Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@15:49:47 GMT

بخشی از طبیعت لنگرود در روز جهانی زمین پاکسازی شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۵۷۲۸

بخشی از طبیعت لنگرود در روز جهانی زمین پاکسازی شد

لاهیجان-ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: به مناسبت روز جهانی زمین و در راستای حفاظت از زمین و کاهش گازهای گلخانه ای با همکاری دانش آموزان برخی مدارس لنگرود مسیر کلیدبر لنگرود تا شهر کومله پاکسازی شد.

سید امین نجات روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت :این برنامه با همراهی بخشدار و کارکنان بخشداری کومله، ماموران نیروی انتظامی و تعاونی دهیاران شهرستان به مناسبت روز جهانی زمین(دوم اردیبهشت ماه) در این شهرستان به اجرا در آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: به دلیل پیش بینی بارندگی ها دو روز قبل مسیر حد فاصل شهرهای لنگرود تا کومله با همکاری دانش آموزان پاکسازی و در پایان به چند تن از دانش آموزان هدایایی به رسم یاد بود اهدا شد.
وی خاطرنشان کرد:روز دوشنبه نیز برنامه های بزرگداشت روز جهانی زمین (دوم اردیبهشت) در شهرستان لنگرود برگزار شد که با برنامه های متنوع میدانی و آموزشی همراه بود که از جمله پاکسازی نمادین معابر و اعزام کارشناسان این اداره به تعدادی از مدارس به منظور آموزش پایه ای در زمینه پسماند و حفاظت از زمین به دانش آموزان از دیگر برنامه های این روز بود .
وی اظهارداشت:در روز جهانی زمین براساس کنوانسیون های بین المللی همه دولت ها و همه ملت ها وظیفه دارند که از گرمایش زمین و افزایش گاز های گلخانه ای جلوگیری کنند زیرا زمین تنها کره قابل زیست برای انسان است.
وی تصریح کرد: برای این اهداف مهم هر ساله در سطح جهانی و کشور ما اقدامات نمادین انجام می شود که از جمله این شهرستان نیز همگام با مردم جهان اقدام به آموزش و پاکسازی زمین و اجرای برنامه های متعدد می کند تا وظیفه خود را در راستای حفظ زمین و آب و خاک انجام داده باشد.
وی ادامه داد: علاوه بر دولت ها این وظیفه همگان است که در حفظ تنوع زیستی کوشا باشند و از انتشار گازهای گلخانه های جلوگیری کنند تا زندگی انسان و دیگر موجودات هم سرنوشت دچار آسیب و خطر نشود.
دوم اردیبهشت و یا به عبارتی ۲۲ آوریل مصادف است با روز جهانی زمین پاک ، روزی که به همگان یادآوری می کند که بیشتر و بهتر مواظب و محافظ کره زمین باشند.
شهرستان لنگرود با بیش از 140هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی ، کومله و بخش اطاقور و پنج شهر است و در 60 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
6029 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست روز جهاني زمين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۵۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان گفت: به مناسبت روز زمین پاک که با شعار مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین، آغاز شد بخش‌هایی از طبیعت پارک جنگلی برم و حاشیه سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان از وجود زباله‌های خشک پاکسازی شد.

فضل اله هوشمندی با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی که حفظ محیط زیست را یک وظیفه همگانی می‌داند، افزود: هدف از برگزاری برنامه‌های پاکسازی فقط جمع آوری زباله نیست بلکه اولویت فرهنگ سازی و آموزش برای جلوگیری از ریختن زباله در طبیعت، رودخانه و محیط شهری است.

او ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد افرادی که در پاکسازی شرکت می‌کنند به هیچ عنوان در طبیعت و محیط شهری زباله نمی‌ریزند و نسبت به مدیریت پسماند و محیط زیست حساس هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان بیان داشت: زمین همواره امانتی در دستان ما و برای ساکنان آینده آن است، بنابراین باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم تا به فرزندانمان و مردم آینده سپرده شود.

روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا برگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری می‌شود که نباید سیاره خود زمین را فراموش کنند و به فکر حفظ آن باشند.

شعار هفته زمین پاک ۱۴۰۳ با عنوان «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، اعلام شد.

شهرستان سپیدان از ۲ بخش مرکزی و همایجان تشکیل شده و در ۷۰ کیلومتری شمال غرب استان فارس گرفته است.

دیگر خبرها

  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • جاده بقمچ در چناران پاکسازی شد
  • روزی جهانی برای پاسداشت محیط زیست
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • پاکسازی محوطه گنجنامه همدان از زباله
  • اقدامات خودجوش کارکنان برای پاکسازی محیط نیروگاه برق ری + تصاویر
  • پاکسازی سواحل بندرترکمن به مناسبت روز زمین پاک