Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عمران‌خان نخست وزیر پاکستان در نشست مطبوعاتی مشترک با حسن روحانی بر همکاری متقابل ایران و پاکستان تاکید کرد و گفت: مبارزه با تروریسم مهم‌ترین دلیل من برای این سفر این بود. احساس کردم که مساله تروریسم موضوع مهمی در روابط ایران و پاکستان به حساب می‌آید.

وی افزود: اگر مساله تروریسم نبود اختلافی هم بین ما و ایران پیش نمی‌آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مهم بود که من به ایران بیایم همراه من رییس امنیت پاکستان است. ما در پاکستان از تروریسم رنج می‌بریم ما در زمینه تروریسم ۷۰ هزار تلفات جانی داشتیم باید به همین دلیل از ارتش پاکستان تشکر کنم ما مثل افعانستان نیستیم که هنوز نتوانستند بر تروریسم پیروز شوند ما دستاورد زیادی در مقابله با تروریسم داشتیم نباید اجازه بدهیم که گروه شبه نظامی از خاک ما برای اقدام تروریستی علیه همسایگان ما استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: چند روز قبل ۱۴ پرسنل امنیتی ما در بلوچستان کشته شدند. ایران هم از تروریسم رنج می‌برد رییس  امنیت پاکستان همراه من است  ما باید اطمینان ایجاد کنیم که هر دو کشور اجازه نمی‌دهند از خاک کشورهایشان برای اقدام تروریستی علیه کشور همسایه استفاده شود. ما در تلاش برای اعتمادسازی بیشتر برای همکاری در مقابله با تروریسم هستیم.

نخست وزیر پاکستان در مورد مساله افغانستان نیز گفت: در حوزه افعانستان هم می‌دانیم که ۴ دهه است مردم در رنج جنگ به سر می‌برند ۴ میلیون پناهجوی افغان در پاکستان به سر می‌برند ۳ میلیون در ایران. پس به نفع هر دو کشور است که صلح در افعانستان ایجاد شود.

وی گفت: موضوع افعانستان باید از راه سیاسی حل شود. صلح در افغانستان  برای پاکستان و ایران مفید است چرا که استانداردهای زندگی را بالا می‌برد ما و ایران باید برای رسیدن به یک راه حل سیاسی برای افعانستان همکاری کنیم.

عمران خان در ادامه به موضوع کشمیر اشاره کرد و گفت: من احساس می‌کنم بدون عدالت، صلح ایجاد نمی‌شود. موضوع فلسطین و بلندی‌های جولان و انتخاب بیت‌المقدس به عنوان پایتخت هم در تناقض با صلح است و بی ثباتی در خاورمیانه را به همراه می‌آورد. این وضع در کشمیر هم وجود دارد. ۳۰ سال است که هندی‌ها کشمیر را سرکوب می‌کنند و مردم کشمیر را می‌کشند. راه حل نظامی در کشمیر پاسخگو نیست ما نیازمند گفت‌وگو هستیم. صلح پاکستان و هندوستان به نفع ایران هم است؛ چراکه ایران از طریق پاکستان می‌تواند به هند و چین دسترسی داشته باشد.

نخست وزیر پاکستان گفت:‌ باید از طریق گفت‌وگو، صلح برقرار شود راه حل نظامی فایده ندارد کشمیر هم مانند فلسطین است.

این مقام پاکستانی افزود: ما به ایران علاقمند هستیم ایران در حوزه بهداشتی پیشرفت‌های زیادی داشته ما می‌توانیم از دستاوردهای آنها استفاده کنیم. وزیر صنعت و تجارت ما هم برای ارتقای مناسبات تجاری با من به تهران آمده است. در نهایت جناب روحانی من از شما بابت مهمان‌نوازی و پدیرایی خوبتان تشکر می‌کنم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران و پاکستان پاکستان تروریسم کشمیر سفر عمران خان به ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز مشهد - قشم برقرار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، ناصر رجبی، اظهار داشت: با هماهنگی و پیگیری‌های به عمل آمده پرواز مسیر مشهد - قشم - مشهد از روز چهارشنبه ۲۲ فروردین ماه دوباره در حال انجام است.

وی ادامه این پرواز به مشهد مقدس روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم توضیح داد: با توجه به کاهش تعداد مسافران پرواز مسیر قشم به مشهد مقدس و بالعکس این پرواز لغو شده بود اما به منظور حفظ این مسیر پروازی و رفاه حال مسافران، مسیر پروازی یاد شده بار دیگر برقرار شد.

کد خبر 6078878

دیگر خبرها

  • غریب آبادی برای شرکت در کمیته مشترک قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم وارد دمشق شد
  • غریب‌آبادی وارد دمشق شد
  • پرواز مشهد - قشم برقرار شد
  • رویوران: پاسخ ایران قواعد جدیدی را در منطقه برقرار کرد
  • آنکارا: در صورتی که آتش‌بس در غزه برقرار نشود، شرایط منطقه وخیم‌تر خواهد شد
  • پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد
  • پرواز تمام فرودگاه‌های کشور برقرار شد
  • نماینده سوریه: خواهان پایان حمایت آمریکا از تروریسم هستیم
  • انتقادهای گسترده از سکوت رام‌الله و کشورهای عربی در برابر تروریسم شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری
  • تروریستی خواندن لشکر زینبیون به امنیت پاکستان آسیب می‌زند/ از لشکر زینبیون باید تقدیر کرد