Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدرضا مشایخی روز دوشنبه در آیین زنگ سلامت به مناسبت هفته سلامت در مدرسه دخترانه شهیده انصاری گفت: باتوجه به اهمیت بحث بهداشت و سلامت در جامعه مسئولان باید برگزاری برنامه های آموزشی در مدارس را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهند.
وی با بیان اینکه امکان خدمات رسانی و ارتقای خدمات در تمامی نقاط کشور یکی از آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: در سفارشات دینی و احادیث اسلامی ایران به دو مبحث سلامت و امنیت بسیار اشاره شده و پشتوانه های قانونی نیز دارد که خوشبختانه در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران و مجاهدان عرصه امنیت بویژه سربازان گمنام امام زمان(عج)، اطلاعات و نیروهای نظامی و انتظامی، امنیت عمومی در داخل مرزها حاکم بوده و در بحث سلامت نیز با اجرای طرح تحول نظام سلامت و طرح تحول بنیادین آموزش در حوزه آموزش و پرورش شاهد خدمات رسانی و ارتقای این خدمات در تمامی نقاط کشور بویژه مناطق محروم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشایخی در ادامه به تفاهم نامه مشترک بین آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: در گذشته در حوزه سلامت پیشگیری را مقدم بر درمان می دانستند اما امروزه بر اساس طرح تحول و پیشرفت حاصله، آموزش مقدم بر درمان عنوان شده تا در معرض ابتلاء قرار نگیریم.
فرماندار میانه مراقبت های اولیه بهداشتی را جزو مباحث آموزشی در جامعه خواند و افزود: باید با آموزش های لازم به صورت انفرادی و گروهی از جمله در مدارس به ارتقای سطح سلامت در جامعه بپردازیم زیرا دانش آموزان سفیران سلامت در جامعه بوده و می توانند در ارتقای سطح سلامت جامعه به ایفای نقش بپردازند.
وی با اشاره به اینکه سلامت تک تک افراد جامعه اهمیت دارد، تندرستی و سلامت جامعه را از دغدغه‌های مهم دولت و خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: پایداری و استمرار نعمت سلامت در جامعه مستلزم همکاری فی مابین آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان است تا بر پایه ارائه اطلاعات و آموزش های لازم شاهد ارتقای هر چه بیشتر این شاخصه مهم توسعه در کشور باشیم.
هفته نخست اردیبهشت ماه با عنوان هفته سلامت نام گذاری شده و امسال با شعار ' مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت' برگزار می شود.
7231/3071
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ارتقای سطح جامعه خانواده نظام جمهوری اسلامی ایران نیروی انسانی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد حراست حفاظت و صیانت از سرمایه‌های اجتماعی و انسانی است

پرویز پرزور گفت: با توجه به اهداف و رویکرد دولت در زمینه فسادستیزی به‌ویژه مقابله با فساد در همه ابعاد آن و ارتقای سلامت اداری، نقش حراست در این راستا برای ارتقای سرمایه اجتماعی در بین مردم و حفظ سرمایه‌های انسانی استان در مجموعه‌های اداری، به مانند مقوله حفاظت فیزیکی و یا اطلاعاتی و حتی فراتر از آن دارای اهمیت ویژه‌ای است.

مشاور و مدیرکل حوزه استاندار اردبیل با بیان اینکه فعالیت در حراست دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت کشور اقتضائاتی متفاوت از سایر مجموعه‌ها دارد، افزود: نتیجه اقدامات حوزه حراست علاوه بر پیامدهای درون سازمانی، با ارتقای شئونات سلامت اداری، باعث ایجاد امیدواری در جامعه می‌شود و به لحاظ ارتباط مداوم مجموعه‌های استانداری، فرمانداری، بخشداری و حتی دهیاری‌ها با مردم، تکالیف سنگینی در راستای ارتقای امید و سرمایه‌های اجتماعی بر عهده این حوزه است.

او با تأکید بر توجه جدی به حفاظت و صیانت از سرمایه‌های انسانی، بیان کرد: طراحی سازوکارهای عملی و متناسب با شرایط هر مجموعه، برای حراست و پاسداری از سرمایه‌های انسانی استان اردبیل ضروری و مورد انتظار مقام عالی استان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • راه جبران ناترازی نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش چیست؟
  • رویکرد حراست حفاظت و صیانت از سرمایه‌های اجتماعی و انسانی است
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • پایش۸۲ درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت
  • تدوین سند سلامت روانی جامعه/ بیمه ها تمام خدمات روانشناسی را حمایت کنند
  • حجاب حافظ حریم افراد