جو و دانه هاي روغني کلزا نيمه اول ارديبهشت ماه در مناطق گرمسيري کهگيلويه و بويراحمد آغاز مي شود.
ميزان گندم مصرفي مورد نياز براي جمعيت 713 هزار نفري کهگيلويه و بويراحمد حدود 85 هزار تن اعلام شده است.
سالانه 800 هزار تن انواع محصولات کشاورزي در استان 713 هزار نفري کهگيلويه و بويراحمد توليد مي‌شود.
2082/6110
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
وی افزود: مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است.
هودیانی گفت: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن محصول گندم برداشت شود، افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین