Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کارگاه‌های آموزشی رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب بازی با حضور صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف از جمله طراح، تولیدکننده، توزیع‌کننده، تصویرساز، بسته‌بندی و… برپا می‌شود.

«خلاقیت و ارتقای ایده» و «بوم کسب و کار» عنوان دو کارگاهی است که به ترتیب روزهای نهم و پانزدهم اردیبهشت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این خبر ندا صحت دانش‌آموخته طراحی صنعتی و فعال صنعت اسباب‌بازی، صمد خطیبی، طراح اسباب‌بازی و کارشناس ارشد طراحی صنعتی از دانشگاه دلفت هلند، رامین عسگری، مشاور کارآفرینی، طراح و فعال در زمینه طراحی کسب و کار و بسته‌بندی، عماد ارغند مشاور طراحی و طراح اسباب‌بازی به همراه سعید خسروی مشاور تولید و طراحی در زمینه نمونه‌سازی و ساخت قالب‌های پلاستیکی و شهرام مقصودی تولیدکننده اسباب‌بازی، طراح، کارآفرین و مخترع از جمله مدرسان این دو کارگاه هستند.

مهنام منفرد طراح اسباب‌بازی و مشاور طراحی، دانش‌آموخته طراحی صنعتی از دانشگاه علم و صنعت و محمدحسین فرجو، دبیر سابق شورای نظارت بر اسباب‌بازی، شادی عظیمی، طراح و متخصص تعلیم و تربیت و فرزانه بابایی، طراح عروسک و اسباب‌بازی نیز در حوزه‌های تخصصی خود آموزش‌های لازم را در این کارگاه‌ها ارائه خواهند کرد.

دو کارگاه آموزشی با حضور ۴۲ ایده‌پرداز منتخب دومین رویداد ملی ایده‌آزاد در روزهای ۹ و ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان برپا می‌شود و ثبت‌نام عموم برای شرکت در این کارگاه‌ها آزاد است.

مراسم پایانی این رویداد نیز با معرفی ۱۰ ایده‌پرداز برتر در روز ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

کد خبر 4597243 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: اسباب بازی ایرانی انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۵۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز کارگاه ساخت و تولید دانشگاه آزاد خوی به ماشین‌آلات پیشرفته

خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی سال ۱۴۰۲ را در حالی پشت‌سر گذاشت که ترکیب فناورانه ـ کشاورزی با رویکرد حل مسئله توانسته علاوه بر موفقیت و پیشرفت دانشگاه موجب ارتقای کشاورزی و فناوری شهرستان خوی و استان آذربایجان‌غربی شود.

علاوه بر این، راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی آنالیز عسل با مجوز معاونت غذا و دارو به‌زودی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی جنبه عملیاتی به خود خواهد گرفت و این می‌تواند حتی در سطح کشور هم توسعه پیدا کند.

از سویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در زمینه تولید گل محمدی، صادرات و فروش آن هم دستی بر آتش دارد و این اقدامات مؤثر فناورانه در حالی است که شرکت‌ها و واحدهای فناور مستقر در این دانشگاه توانسته‌اند در زمینه صنعتی و ماشین‌آلات هم تولیدات بسیار خوبی داشته باشند. 

خبرنگار آنا در راستای بررسی فعالیت‌ها و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در زمینه‌های فناوری، کشاورزی و صنعتی گفت‌وگویی را با رضا عبدالله‌زاده رئیس این دانشگاه ترتیب داده است که در پی می‌آید:

برگزاری همایش ملی زنبور عسل با رویکرد تولید و صادرات

آنا: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی سال ۱۴۰۲ در حوزه علم، فناوری و تولید دانش‌بنیان چه فعالیت‌ها و دستاوردهایی داشت؟

عبدالله‌زاده: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی با توجه به امکانات بالقوه آزمایشگاهی به راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی تجزیه مواد غذایی اقدام کرده و در شرف اخذ مجوز آزمایشگاه همکار معاونت غذا و دارو در دامنه‌های «اندازه‌گیری میزان آفلاتوکسین M۱ شیر و محصولات دیگر با HPLC» و «آنالیز عسل» بوده و اقدامات اولیه هم برای اخذ استاندارد ۱۷۰۲۵ هم انجام گرفته است.

راه‌اندازی کارگاه مرکزی ساخت و تولید با مشارکت یک شرکت صنعتی به تولید انواع قطعات و قالب‌های صنعتی اقدام کرده و اکنون انواع قطعات ماشین‌آلات کشاورزی و صتعتی را تولید می‌کند، مذاکرات برای اخذ سفارش تولید قطعه با ماشین‌سازی تبریز و صنایع دفاع هم صورت گرفته است، تولید و فروش بیش از ۵ تُن از گونه‌های مختلف گل محمدی و فرآوری آنها از دیگر دستاوردها در این راستاست.


شرکت فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی موفق به پایلوت زعفران بروش آئروپونیک در گلخانه و تولید زراعی آن شده و راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی آنالیز عسل که در شرف اخذ مجوز آزمایشگاه همکار معاونت غذا و دارو است از دیگر اقدامات در این راستا بوده است.

برگزاری نخستین همایش ملی زنبور عسل و زنبورداری با رویکرد رونق تولید و صادرات محصولات زنبور عسل، برگزاری جشنواره جایزه ملی کیفیت عسل و نمایشگاه عسل و فراورده‌های جانبی زنبور عسل با مشارکت شرکت تعاونی زنبورداران شهرستان خوی و حومه در بهمن‌ 1402 که دستاورد چنین رویدادی شناسایی زنبورداران و تولیدکنندگان محصولات زنبور عسل و معرفی آزمایشگاه تخصصی آنالیز عسل دانشگاه بوده، سایر دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی بوده است.


همایش علمی مدیریت ترکیبی «کنه واروا» در زنبور عسل با همکاری شرکت پایا دارویه و شرکت در بیست و چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری و فن بازار درراستای معرفی محصولات تولید شده در کارگاه ساخت و تولید دانشگاه از دیگر اقدامات بوده است.

آزمایشگاه تخصصی عسل راه‌اندازی شد

آنا: اکنون چه تعداد هسته، واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه‌تان مستقر هستند؟

عبدالله‌زاده: اکنون تعداد پنج هسته فناور، دو واحد فناور و یک شرکت فناور در مرکز رشد دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی مستقر هستند.

فعالیت این هسته‌ها و واحد‌های فناور در حوزه کشاورزی (تولید زعفران زراعی و آئروپونیک به صورت تحقیقاتی و پایلوت، تولید گل محمدی و فرآوری آن به‌صورت گل خشک و گلاب و تولید انواع کاکتوس و گل‌های آپارتمانی) و در حوزه ساخت و تولید (تولید انواع قطعات و قالب‌های صنعتی همچون قطعات ماشین آلات کشاورزی) است. 


یکی از واحد‌های فناور با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه موفق به راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی عسل شده و در شرف اخذ مجوز آزمایشگاه همکار معاونت غذا و دارو است.

شرکت نیکو صنعتگران توانمند با مشارکت دانشگاه و استفاده از ظرفیت‌ها و ماشین‌آلات مستقر در کارگاه ساخت و تولید دانشگاه به تولید انواع قطعات و قالب‌های صنعتی اقدام کرده و اکنون انواع قطعات ماشین‌آلات کشاورزی و صتعتی را تولید می‌کند.

مذاکرات درباره اخذ سفارش تولید قطعه با ماشین‌سازی تبریز و صنایع دفاع صورت گرفته است.

آنا: برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در سال ۱۴۰۳ در حوزه‌های مختلف به‌خصوص در حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان و تقویت آنها چیست؟

عبدالله‌زاده: برنامه‌های پیش‌بینی شده درراستای رسیدن به اهداف عالی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و سیاست‌های کلان نظام، استفاده بهینه از زیرساخت‌های آزمایشگاهی، کارگاهی و ظرفیت‌های بالقوه مانند استادان فرهیخته، دانشجویان مبتکر و خلّاق به‌عنوان نیروی انسانی ماهر و سرمایه‌های اصلی برای ایجاد اشتغال و ارتباط صنعت و دانشگاه و ایجاد منابع غیرشهریه‌ای است و در این راستا از همت و تلاش‌های واحد‌های فناور مستقر در مرکز رشد بهره‌مند خواهیم شد.

برنامه‌های پیش‌بینی شده و اولویت‌داری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی برای سال جدید (۱۴۰۳) تنظیم کرده‌ایم و در صورت اخذ مجوز آزمایشگاه همکار معاونت غذا و دارو یکی از برنامه‌های این واحد دانشگاهی ارائه خدمات آزمایشگاهی در دامنه‌های اندازه‌گیری آفلاتوکسین M۱ و آنالیز عسل است.

