Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- مدير امور باغباني سازمان جهاد کشاورزي استان سمنان با اشاره به هشدار هواشناسي، گفت: راهکارهاي موثر براي جلوگيري از سرمازدگي بهاره در باغ ها و مزارع با ايجاد گرماي موضعي، محلول پاشي و آبياري غرقابي و باراني مدنظر باغداران باشد.

مهدي قرائيان روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: ايجاد گرماي موضعي از طريق بخاري هاي باغي نقش موثر در تعديل دماي هواي باغ و جلوگيري از سرمازدگي در اثر کاهش محسوس دما در روزهاي آينده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: باغداران مي توانند با داشتن يک ظرف مناسب حاوي گازوئيل و روشن کردن آتش با ايجاد حرارت به عنوان يک راهکار از سرمازدگي در کوتاه مدت جلوگيري کنند.
مدير امور باغباني سازمان جهاد کشاورزي استان سمنان تصريح کرد: کاهش دما و سرمازدگي از سه شنبه تا پنجشنبه اين هفته از نوع تشعشعي است و ايجاد حرارت و گرما در زمان مناسب در کاهش خسارت و پيشگيري از سرمازدگي موثر است.
وي در توضيح توده هاي تشعشعي هواي سرد، ابراز داشت: توده هواي سرد به صورت تشعشعي همراه با ابر و باد وارد منطقه مي شود و تا زماني که باد و ابر وجود دارد سرمازدگي رخ نمي دهد، اما نزديک بامداد با کنار رفتن ابرها و متوقف شدن وزش باد، سرمازدگي رخ مي دهد که در اين حالت اثر سرمازدگي روز بعد مشخص مي شود.
وي يادآور شد: ايجاد پوشش پلاستيکي بر روي نهال هاي جوان و درختان آسيب پذير، آبياري به موقع مزرعه ها و باغ ها قبل از ورود موج سرما به منظور تعديل دماي محيط نقش موثر در کاهش سرمازدگي دارد.
وي با بيان اين که بهبود شرايط تغذيه گياه موجب افزايش تاب آوري گياه در شرايط سخت مي شود، اظهار داشت: توجه به تغذيه گياهان و درختان نقش موثري در کاهش خسارت هاي ناشي از سرمازدگي دارد.
قرائيان خاطرنشان کرد: اصلاح رقم درختان و استفاده از رقم هاي ديرگل ده و ايجاد سايه بان باغي از ديگر راهکار بلندمدت براي پيشگيري از خسارت هاي ناشي از سرمازدگي است.
مدير امور باغباني سازمان جهاد کشاورزي استان سمنان گفت: سايه بان باغي از سرمازدگي و آفتاب سوختگي درختان جلوگيري مي کند و در شرايط کم آبي و خشکسالي با ايجاد سايه از ميزان تبخير و تعرق در فصل گرم و مي کاهد.
به گزارش ايرنا، دماي هوا از اواخر وقت سه شنبه تا پنجشنبه هفته جاري به طور ميانگين بين پنج تا هشت درجه کاهش مي يابد.
ضرورت دارد، تامين سوخت، کنترل دما و رطوبت و بستن دريچه ها در گلخانه ها، مرغداري ها و دامداري ها و محافظت از تاسيسات و مراقبت از سامانه هاي آبياري تحت فشار در باغ ها، مزرعه ها و مناطق کوهپايه اي مورد توجه قرار بگيرد.
7342/6103
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۵۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه قطع درختان صرف ساخت ۲۰ بوستان جدید در تهران می شود

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به توسعه فضای سبز، اظهار کرد: قطعاً مردم در سال‌های اخیر شاهد توسعه فضای سبز بوده‌اند و در همین سالها بوستان ولایت و بوستان یاس فاطمی برای استفاده عموم مردم ایجاد شد.

او با بیان اینکه بوستان ۴۵ هکتاری اطراف مصلی یکی از زیباترین بوستان‌های تهران خواهد بود، توضیح داد: این زمین برای ایجاد بوستان عمومی در نظر گرفته شد و شهرداری در حال انجام اقدامات لازم در آن است. فاز یک روددره فرحزاد نیز تا سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

پیرهادی با اعلام اینکه ۴ هزار و ۷۵۰ هکتار جنگل‌کاری در طول دوره ششم مدیریت شهری انجام شده است، یادآور شد: در حوزه آبیاری از محل پساب نیز ۴۰۰ درصد رشد را شاهد بودیم و از ۷ میلیون متر مکعب به ۳۰ میلیون متر مکعب رسیده و در تلاش هستیم تا پایان سال به ۵۰ میلیون متر مکعب برسد که یکی از دستاوردهای مهم و قابل توجه خواهد بود.

او با اشاره به وجود تنش آبی در پایتخت، تصریح کرد: با توجه به این موضوع عدد قابل توجهی در شورا مصوب شد و در سطح مناطق نسبت به انتقال خطوط و آبیاری هوشمند اقدام خواهد شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بررسی طرح جامع فضای سبز برای ایجاد فضای سبز ماندگار رو به اتمام است، ابراز امیدواری کرد که این طرح تا پایان امسال در شورا ارائه و تصویب شود تا سند ماندگاری در این حوزه باشد و بتواند به عنوان یک الگو در شهرهای دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

او ادامه داد: از محل جریمه‌های ناشی از قطع درختان، باغاتی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار از لحاظ فضای سبز، توسط شهرداری تهران در حال برنامه‌ریزی برای تملک جهت ایجاد بوستان است. برنامه‌ریزی ما این است که ۲۰ بوستان از محل جریمه‌های ناشی از قطع درختان به پایتخت اضافه شود؛ البته رقم آن بیش از هزار میلیارد تومان است که بخشی از اعتبار آن از محل جریمه‌ها تأمین خواهد شد.

پیرهادی افزود: تمام این مبلغ برای تملک باغات مورد استفاده قرار گرفته است.

کد خبر 846389 برچسب‌ها درختکاری گیاهان و درختان شهردارى تهران بوستان

دیگر خبرها

  • کاشت یک میلیارد درخت راه حلی موثر برای مقابله با بیابانزایی
  • صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی
  • «ایکس» به جنگ بات‌ها می‌رود
  • جریمه قطع درختان صرف ساخت ۲۰ بوستان جدید در تهران می شود
  • ساخت سامانه خورشیدی جلوگیری از سرمازدگی درختان
  • سامانه‌ خورشیدی جلوگیری از سرمازدگی درختان ساخته شد
  • ساخت سامانه ایران ساخت برای جلوگیری از سرمازدگی درختان
  • سرشاخه کاری راهی برای جوان سازی درختان گردو
  • این بخاری ها چطور ناجی باغ پسته می شوند؟ | از بخاری های باغی چه می‌ دانید؟