Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص بورس تهران امروز پس از آنکه تا میانه های کانال ۲۰۶ هزار واحدی رشد کرد، رفته رفته در مسیر کاهش قدم برداشت، درحالی به روز معاملاتی خود خاتمه داد که به میزان ۵۳ واحد افت کرد. عقبگرد ۰.۰۳ درصدی این شاخص تحت تاثیر نمادهای «کگل»، «ومعادن» و «کچاد» روی داد.

شاخص بورس تهران امروز را بر خلاف روزهای گذشته که رو به رشد سپری می‌شد، با عملکردی منفی فعالیت خود را به اتمام رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماگر اصلی بازار پس از آنکه در روز شنبه رشد  چهار هزار و ۴۶۴ واحدی را تجربه کرده بود امروز را در حالی خاتمه داد که ۵۳ واحد افت کرد.

بر این اساس معاملات امروز در حالی آغاز شد که شاخص بورس تهران تحت تاثیر نمادهایی همچون «وغدیر»، «شپدیس» و  هلدینگ خلیج فارس در مسیر رشد گام بر می‌داشت. سبزپوشی نماد هایی از این دست بود که موجب شد تا شاخص بورس تهران در ساعت اولیه معاملات رشدی بیش از هزار واحد را به ثبت برساند. با این حال در ادامه معاملات صعود یاد شده پایدار نماند و دماسنج اصلی بازار سهام تا آنجا به عقب نشست که  درنهایت تحت تاثیر کاهش قیمت در بیشتر نمادهای مورد معامله قرمزپوش شد.

در این روز پیشی گرفتن عرضه بر تقاضا سبب شد تا فعالان بازار شاهد قرمزپوشی نمادهایی همچون «کگل»، «کچاد» و غیره باشند. نزول قیمت یاد شده تا آنجا پیش رفت که در روز جاری شاهد افت قیمت بسیاری از نمادهای گروه های بانکی، خودرویی، فلزی-معدنی و پالایشی بودیم.

افت قیمت نمادهای حاضر در گروه فرآورده های نفتی در حالی به وقوع پیوست که در این روز و همزمان با شروع معاملات در بازارهای جهانی قیمت نفت صعود خوبی را تجربه کرده بود و بیش از دو درصد افزایش قیمت داشت. این امر در مقایسه با سایر روزهای بازار که معاملات گروه پالایشی همسویی جدی با معاملات قیمت جهانی نفت داشته اند اندکی غیر معمول به نظر می رسد. با این حال می توان این طور برداشت کرد که به سبب رشد قیمت این نمادها در هفته ها و روزهای اخیر اندکی کاهش قیمت در معاملات آنها امری غیرطبیعی خواهد بود.

از جمله اتفاقات مهم گروه بانکی طی این روز افت ۵ درصدی قیمت هر سهم بانک تجارت بود. بانک تجارت که در هفته گذشته و پس از اعمال افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به تابلوی معاملات بازگشته بود، معاملات امیدوار کننده ای از خود به نمایش نگذاشته است. معاملات این نماد در حالی خاتمه یافت که حدود یک میلیارد و 668 میلیون سهم این بانک طی امروز معامله شد. گفتنی است، در پایان داد و ستدهای امروز نماد بانک تجارت حجم عظیمی از عرضه داشت.

گروه خودرویی نیز امروز چند استثنا داشت. در حالی که بسیاری از نمادهای حاضر در گروه خودرو و ساخت قطعات امروز در محدوده منفی قیمت معاملات خود را خاتمه دادند، داد و ستد ها در نمادهای نظیر «خپارس»، «خریخت» و «خودرو» سمت و سوی مثبت داشت و موجب شد تا برخی از نمادهای گروه با صعود قیمت معاملات خود را به پایان ببرند.

آمار و ارقام بازار

رشد امروز شاخص که در نهایت بازدهی 0.03 درصدی را برای آن به همراه داشت، به واسطه کاهش قیمت در نمادهایی نظیر «کگل»، «کچاد» و «ومعادن» روی داد. حرکت امروز نماگر اصلی بازار که آن را به سطح 204 هزار  و 321 واحد رساند، بیش از هر چیز به واسطه رشد قیمت در نمادهای حاضر در صنعت پتروشیمی روی داد. گفتنی است، حجم معاملات امروز بورس تهران شش میلیارد و 870 میلیون سهم و ارزش معاملات آن هزار و 624 میلیارد تومان بوده است که از این میان هزار و 500 میلیارد تومان آن ارزش معاملات خرد بوده است.

 

ترین‌های بورسی

معاملات بورس تهران امروز در حالی پایان یافت که نمادهای خودرویی با مجموع ارزش معاملات 320 میلیارد تومانی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. گروه‌های شیمیایی، بانک‌ها ، سیمان و حمل و نقل نیز به ترتیب جایگاه‌های دوم تا پنجم در این زمینه را به خود اختصاص دادند.

 

 کوتاه از فرابورس

شاخص آیفکس معاملات روز جاری را در حالی به پایان برد که با صعود 17 واحدی مواجه شد. گفتنی است، این شاخص بیشترین تاثیر مثبت را از نمادهای «مارون»، «دماوند» و «هرمز» پذیرفته است. حجم معاملات این بازار بالغ بر یک میلیارد و 280 میلیون سهم بود و ارزش معاملات سهام به 359 میلیارد تومان می‌رسید این در حالی است که ارزش کل معاملات این بازار با در نظر گرفتن معاملات اوراق اخزا و تسه در روز جاری به 487 میلیارد تومان رسیده است.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000DUy برچسب ها: بورس ، بازار سهام ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بورس بازار سهام بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۵۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته

به گزارش قدس آنلاین، شاخص هم‌وزن امروز با ۳۷۹ واحد افزایش به ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحد و شاخص قیمت با ۲۱۲ واحد افزایش به ۴۰۵ هزار و ۴۷۲ واحد رسید.

معامله‌گران در روز جاری در بورس تهران نزدیک به ۵ میلیارد و ۲۹۵ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال با انجام ۱۷۶ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای فملی، فولاد، فارس، شپنا، شستا و نوری بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۲ واحد رشد، به ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحد رسید.

معامله‌گران در بورس در فرابورس ایران ۸۹ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن دادوستد مالکیت نزدیک به سه میلیارد و ۹۳۵ میلیون سهم و اوراق بود.

نمادهای شگویا، هرمز، خاور و وسپهر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه
  • تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • شاخص بورس امروز ۲۹ فروردین/رشد۶ هزار واحدی
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بورس امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار