Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:43:54 GMT

کرمان در تامین منابع مالی بازسازی حمیدیه نقشی ندارد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۵۲۰۵

کرمان در تامین منابع مالی بازسازی حمیدیه نقشی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد فدایی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران کرمان بیان داشت: استان کرمان به عنوان معین استان خوزستان انتخاب شد که در مجموع اقدامات خوبی در این استان و خصوصاً شهرستان حمیدیه انجام شد.

وی به بارندگی‌های اخیر استان کرمان اشاره کرد و افزود: طی یک هفته در استان ۵۰ تا ۶۰ میلیمتر بارندگی داشتیم که نسبتاً زیاد بود و موجب جاری شدن سیلاب‌هایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پیش‌بینی‌های انجام گرفته خسارت‌های زیادی نداشتیم و همچنین اقدامات بسیار خوبی در مناطق سیل زده انجام شد.

فدایی در ارتباط با هزینه‌های بازسازی شهر حمیدیه افزود: هزینه‌های مالی برای بازسازی این شهرستان از کمک‌های دولتی و بخشی از کمک‌های مردمی است و نگرانی بابت منابع مالی که باید در استان هزینه شود وجود ندارد.

وی افزود: طی تماس تلفنی که با رئیس جمهور داشتم عملکرد استان کرمان را در سیل اخیر خوب ارزیابی کرد و در مجموع از اقدامات استان راضی بود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه برخی نگرانند که درگیر شدن ما برای بازسازی مناطق سیل زده باعث شود که از سایر مسائل استان غافل شویم، افزود: این چنین نیست زیرا و استان تنها مدیریت بازسازی این مناطق را به عهده دارد و بنیاد مسکن استان با ایجاد دفتر و منابع مالی که به این امر اختصاص داده شده مسئول رسیدگی به این موضوع است.

استاندار کرمان در خصوص ایجاد سیل‌بندها در استان گفت: ما دو دسته سیل بند داریم؛ سیل بندهای نیمه تمام موجود و سیل بندهای پیشنهادی که باید مطالعه و بررسی شود.

وی گفت: لایه‌روبی سیل‌بندها باید با استفاده از ۳۰ درصد بودجه سازمان‌ها و بسیج همه امکانات انجام شود.

استاندار گفت: ما عادت کرده ایم که منتظر باشیم تا اتفاقی بیفتد و سپس برای جبران خسارت‌ها وارد عمل شویم در حالی که باید قبل از وقوع حادثه برنامه‌ریزی کنیم همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید در این زمینه بسیج شوند.

کد خبر 4597217

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کرمان مدیریت بحران استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۵۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند

اجلاس روسای FIU (مراکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی) کشور‌های عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد.

گروه اقتصاد کلان؛ هادی خانی معاون وزیر اقتصاد و دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم جمهوری اسلامی ایران در اولین روز اجلاس روسای FIU (مراکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی) کشور‌های عضو بریکس و با حضور نمایندگان ۲۴ کشور بر لزوم تدوین سازوکار‌های تعمیق روابط و تعاملات بین کشور‌های عضو بریکس در مسیر مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم تاکید نمود.


در این گردهمایی که از امروز صبح ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و با میزبانی کشور روسیه برگزار شده است، خانی رئیس مرکز اطلاعات مالی جمهوری اسلامی ایران با محوریت مکانیزم‌های کاهش ریسک استفاده از دارایی‌های مجازی برای اهداف پولشویی و تامین مالی تروریسم، سخنرانی و بر لزوم همکاری‌های داخلی و بین المللی در جهت سوءاستفاده از دارایی‌های مجازی توسط تبهکاران و تروریست‌ها و مجرمین پولشویی تاکید نمود.


برگزاری نشست‌های دو جانبه با روسای واحد‌های اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم کشور‌های عضو بریکس از جمله برنامه‌های حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران در این نشست است.


به گزارش روابط عمومی مرکز اطلاعات مالی و در جلسه شورای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بریکس و با حضور روسای FIU کشور‌های عضو به صورت زیر مطرح شد و در دستور کار قرار گرفت:



لزوم برنامه‌ریزی موثر در اشتراک ظرفیت‌های موجود کشور‌های عضو در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم

اشتراک گذاری دانش فنی و آموزشی در بهبود مستمر فرآیند‌های اجرایی و رگولاتری

- تشکیل کمیته‌های کارشناسی و بررسی

- حوزه‌های کاری مشترک و لزوم حمایت
کشور‌های عضو از یکدیگر در مجامع بین المللی

این نشست تا دو روز دیگر ادامه خواهد داشت و با نشست‌های دوجانبه‌ای که برنامه‌ریزی شده است، شاهد همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه‌ی مرکز اطلاعات مالی جمهوری اسلامی ایران و سایر اعضای بریکس خواهیم بود. 

 

پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بریکس ، هادی خانی ، تامین مالی تروریسم ، تروریست ، پولشویی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9c

دیگر خبرها

  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • موسسه «مصاف» رائفی پور از کجا تامین مالی می‌شود؟
  • بازسازی اورژانس‌ها در اولویت قرار گرفت
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • تامین بودجه دولت از جیب مردم / عوارض خروج از کشور هیچ نقشی در بخش گردشگری ندارد
  • تامین امنیت غذایی با منابع پایه فراسرزمینی