Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی گفت: نمی شود چندان به جوانان القا کرد که همچنان ماشین رای باشند و ما به افتخار میزان آرای آنان اعلام کنیم که نظام ما مقبولیت دارد.

به گزارش ایرنا «زهرا احمدی پور» روز دوشنبه در همایش نقش جوانان در مدیریت استان تهران افزود: تصور اینکه جوانان در پست های مختلف مدیریتی حضور داشته باشند عجیب و جدید نیست و حداقل طی 40 سال گذشته این موضوع و ثمرات آن به وفور و به صورت کیفی در کشور مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: ما با مجموعه ای از سرمایه اجتماعی مواجهیم که خواهان ایفای نقش مشخص در تغییرات پیش روی نظام سیاسی کشور هستند.
رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی گفت: این سرمایه اجتماعی ضمن آنکه خواهان تقویت مقبولیت نظام است می خواهد خود نیز در فرآیندهای تصمیم گیری آن سهیم باشد.
وی تصریح کرد: بخشی از پاسخگویی به این مطالبه بر می گردد که ما چگونه می توانیم در کنار آموزش های رسمی ارائه شده به این جوانان در دانشگاه ها، دوره های آموزشی در حوزه مدیریتی را نیز ارائه کنیم.
احمدی پور اعلام کرد: جوانان و بانوان را باید به گونه ای آموزش دهیم که خطای تصمیم گیری آنان کاهش یابد و اهل ریسک، مشورت و تصمیم گیری نیز باشند.
رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی گفت: به این طریق جوانی که در فرصت محدود به حوزه تصمیم گیری وارد شده است دیگر دچار خطا در تصمیم گیری نمی شود.
وی افزود: در هیچ جای دنیا بنا بر این نیست که ما اجازه بروز تصمیم خطا را به مدیران جوان ندهیم اگرچه باید امکان آزمون و خطا را کاهش دهیم و فرصت های آموزش را جایگزین آن کنیم.
احمدپور یادآورشد: اگر یک مدیر از بدو احراز مسئولیت نگران باشد با کوچکترین خطا ممکن است دچار محدودیت هایی برای ادامه مدیریت شود امکان ریسک پذیری و خلاقیت را از دست می دهد.
رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی گفت: ما مدیر را تربیت می کنیم و آموزش می دهیم تا «به هنگام» تصمیم بگیرد در حالی که مدیرانی داریم که در چرخه مسئولیتی خود، دوره مدیریتی بسیار کوتاهی را طی کرده اند و قبل از آنکه یاد بگیرند، تعویض شده اند.
وی نبود تضمین برای بقای فرد در پست مدیریتی را یکی از اشکال های ساختاری موجود در نظام اداری کشور برشمرد و آن را مانع اتخاذ تصمیم های بزرگ و موثر برای مدیران جوان دانست که موجب حرکت آنان به سمت امور روزمره می شود.
احمدی پور به برنامه ریزی آموزش های موثر طی سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری نیز تاکید دارند که بتوانیم در سال 98 با آموزش مدیران جوان و بانوان، آنان را به مدیران راهبردی تبدیل کنیم تا ضمن شناخت مسائل کلان کشور، به موقع و به هنگام تصمیم بگیرند و امکان اشتباه آنان در تصمیم گیری به حداقل برسد.
وی به آغاز این دوره های آموزشی برای مدیران جوان و بانوان از خرداد امسال اشاره و تاکید کرد: هرگز نباید خود را از آموزش بی نیاز بدانیم و فکر کنیم چون مدیر هستیم نباید برای اشکالاتی که با آن مواجه هستیم مشورت کنیم.
رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی همچنین بر لزوم تدوین مکانیزم گزینش جوانان و بانوان به صورت عملیاتی تاکید کرد و ادامه داد: در همین زمینه نخستین اقدام جدی را سال گذشته داشتیم که در اول فروردین سال 97 تمامی دستگاه ها برای انتصاب مدیران مکلف شدند حتما از طریق کانون های ارزیابی «نیمرخ شایستگی افراد» (شاخص های ارزیابی توانمندی اشخاص برای تطبیق با نیازهای سازمانی) را بسنجند.
به گزارش ایرنا استاندار تهران نیز در این همایش گفت: دستیابی به توسعه بدون توجه به توانمندی ها و نیاز جوانان امکان پذیر نیست.
«انوشیروان محسنی بندپی» به مسئولیت دولت و حاکمیت در برابر این جمعیت اشاره و بیان کرد: امید جوانان و توسعه یافتگی ارتباط مستقیمی دارند و دولت و حاکمیت به ویژه وزارت ورزش و جوانان باید سیاستگذاری های لازم را در این زمینه داشته باشند چون در هر زمان و مکانی که امید شکل گیرد ابتکار و خلاقیت ها نیز خود را نشان خواهد داد.
استاندار تهران بر لزوم نهادینه سازی انتقادپذیری تاکید کرد و گفت: آموزش های ارائه شده وزارت آموزش و پرورش با این مسائل فاصله بسیاری دارد و باید در فضای آکادمیک و دانشگاهی با ارائه آموزش های عملی و کارگاهی، جرات کار عملیاتی و رشد همه جانبه را در جوانان تقویت کرد.
وی با بیان اینکه ضمن ایجاد فضا برای حضور جوانان در پست های مدیریتی، فقط نباید به حضور آنان در چنین جایگاهی اکتفا کرد افزود: باید بستر حضور این قشر در حوزه کسب و کار و تولید، اشتغالزایی و فعالیت های اقتصادی را فراهم ساخت.
محسنی بندپی تاکید کرد: نباید فقط گفت که 52 درصد جوانان بیکار هستند و باید ابعاد مختلف مسائل این قشر را هم مد نظر قرار داد اگرچه بیکاری عارضه های خود را دارد.
وی ضمن تاکید بر لزوم اعتماد به جوانان، هشت سال دفاع مقدس و حضور گسترده در کمک به مردم سیل زده را نمونه ای از تاثیر فعالیت جوانان در دستیابی به موفقیت در عرصه های مختلف برشمرد و با بیان اینکه استانداری تهران آمادگی کامل برای گسترش فعالیت سازمان ها و تشکل های مردم نهاد جوانان دارد اظهار داشت: جوانان را باید باور و با اعتماد به آنها، امید آفرینی کرد به خصوص در وضعیت کنونی کشور که شرایط با فشارهای روز افزون دشمنان سخت تر می شود.

