Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@00:19:55 GMT

سرمای هوا و باران در کشور

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۵۱۵۸

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعد از ظهر امروز تا صبح چهارشنبه در شمال غرب و غرب سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور دمای هوا بین ۴ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد و از صبح چهارشنبه تا صبح جمعه نیز همین کاهش دما را در شمال شرق و شرق خواهیم داشت.

به گزارش «تابناک» احد وظیفه در گفتگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی و فعالیت سامانه فعال بارشی در کشور اظهار داشت: امروز در بیشتر مناطق کشور بارش باران و در برخی نقاط رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است، با توجه به آنکه کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور داریم، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش‌ها به صورت برف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: شدت بارش‌ها امروز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، غرب کردستان، خراسان شمالی، گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان خواهد بود.

وی بیان کرد: فردا ادامه بارش‌ها در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و مناطق شمال شرق شامل خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، جنوب شرق کشور و ارتفاعات البرز رخ خواهد داد، اما شدت بارش‌ها فردا در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی خواهد بود.

وظیفه اظهار داشت: روز چهارشنبه بارش‌ها به شمال شرق و شرق دریای خزر و همین طور قسمت‌هایی از زاگرس مرکزی محدود خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور وزش باد شدید موقت پیش بینی شده است و فردا در نیمه شرقی کشور، تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی و اصفهان وزش باد شدید خواهیم داشت که در این مدت این وزش باد شدید در جنوب شرق کشور سبب ریزش گرد و خاک خواهد شد.

وی اظهار داشت: در سه روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود، همچنین روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه دریای عمان مواج است و در این مدت طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر هم مواج و طوفانی خواهد شد.

وظیفه اضافه کرد: از نظر شرایط دمایی از بعد از ظهر امروز تا صبح چهارشنبه در مناطق شمال غرب و غرب سواحل خزر و همچنین دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌های مرکزی کشور دمای هوا بین ۴ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد و از صبح چهارشنبه تا صبح جمعه نیز همین شرایط دمایی در شمال شرق و شرق کشور خواهیم داشت و کاهش دما بین ۴ تا ۷ درجه در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در ساعاتی بارش باران در پایتخت داریم که همراه با وزش باد است و در بعد از ظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در پایتخت خواهیم داشت؛ حداکثر دمای امروز تهران ۱۸ درجه بالای صفر و حداقل دمای صبح فردای تهران ۶ درجه بالای صفر خواهد بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک هواشناسی باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۵۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

به گزارش خبرنگار مهر، براساس آخرین وضعیت جوی کشور، امروز جمعه (۳۱ فروردین) برخی نقاط واقع در شمال غرب و غرب کشور همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی، غرب اصفهان، شمال فارس و چهارمحال و بختیاری افزایش ابر و رگبار باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

همچنین فردا شنبه (یکم اردیبهشت) در غرب سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال و شرق فارس، شمال هرمزگان، ارتفاعات کرمان و مناطقی از اصفهان و یزد وقوع رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بنا به این گزارش، بعداز ظهر یکشنبه (۲ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از غرب به‌تدریج بارش باران در مناطقی از غرب، شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی آغاز می‌شود؛ همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال فارس رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

امروز (۳۱ فروردین) در مناطق کوهستانی رگبار تگرگ و در مناطقی از نوار شرقی وزش باد شدید همراه با خیزش گردوغبار دور از انتظار نخواهد بود.

کد خبر 6082247 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • این استان ها منتظر باران باشتد
  • پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد
  • ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور
  • آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور
  • وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران و رعدوبرق
  • رگبار باران و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • مدارس این شهرستان ها امروز چهارشنبه تعطیل شدند