برگزاری همایش ملی ژل رویال در سال ۱۴۰۳، تجهیز کارگاه ساخت و تولید دانشگاه به ماشین‌آلات پیشرفته از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اجرا در سال ۱۴۰۳ و افزایش بهره‌وری، تنوع و ظرفیت تولید قطعات صنعتی را هم پیش‌بینی کرده‌ایم.

برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی آزمایشگاهی و ساخت و تولید، تأسیس مدارس عالی مهارتی گردشگری و تولید قطعات صنعتی و پرورش گیاهان دارویی (گل محمدی) از دیگر اقدامات ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی خواهد بود.

تشریح فعالیت‌های مهارت و کارآفرینی

آنا: چنانچه از سرای نوآوری بهره‌مند هستید، فعالیت‌های برجسته و تازه‌ترین فعالیت این سرا در سال ۱۴۰۲ چه بوده و چه برنامه‌ای برای ۱۴۰۳ سرا متصور هستید؟

عبدالله‌زاده: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی فاقد سرای نو آوری بوده، اما راه‌‌اندازی سرای نوآوری پرورش زنبور عسل و صنایع تبدیلی فرآورده‌های آن جزء برنامه‌های این دانشگاه است.

آنا: در حوزه مهارت و کارآفرینی چه فعالیت‌هایی در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت و چه برنامه‌ای برای سال جدید دارید؟ 

عبدالله‌زاده: در حوزه مهارت و کار آفرینی دوره‌های آموزشی متعددی در حوزه‌های مدیریت آموزشی، پزشکی و صنعتی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان برگزار شد و تعدادی از دانشجویان برای کسب مهارت به شرکت‌ها و ادارات مختلف و گذراندن طرح پویش معرفی شدند.


در سال جدید (۱۴۰۳) توسعه برگزاری دوره‌های آموزشی و تأسیس مدارس عالی مهارتی جزء برنامه‌های اصلی است.

آنا: برای توسعه زیست‌بوم فناوری در کشور چه پیشنهادی دارید و دانشگاه متبوع شما هم برنامه‌ای دارد؟

عبدالله‌زاده: زیست‌بوم علم، فناوری و نوآوری یکی از ارکان اقتصاد دانش‌بنیان در جوامع توسعه یافته امروزی است و تحقیقات انجام شده درباره توسعه‏ که تجربه جوامع مختلف نیز آن را تأیید می‌کند، نشان می‌دهد توسعه متوازن و پایدار در زمینه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی بر توسعه علم و فناوری مبتنی است.

تحقق این امر نیازمند فرآیند کلان و گسترده‌ای شامل سیاست‌گذاری، تعیین راهبردها، برنامه‌ریزی منظم و دقیق و اجرای علمی، کامل و مؤثر این فرآیند است.

برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در راستای توسعه زیست‌بوم فناوری، شناسایی نیاز‌های منطقه براساس آمایش منطقه‌ای و انجام اقدامات لازم درراستای رفع مشکلات توسط استادان مجرب بوده و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی نیز جزء برنامه‌های اولویت‌دار این دانشگاه است. 

آنا: و سخن پایانی...

عبدالله‌زاده: با ایجاد انگیزه در استادان و دانشجویان برای ورود به فعالیت‌های پژوهشی و تحقیق و توسعه در زمینه علم و فناوری و با حمایت مادی و معنوی از طرح‌های دانش‌بنیان می‌توان ارتباط بین دانشگاه و صنعت را قوی‌تر و نقش فرهیختگان جامعه در رفع مشکلات صنعت را شکوفا کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «ایران جوان بمان» با معرفی ایده «عطاری‌ها و سقط جنین»
  • اتمام فرآیند طراحی زیرگذر غرب به شمال میدان سپاه
  • تجهیز کارگاه ساخت و تولید دانشگاه آزاد خوی به ماشین‌آلات پیشرفته
  • طراحی زیرگذر غرب به شمال میدان سپاه تمام شد | آغاز عملیات اجرایی؛ به‌زودی
  • نخستین تصویر بازیگر پایتخت و امین حیایی در یک کمدی جدید
  • حمایت از ایده‌های استارت‌آپی در مرکز خلاقیت و نوآوری سازمان بسیج علمی
  • «پینوکیو» در تالار هنر خوانش می‌شود
  • «کوکتل مولوتف» آماده نمایش شد/ قصه‌ای کمدی در دهه ۵۰
  • «کوکتل مولوتف» آماده نمایش شد/ همبازی شدن احمد مهرانفر، امین حیایی و پژمان جمشیدی در یک کمدی
  • اسباب بازی‌هایی که مغز کودک شما را پرورش میدهند!