Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@08:42:45 GMT

چهار نیروگاه برق در ساری در مدار تولید قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۵۱۴۸

چهار نیروگاه برق در ساری در مدار تولید قرار گرفت

به گزارش خبرنگار ایرنا، بنا به اظهار مسوولان این واحدهای نیروگاهی ،با سرریز شدن آب سد شهید رجایی و احتمال کاهش بسته شدن دریچه در طول سال، میزان فعالیت این نیروگاهها نیز در سال جاری به نسبت سنوات گذشته 50 درصد بیشتر می شود.
در سنوات گذشته به دلیل کم آبی و بسته شدن زودهنگام دریچه سد شهید رجایی برای تامین آب شرب مصرفی فعالیت این نیروگاهها به سه تا چهار ماه در سال می رسید که در این مدت در این سه نیروگاه حدود 30 هزار مگاوات ساعت برق تولید می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سه نیروگاه در این مدت برق حدود 60 هزار مشترک را تامین می کنند.
مدیر بهره برداری شهید رجایی ساری گفت: در شرایط فعلی با سرریز شدن این سد در هر ثانیه 20 متر مکعب آب سد به رودخانه های پایین دست سرازیر می شود.
حسن نوروز محمدی روز دوشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران و عکاسان ساروی از سد شهید رجایی ساری افزود: همزمان با سرریز شدن سد شهید رجایی سه نیروگاه آبی وابسته به سد نیز به مدار تولید بازگشت و پیش بینی می شود نسبت به سنوات گذشته فعالیت این نیروگاهها 50 درصد بیشتر شود.
وی اضافه کرد: در سنوات گذشته به دلیل کم آبی مدت زمان فعالیت این نیروگاهها سه تا 4 ماه بود که شرایط پرآبی پیش بینی می شود این فعالیت تا 6 ماه ادامه یابد.
نوروز محمدی سود دو ماه فعالیت بیشتر این نیروگاه را درسال جاری حدود 20 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهارداشت: برق این نیروگاهها در زمان فعالیت در شبکه سراسری استانی قرار می گیرد.
به گفته وی نیروگاه آبی شهید رجایی ازآب تنظیمی این سد بالادست ( شهید رجایی ) برای مزارع کشاورزی پایین دست بهره می گیرد.
سد شهید رجایی با حجم آبگیری اسمی 162 میلیون متر مکعب و تنظیمی آب 220 میلیون متر مکعب روز جاری پس از حدود 6 سال سرریز شد و درهرثانیه حدود 20 مترمکعب آب سرریزی از این سد وارد رودخانه های پایین دست می شود.
از این سد 52 هزار کشاورز برنجکار در 220 روستا و 160 هزار جمعیت بهره مند می شوند.
سد شهید رجایی در سال 77 با اعتبار حدود 4 هزار میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.
6982/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 برق کشاورزی نوروز نیروگاه برق سد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۵۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سید اسماعیل علوی اظهار کرد: به منظور اصلاح و توسعه باغات از محل قانون بودجه 1401 مصوب آیین نامه اجرایی پرداخت یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی بخش کشاورزی 19 باغدار شهرستان ساری برای دریافت 14 میلیارد و 526 میلیون ریال تسهیلات به بانک عامل معرفی شدند. 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: 36 میلیارد و412  میلیون ریال تسهیلات کمک های فنی و اعتباری اصلاح و توسعهٔ 79 هکتار از باغات این شهرستان برای دریافت تسهیلات در کارگروه اعطای تسهیلات بررسی و تایید شد.  

 

وی با بیان اصلاح و احیای باغات درجه 2 با عملیات هرس، حذف و جایگزینی درختان فرسوده، تغذیه، افزایش ماده آلی خاک، اصلاح و بهبود سیستم آبیاری و مدیریت کشت باغ در دستورکار قرار دارد، گفت: طرح اصلاح، احیا، جایگزینی و توسعه باغات به منظور افزایش تولید محصولات باغی با حمایت مستقیم دولت میسر می شود.

 

این مسوول خاطرنشان کرد: با بهره گیری از این فرصت زمینه‌ای برای حفاظت از منابع طبیعی با مشارکت مردم، افزایش اشتغال و سطح تولید محصولات باغی نیز فراهم می شود. 

 

علوی اظهار کرد: شهرستان ساری دارای 26 هزار هکتار باغات مرکبات و سیاه ریشه است و نهال به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای تحول بخش باغبانی برای مقابله با تنش های محیطی، بیولوژیکی همواره مورد توجه باغداران قرار دارد.

دیگر خبرها

  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • تولید زباله فضایی هند صفر می‌شود
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد
  • دستگیری عوامل درگیری در تفرجگاه جنگلی سکوتپه ساری
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • مواجهه‌ای که همه کارکنان ناسا را ترساند
  • بازگشت واحد‌های بخار نیروگاه طرشت به مدار تولید