Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-03-29@12:36:56 GMT

ادامه واردات لاستیک با ارز ۴۲۰۰ تومانی

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۴۸۷۷

ادامه واردات لاستیک با ارز ۴۲۰۰ تومانی

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، از ۲۰ فروردین ماه سال گذشته و همزمان با آغاز روند افزایشی قیمت دلار و سپس تعیین نرخ ۴۲۰۰ تومانی برای واردات برخی کالاهای اساسی، از آنجا که این اقدام با اعتراضات گسترده رانندگان کامیون به گرانی لوازم یدکی خودروهای سنگین خصوصاً لاستیک همزمان شده بود، لذا لاستیک خودروهای سنگین باری و مسافری جاده‌ای (کامیون و اتوبوس) نیز در زمره کالاهای اساسی قرار گرفت که سبب شد با قیمت حلقه‌ای دو میلیون تومان بین کامیون داران توزیع گردد؛ به این ترتیب التهاب قیمتی که برای این کالای استراتژیک صنعت حمل و نقل در ماه‌های ابتدایی سال گذشته ایجاد شده بود، فروکش کرد و حباب قیمت از بین رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری خود در پایان تعطیلات نوروز و آغاز روزهای کاری سال جاری در آستانه سالگرد تصمیم دولت مبنی بر تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات ۲۵ قلم کالا، با اشاره به وجود ۹۳۶ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان و ۴۵ هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی در اقتصاد کشور، بر لزوم اصلاح ساختار بودجه نویسی کشور با هدف حذف این یارانه‌های پنهان تأکید کرد.

وی یکی از مصادیق یارانه‌های پنهان را اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به ۲۵ قلم کالای اساسی عنوان کرد و تلویحاً از حذف تدریجی اختصاص ارز دولتی به این کالاها خبر داد. در نیمه دوم فروردین امسال، گوشت اولین کالای اساسی بود که از شمول دریافت دلار ۴۲۰۰ تومانی خارج و به واردکنندگان آن ارز نیمایی تخصیص داده شد.

به گفته معاون رئیس جمهور، حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات ۲۵ قلم کالای اساسی هنوز نهایی نشده و تا کنون صرفاً درباره گوشت چنین تصمیمی اتخاذ و اعمال شده است.

نوبخت علت حذف ارز دولتی در تخصیص ارز به واردات گوشت را دست نیافتن به هدف دولت مبنی بر کاستن قیمت گوشت با استفاده از کالای اساسی دانستن آن عنوان کرده است؛ به عبارت دیگر، علی رغم آنکه به واردات گوشت یا دام زنده ارز دولتی تخصیص داده شد، اما این کالا با قیمت مناسب بدست مصرف کنندگان نرسیده است.

ارز دولتی لاستیک فعلاً برقرار است

در همین ارتباط، محسن حاج اسماعیلی، مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره اینکه آیا ارز ۴۲۰۰ تومانی از زنجیره واردات لاستیک حذف می‌شود یا خیر؟ اظهار داشت: واردات لاستیک اگرچه بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است، اما از زمانی که مشکل توزیع آن ایجاد شده، برای آنکه بتوانیم کاری کنیم که تایر خودروهای باری و مسافری سنگین جاده‌ای به دست مصرف کننده اصلی برسد، توزیع آن به سازمان راهداری واگذار شد.

وی ادامه داد: با این حال نقش اصلی سازمان راهداری در این بخش، صرفاً تعیین و توزیع میزان سهمیه و تعداد لاستیکی است که سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها میان رانندگان و کامیون داران هر استان تعیین می‌کنند که سازمان راهداری بر ترددهای آنها در جاده‌ها نظارت دارد؛ سازمان راهداری فعالان این صنف را به سازمان‌های استانی صمت معرفی می‌کند.

این مقام مسئول در سازمان راهداری یادآور شد: لاستیک خودروهای باری و مسافری سنگین جاده‌ای از ابتدا در زمره کالاهای اساسی قرار گرفت و در حال حاضر نیز با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود. فعلاً صحبتی درباره تغییر نرخ ارز واردات لاستیک کامیون مطرح نشده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: محمدباقر نوبخت لاستیک اتومبیل دلار 4200 تومانی اعتراضات کامیونداران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور پلدختر به خرم‌آباد تا دو روز آینده بازگشایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رضا اکبری در حاشیه بازدید از محور پلدختر به خرم‌آباد گفت: بارندگی‌های اخیر آسیب‌های آبشستگی، ریزش سنگ و ورود گل‌ولای را به این محور وارد کرده‌ است که با تلاش راهداران یک یا دو روز آینده بازگشایی می شود.

وی با اشاره به استقرار ماشین‌آلات راهداری در محور پلدختر به خرم‌آباد افزود: عملیات خاک‌ریزی نیز تا چند روز دیگر در این محور ادامه دارد تا راهداران بتوانند عرض کافی را برای این نقطه ایجاد کنند.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بیان کرد: دیوارسازی، آسفالت قسمت‌های تخریب‌ شده و ایجاد حفاظ هم، یک تا دو ماه آینده به‌ مرور تکمیل خواهد شد.

آقای اکبری گفت: جاده پلدختر به خرم‌آباد در سیل ۹۸ بسیار خسارت دیده بود که از همان سال سازمان راهداری کشور طرح‌های متعددی را برای این محور برنامه‌ریزی کرد.

وی گفت: بیش از ۱۰ دستگاه پل در محور پلدختر به خرم‌آباد در سیل سال ۹۸ دچار شکستگی و تخریب شده بود که این پل‌ها احداث و به بهره‌برداری رسید.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور ادامه داد: قسمت‌هایی از محور پلدختر به خرم‌آباد نیز به طور کامل تخریب و آسفالت و روشنایی این محور از بین رفته بود که بازسازی این نقاط انجام شده است.

رضا اکبری افزود: حدود ۱۵ کیلومتر دیوار بتنی در حاشیه رودخانه و در مجاورت جاده پلدختر به خرم‌آباد نیاز است که بتوانیم ایمنی این محور را به سطح قابل‌قبول و بهتری برسانیم.

وی اضافه کرد: ما سال‌ها است نتوانستیم اعتبار لازم برای احداث ۱۵ کیلومتر در محور پلدختر به خرم‌آباد را نه از منابع ملی و نه استانی تأمین کنیم و اعتبارات بحران هم اختصاص پیدا نکرده است.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور ابراز امیدواری کرد با بازدید رئیس ستاد بحران کشور و مسئولان استانی و ملی از محور پلدختر به خرم‌آباد رقمی حدود هزار میلیارد تومان به این محور اختصاص یابد تا دیوارسازی حاشیه جاده پلدختر به خرم‌آباد تکمیل شود.

 

دیگر خبرها

  • ادامه کارزار دستمزد ۱۵ میلیون تومانی
  • تعرفه واردات موبایل‌های بالاتر از 600 دلار اعلام شد 
  • تامین ۷ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری، از وعده تا عمل
  • وعده تامین ۷ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری
  • محور پلدختر به خرم‌آباد تا ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود
  • جاده پلدختر - خرم‌آباد تا ۲ روز آینده بازگشایی می‌شود
  • محور خرم‌آباد - پلدختر تا دو روز دیگر بازگشایی می‌شود
  • تکذیب خبر منسوب به منظور درباره تخصیص ارز واردات خودرو
  • واردکنندگان خودرو، برنامه واردات را اعلام کنند
  • محور پلدختر به خرم‌آباد تا دو روز آینده بازگشایی می‌شود