Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار در اراضی اردبیل خبر داد و گفت: تاکنون سیستم آبیاری کم فشار در سطحی معادل ۹ هزار و ۶۱۰ هکتار از روستاهای تابعه این شهرستان اجرا شده است. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی حسین احدی عالی ظهر امروز در بازدید از اجرای سیستم‌های آبیاری نوین در اردبیل اظهار داشت: تاکنون در حدود یک هزار و 500 هکتار از اراضی خرد کشاورزی شهرستان اردبیل و در یک هزار و 885 هکتار از پروژه‌های ملی اراضی پایاب سد یامچی سیستم آبیاری تحت فشار اجرا شده و به کشاورزان تحویل داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح‌های آبیاری تحت فشار در اراضی خرد کشاورزی و در سطح پروژه‌های ملی و عمومی در حال اجرا بوده و در این زمینه محدودیت اعتباری وجود ندارد و بایستی اراضی مستعد شناسایی و مطالعه شود.

بوشهر| 7700 هکتار نخیلات دشتستان به آبیاری نوین مجهز می‌شود63 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی تحت سیستم آبیاری نوین و قطره‌ای قرار گرفتاردبیل همچنان در اجرای طرح آبیاری نوین درجا می‌زندتعهد 10 هزار هکتاری آبیاری نوین تا پایان امسال در قزوین اجرایی می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل تصریح کرد: در سال گذشته، این مدیریت برای افزایش راندمان آبیاری در سطح مزرعه اقدام به تشکیل 32 پرونده در سطح 565 هکتار کرده که برای بهره‌مندی از تسهیلات یارانه‌ای به صندوق حمایت از بخش کشاورزی معرفی شده است.

احدی عالی در مورد اجرای سیستم آبیاری موسوم به کم فشار نیز بیان کرد: تاکنون سیستم آبیاری کم فشار در سطحی معادل 9 هزار و 610 هکتار از روستاهای تابعه این شهرستان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه راندمان آبیاری در بخش کشاورزی به روش سنتی حدود 40 درصد است، گفت: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری به منظور استفاده بهینه از منابع آب موجود و مقابله با خشکسالی و افزایش راندمان آبیاری به میزان 75 درصد در روش آبیاری بارانی و 90 درصد در روش قطره‌ای، کاهش هزینه‌های آبیاری، سهولت انجام عملیات زراعی، مقابله با علفهای هرز مزرعه، جلوگیری از فرسایش خاک و زهدار شدن اراضی و در نهایت افزایش محصول در واحد سطح به کشاورزان توصیه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل اظهار کرد: کشاورزان می‌توانند برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و کم فشار به مراکز جهاد کشاورزی حوزه روستای خود مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم تقاضا نامه و سایر مدارک مورد نیاز برای تکمیل پرونده اقدام کنند.

احدی عالی افزود: استقبال کشاورزان از این طرح و استفاده از آن در اراضی کشاورزی منجر به بهره‌برداری صحیح از منابع آبی و تاثیر مستقیم  در افزایش تولیدات کشاورزی و تحقق اهداف اصلی تجهیز اراضی به سیستم‌های نوین آبیاری می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۵۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز قلع و قمع شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا گودرزی، معاون حفظ کاربری و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه ۱۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی در سال گذشته تجمیع و ۱۰ هزار هکتار یکپارچه سازی شد، گفت: قصد داریم امسال در راستای شعار جهش تولید با مشارکت مردم از ظرفیت شرکت‌های مهندسی مشاور و دانش بنیان برای تجمیع و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی استفاده کنیم.

وی در چهل و هفتمین جلسه قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی، ادامه داد: سال گذشته ۶۸۱۴ مجوز تغییر کاربری برای طرح‌های مختلف کشاورزی دادیم و ۸۱ هزار و ۸۶۲ مورد شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی داشتیم.

وی اظهار کرد: برای تمام تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی پرونده تشکیل شده و ۴۰ هزار مورد آن قلع و قمع شده است.

گودرزی میزان شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در سال ۱۴۰۱ را حدود ۷۰ هزار مورد عنوان کرد.

۷۳ درصد اراضی رفع تداخل شد

در ادامه این نشست، محمد احمدی، مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری امور اراضی سازمان امور اراضی کشور نیز گفت: ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مشمول، تاکنون رفع تداخل و تعیین تکلیف شده‌اند.

وی افزود: ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی رفع تداخل شده معادل حدود ۷۳ درصد اراضی مشمول است.

کد خبر 6080013

دیگر خبرها

  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • اجرای شبکه آبیاری تا پایان سال در۶۰ هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • افزایش بهره‌وری با تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان
  • ۳۰۰ هزار هکتار از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم انجام شد
  • ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز قلع و قمع شد