Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@11:40:19 GMT

آیت‌الله علوی گرگانی: حرمت مسجد باید حفظ شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۵۲۵۴

آیت‌الله علوی گرگانی: حرمت مسجد باید حفظ شود

یک مرجع تقلید شیعه با بیان اینکه مسجد خانه خدا و مرکز عبادت خدا است، گفت: باید حرمت مسجد حفظ شود و اجازه انجام بی حرمتی‌ها در مسجد داده نشود.

به گزارش ایسنا، آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی صبح امروز در دیدار رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور عنوان کرد: مسئله مسجد بسیار مورد اهمیت و ارزشمند است و باید توجه ویژه به آن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر بتوانیم جایگاه مسجد را ادا کنیم، بهترین ظرفیت برای جذب اقشار مختلف جامعه است، ائمه، مسجد را محوریت مسائل جامعه قرار می‌دادند و اکنون نیز باید از این ظرفیت ارزشمند استفاده شود.

این مرجع تقلید شیعه بیان کرد: در روایات آمده است که خداوند هرچیزی را برای یک موضوع خاص آفریده است؛ خداوند علم را برای عمل قرار داده است؛ گاهی اقدامات بر اساس هدف درست انجام نمی‌گیرد و همین باعث می‌شود مباحث به بیراهه برود.

وی ادامه داد: اعتدال در زندگی، انسان را به جایگاه بلند می‌رساند و اگر بتوانیم میانه‌روی را در انجام برنامه‌های مسجد رعایت کنیم، مسجدها آبادتر می‌شود؛ باید سعی شود که حق مسجد ادا شود، اقدامات خوبی انجام شده است ولی نباید به این میزان بسنده شود.

این استاد برجسته حوزه با بیان اینکه باید آداب مسجد رعایت شود، تصریح کرد: مسجد خانه خدا و مرکز عبادت خدا است و این نشانه اهمیت مسجد است؛ باید حرمت مسجد حفظ شود و اجازه انجام بی حرمتی‌ها در مسجد داده نشود.

وی اضافه کرد: نقش مسجد در ترویج و آموزش معارف دینی و فرهنگی، نقش بسیار اساسی است و باید به این نقش توجه شود و سعی شود جوانان و نوجوانان به مساجد جذب شوند و معارف را کسب کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۵۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در بیش از ۱۵۰۰ مسجد خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام احسان فرد آقایی گفت: همانند سال‌های گذشته در شب‌های پر برکت و با معنویت قدر، یک هزار و ۵۰۰ مسجد و حسینیه در سراسر خوزستان به برپایی مراسم احیا در این شب‌ها می‌پردازند. 

معاون فرهنگی، تبلیغی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود : حدود ۳۰۰ مسجد از این تعداد در اهواز هستند 

وی گفت : در شب های گر برکت قدر ،  محفل انس با قرآن، قرائت قرآن، خواندن ادعیه وارده و مناجات، مراسم قرآن به سر و دیگر اعمال ویژه این شب‌ها انجام می‌شود.

آقایی افزود : با توجه به ضرورت حفظ ، یادگیری ، فهمیدن و استفاده از موهبت های قرآن کریم در زندگی مسلمانان ، یکی از برنامه های شاخص ماه مبارک رمضان امسال ، نهضت ملی زندگی با آیه ها است که محتوای همه برنامه ها و سخنرانی های مبلغان بر اساس این آیه ها در حال انجام است.

وی یادآور شد : امسال بیش از سه هزار مبلغ و مبلغه بومی و غیر بومی در ماه مبارک رمضان به سراسر استان اعزام شده اند.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در بیش از ۱۵۰۰ مسجد خوزستان
  • روایتی از ساخت مسجدی که پس از ۱۰۷۲ سال میعادگاه منتظران ظهور است
  • همه چیز درباره مسجدی که ۱۰۷۲ ساله شد + عکس
  • مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد
  • برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار
  • اردوی جهادی در مسجد بقیه‌الله گلستان‌شهر بجنورد برگزار می‌شود
  • رعایت حرمت ماه رمضان مطالبه مردم است
  • طنین کلام الله وحی در مساجد و حسینیه‌های میبد
  • حمایت قاطع بانوان گرگانی از مردم فلسطین
  • مسجد میرزا آقاجانی اسدآباد بنایی به قدمت تاریخ