Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@14:50:19 GMT

نمایشگاه کتاب غزه افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۵۴۶۴

نمایشگاه کتاب غزه افتتاح شد

غزه -ایرنا- نمایشگاه کتاب غزه با نام «غزه هاشم» که در هفت سال گذشته به دلیل محاصره این منطقه توسط رژیم صهیونیستی تعطیل شده بود، بار دیگر شروع به کار کرد.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا از غزه، در این نمایشگاه 20 هزار جلد کتاب در زمینه های متنوع و برای گروه های سنی مختلف وجود دارد و 15 ناشر داخلی و عربی و جمعیت ها و موسسات خیریه در آن مشارکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'محمد شریف' مدیر عامل نمایشگاه ها و کتابخانه ها در وزارت فرهنگ در غزه و مدیر نمایشگاه کتاب «غزه هاشم» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در غزه گفت: فعالیت این نمایشگاه در هفت سال گذشته به دلیل محاصره غزه و ممانعت از ورود کتاب به آن، متوقف شده بود.
وی افزود: این نمایشگاه پیام و چالشی برای همه محاصره کنندگان غزه از جمله رژیم اشغالگر است که سعی در تحمیل و تشدید محاصره سیاسی و اقتصادی این باریکه دارد؛ مردم غزه نیز شایسته زندگی بوده و توان و موهبت به چالش کشیدن جهان را دارند.
شریف اضافه کرد: رژیم اشغالگر با فرهنگ فلسطین مبارزه می کند به این دلیل که می داند فرهنگ نقش مهمی در آگاهی دادن به جوامع از جمله کودکان دارد.
به گفته شریف، این رژیم سعی در کشتن نسل های فلسطینی و به فراموشی سپردن مسأله فلسطین دارد، درحالی که ما با برگزاری دوباره این نمایشگاه، قطب نما را به این سمت باز می گردانیم که کودکان، کوچک و بزرگ ما هر چقدر که محاصره علیه فلسطین و غزه سخت باشد موجب فراموشی این مساله نمی شود.
محاصره غزه از سال 2007 و در پی پیروزی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در انتخابات و شکست جنبش فتح و توافق امنیتی مصر و اسرائیل شروع شد و تاکنون هم ادامه دارد.
پس از اعمال محاصره غزه، میزان بیکاری در این باریکه اوج گرفته، داد و ستد مختل شده و قیمت بسیاری از کالاها سه یا چهار برابر شده و تنها راه تأمین غذا و مایحتاج مردم کمک های بشردوستانه سایر ملل می باشد.
رژیم صهیونیستی از 2007 تاکنون تمام گذرگاه های این منطقه به ویژه گذرگاه رفح را بسته که تنها راه ارتباطی این منطقه با جهان خارج است.
خاورم**9366*1436*1275

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي فلسطين غزه نمايشگاه كتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۵۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه «ماه نگاره‌های آسمانی» در نگارستان امام خمینی(س) اصفهان+تصاویر

 به مناسبت ماه مبارک رمضان و میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) نمایشگاه  هنری  «ماه نگاره‌های آسمانی»  با مروری بر آثار استاد رضا بدرالسماء از هنرمندان پیشکسوت  نگارگری ایرانی در نگارستان امام خمینی(س) اصفهان افتتاح شد.

به گزارش جماران، این نمایشگاه با استفاده از 25 اثر هنری در رشته‌های نقاشی، مینیاتور و نگارگری از آثار استاد رضا بدر السماء با موضوعات  قرآن و عترت و ایثار و شهادت در گالری شماره یک نگارستان امام خمینی(س) اصفهان دایر شده و تا  29 فروردین صبح و عصر پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود .

از جمله اهداف مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) اصفهان از برپایی این نمایشگاه‌ها حمایت و پاسداشت هنرمندان پیشکسوت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و همچنین ادامه حیات این رشته‌ها برای نسل‌های جوان ایرانی و تولید آثار هنری فاخر با موضوع اندیشه و سیره امام خمینی(س)  است.

رضا بدرالسماء استاد پیشکسوت نگارگری ایرانی، از مدرسین دانشگاه هنر اصفهان و عضو مؤسسه‌ هنرمندان پیشکسوت ایران است. نزدیک به 60 سال فعالیت در زمینه نگارگری و میناکاری از جمله فعالیت‌های اصلی او در کنار نقاشی با تکنیک آبرنگ است. او در سال 1387 موفق به اخذ نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است. آثار او تا کنون در بیش از 400 نمایشگاه انفرادی و گروهی در ایران و سایر کشورهای دنیا نمایش داده شده و کسب جوایز متعدد داخلی و بین‌المللی و تألیف و تصویرگری کتب ادبی و عرفانی نیز از دیگر افتخارات کارنامه هنری این هنرمند است. همچنین آثار نفیس او زینت‌بخش موزه‌های معتبر ایران چون موزه امام رضا (ع)، موزه هنرهای معاصر تهران، موزه امام علی(ع) تهران و… است.

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم در پاکستان
  • گزارش سازمان ملل از حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه
  • نمایشگاه عفاف‌و حجاب در موزه زاهدان افتتاح شد
  • لبیک اردنی‌ها به فراخوان قسام/محاصره سفارت اسراییل برای سومین روز
  • نسل کشی رژیم صهیونیستی درغزه
  • افتتاح هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر 
  • هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر افتتاح شد
  • افتتاح نمایشگاه «ماه نگاره‌های آسمانی» در نگارستان امام خمینی(س) اصفهان+تصاویر
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی در تكاب
  • افتتاح بازارچه ملی صنایع دستی در نوشهر