تهرام/3001/ 1008

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مديران جوان آموزش بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۵۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاور وزیر:مالکان درمورد مدیریت استقلال و پرسپولیس تصمیم می‌گیرند

به گزارش خبرنگار مهر، علی رغبتی مشاور وزیر ورزش در امور ورزش قهرمانی در خصوص واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و موضوع تعیین تکلیف مدیریتی دو باشگاه اظهار داشت: وقتی یک مجموعه واگذار می‌شود این مالکین هستند که درخصوص وضعیت مدیریتی آن تصمیم می‌گیرند. دوره مدیریتی آنها ممکن است تمام و یا تمدید شود و این تصمیم برعهده سهامداران است و ما نیز در وزارت ورزش آماده هرگونه همکاری هستیم.

وی در ادامه درپاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش بعد از واگذاری دو باشگاه در مجمع سرخابی‌ها حضور خواهد داشت یا خیر، گفت: ترکیب سهامداران مجمع را تشکیل می‌دهد. ما از بعد نظارتی و قوانینی که برای نظارت بر باشگاه‌ها برعهده وزارت ورزش گذاشته شده است وظیفه خود را انجام خواهیم داد چون باشگاه‌ها مجوز فعالیت خود را از وزارت ورزش و اداره کل ورزش استان متبوع دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: باشگاه‌ها ملزم به رعایت استانداردهای فدراسیون متبوع هستند و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دلیل اینکه رشته اول آنها فوتبال است در یک سطح بالاتر استانداردهای مدنظر AFC را باید رعایت کنند. همچنین مدیرانی که انتخاب می‌شوند باید برنحوه عملکرد آنها نیز نظارت وجود داشته باشد و از این‌رو مبحث نظارتی وزارت ورزش بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ادامه خواهد داشت.

