Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:47:59 GMT

چهار نیروگاه برق در ساری در مدار تولید قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۵۰۶۴

چهار نیروگاه برق در ساری در مدار تولید قرار گرفت

ساری-ایرنا- سرریز شدن بزرگترین سد مازندران ( شهید رجایی ساری) باعث شد تا چهار نیروگاه زیر شاخه این سد با ظرفیت 13.5 مگاواتی فعالیت خود را از سر گیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بنا به اظهار مسوولان این واحدهای نیروگاهی ،با سرریز شدن آب سد شهید رجایی و احتمال کاهش بسته شدن دریچه در طول سال، میزان فعالیت این نیروگاهها نیز در سال جاری به نسبت سنوات گذشته 50 درصد بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سنوات گذشته به دلیل کم آبی و بسته شدن زودهنگام دریچه سد شهید رجایی برای تامین آب شرب مصرفی فعالیت این نیروگاهها به سه تا چهار ماه در سال می رسید که در این مدت در این سه نیروگاه حدود 30 هزار مگاوات ساعت برق تولید می شد.
این سه نیروگاه در این مدت برق حدود 60 هزار مشترک را تامین می کنند.
مدیر بهره برداری شهید رجایی ساری گفت: در شرایط فعلی با سرریز شدن این سد در هر ثانیه 20 متر مکعب آب سد به رودخانه های پایین دست سرازیر می شود.
حسن نوروز محمدی روز دوشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران و عکاسان ساروی از سد شهید رجایی ساری افزود: همزمان با سرریز شدن سد شهید رجایی سه نیروگاه آبی وابسته به سد نیز به مدار تولید بازگشت و پیش بینی می شود نسبت به سنوات گذشته فعالیت این نیروگاهها 50 درصد بیشتر شود.
وی اضافه کرد: در سنوات گذشته به دلیل کم آبی مدت زمان فعالیت این نیروگاهها سه تا 4 ماه بود که شرایط پرآبی پیش بینی می شود این فعالیت تا 6 ماه ادامه یابد.
نوروز محمدی سود دو ماه فعالیت بیشتر این نیروگاه را درسال جاری حدود 20 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهارداشت: برق این نیروگاهها در زمان فعالیت در شبکه سراسری استانی قرار می گیرد.
به گفته وی نیروگاه آبی شهید رجایی ازآب تنظیمی این سد بالادست ( شهید رجایی ) برای مزارع کشاورزی پایین دست بهره می گیرد.
سد شهید رجایی با حجم آبگیری اسمی 162 میلیون متر مکعب و تنظیمی آب 220 میلیون متر مکعب روز جاری پس از حدود 6 سال سرریز شد و درهرثانیه حدود 20 مترمکعب آب سرریزی از این سد وارد رودخانه های پایین دست می شود.
از این سد 52 هزار کشاورز برنجکار در 220 روستا و 160 هزار جمعیت بهره مند می شوند.
سد شهید رجایی در سال 77 با اعتبار حدود 4 هزار میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.
6982/1899

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نيروگاه آبي سد شهيد رجايي سيلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۵۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر چهارشنبه در دیدار با فعالان فرهنگی، اجتماعی، هنری، تولیدکنندگان کشاورزی و صنعتی و اقشار مختلف مردم جم با تاکید بر اهمیت خدمات رسانی بهینه به مردم اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و مدیریت استان برای مردمی سازی فعالیت‌های مختلف اهتمام دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به تأمین اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر ابراز داشت: هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان تخصیص یافته که تلاش داریم، راه ریز به دژگاه و ریز به دوراهک را تکمیل کنیم.

وی به مشکلات آب در جم اشاره کرد و گفت: بخشی از خط انتقال سیراف به جم در مدار قرار دارد و در دیداری که با وزیر نیرو داشته ایم، قول تأمین اعتبار لازم برای تکمیل طرح در قالب وام به پیمانکار داده شده و به زودی بخش زیادی از این طرح وارد مدار می‌شود و بهره وری حداکثری از ظرفیت پروژه خواهیم داشت.

محمدی‌زاده اضافه کرد: در حوزه تجهیز و توسعه و نوسازی مدارس نیز یک تفاهم نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین استانداری بوشهر با سازمان نوسازی مدارس کشور منعقد شده که این مهم برای نخستین بار در استان بوده و تحولی شگرف در بهبود وضعیت امکانات و تجهیزات مدارس ایجاد می‌شود.

وی گفت: امسال اعتبارات بیشتری برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و هنری تخصیص می‌یابد و تلاش می‌شود، مشارکت مردم بویژه جوانان بومی در این فعالیت‌ها مورد حمایت ویژه و جدی قرار گیرد.

کد خبر 6087608

دیگر خبرها

  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آموزشی بوشهر
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد
  • دستگیری عوامل درگیری در تفرجگاه جنگلی سکوتپه ساری