رغبتی درخصوص این موضوع که واگذاری دو باشگاه تا به الان چقدر موفقیت‌آمیز بوده است خاطرنشان کرد: ۴۵ سال است که وضعیت مالکیتی این دو باشگاه دستخوش تغییرات مختلفی شده و در یک دهه اخیر به این نتیجه رسیدند که سرخابی‌ها واگذار شوند. آن چیزی که در این بین بسیار مشهود است اراده و همت دولت سیزدهم و در راس آن رییس‌جمهور محترم بود که این دو باشگاه به نهاد غیردولتی سپرده شود.

وی گفت: بزرگترین دغدغه‌ای که در این سال‌ها درخصوص دو باشگاه داشتیم بحث واگذاری نبود، بلکه موضوع اصلی ادامه حیات سرخابی‌ها بود. اینکه این دوباشگاه به چه کسانی واگذار شوند که اهلیت لازم را داشته باشند. خوشبختانه مسیری که برای واگذاری دو باشگاه آغاز شد و از فرابورس گذشت و در این راه سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد و دارایی زحمت زیادی کشیدند.

مشاور وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: الان بزرگترین خوشحالی ما این است کسانی که بیشترین سهام دو باشگاه را در اختیار گرفتند از توان و تجربه اقتصادی و مدیریتی در سطوح بالا برخوردار هستند. نقطه ضعفی که صنعت ورزش و به ویژه فوتبال داشت این بود که پیوند اقتصاد و ورزش را نمی‌توانست برقرار کند و بیشتر جنبه‌های ورزشی مطرح بود.

علی رغبتی افزود: این امیدواری وجود دارد که مجموعه‌های معتبری که مالکیت دو باشگاه را در اختیار گرفتند در روند ادامه حیات سرخابی‌ها تاثیرات مثبت داشته باشند و براساس برنامه به بنگاه‌هایی تبدیل شوند که در صنعت ورزش به مرز سوددهی نیز برسند.

رغبتی در ادامه خاطرنشان کرد: این مسئله واگذاری صرفا مختص به یک حوزه ورزش نیست. وقتی تمام باشگاه‌های بزرگ اروپا را نگاه می‌کنیم اکثر مالکین آنها سبقه ورزشی نداشته‌اند اما توانسته‌اند سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای در مجموعه خود انجام دهند و طبیعتا برای اداره آن از افراد متخصص در ورزش نیز بهره‌مند می‌شوند. خوشبختانه ما نیز مجموعه‌ای از پیشکسوتان و مدیران موفق را داریم که دست مالکین را برای حوزه مدیریت باز می‌گذارد.

مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور قهرمانی اظهار داشت: این اتفاق بزرگ فرصت را به دو باشگاه می‌دهد که از روزمرگی خارج شوند و هر دو باشگاه ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند که می‌توان بهترین استفاده را از آن برد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با واگذاری سرخابی‌ها مشکل AFC نیز حل خواهد شد یا خیر، گفت: بزرگترین مشکل AFC درخصوص این دو باشگاه مالکیت مشترک بود که خوشبختانه حل شد. طبیعتا با واگذاری به بخش غیردولتی ابهام درخصوص مدیریت دولتی سرخابی‌ها نیز برطرف خواهد شد.

کد خبر 6086003

دیگر خبرها

  • فوری | مربی تیم ملی، سرمربی تراکتور شد | تصمیم غیرمنتظره؛ پرونده یحیی بسته نشده!
  • اسطوخودوس یا ماشین قیامت اسراییلی/ نقش هوش مصنوعی در جنایات غزه
  • مالکان درمورد مدیریت سرخابی‌ها تصمیم می‌گیرند
  • مشاور وزیر:مالکان درمورد مدیریت استقلال و پرسپولیس تصمیم می‌گیرند
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • مخبر: کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد
  • کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد
  • ممنوعیت ورود غیر ورزشی‌ها به پیست اسکی شیر باد گلمکان
  • واکنش حبیب احمدزاده به سامانه اسطوخودوس یا ماشین روز قیامت اسراییلی/ فیلم
  • وعده صادق تحول جدی در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کرد