Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@04:01:17 GMT

بخشی از طبیعت لنگرود در روز جهانی زمین پاکسازی شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۵۸۲۱

بخشی از طبیعت لنگرود در روز جهانی زمین پاکسازی شد

سید امین نجات روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت :این برنامه با همراهی بخشدار و کارکنان بخشداری کومله، ماموران نیروی انتظامی و تعاونی دهیاران شهرستان به مناسبت روز جهانی زمین(دوم اردیبهشت ماه) در این شهرستان به اجرا در آمد.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل پیش بینی بارندگی ها دو روز قبل مسیر حد فاصل شهرهای لنگرود تا کومله با همکاری دانش آموزان پاکسازی و در پایان به چند تن از دانش آموزان هدایایی به رسم یاد بود اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد:روز دوشنبه نیز برنامه های بزرگداشت روز جهانی زمین (دوم اردیبهشت) در شهرستان لنگرود برگزار شد که با برنامه های متنوع میدانی و آموزشی همراه بود که از جمله پاکسازی نمادین معابر و اعزام کارشناسان این اداره به تعدادی از مدارس به منظور آموزش پایه ای در زمینه پسماند و حفاظت از زمین به دانش آموزان از دیگر برنامه های این روز بود .
وی اظهارداشت:در روز جهانی زمین براساس کنوانسیون های بین المللی همه دولت ها و همه ملت ها وظیفه دارند که از گرمایش زمین و افزایش گاز های گلخانه ای جلوگیری کنند زیرا زمین تنها کره قابل زیست برای انسان است.
وی تصریح کرد: برای این اهداف مهم هر ساله در سطح جهانی و کشور ما اقدامات نمادین انجام می شود که از جمله این شهرستان نیز همگام با مردم جهان اقدام به آموزش و پاکسازی زمین و اجرای برنامه های متعدد می کند تا وظیفه خود را در راستای حفظ زمین و آب و خاک انجام داده باشد.
وی ادامه داد: علاوه بر دولت ها این وظیفه همگان است که در حفظ تنوع زیستی کوشا باشند و از انتشار گازهای گلخانه های جلوگیری کنند تا زندگی انسان و دیگر موجودات هم سرنوشت دچار آسیب و خطر نشود.
دوم اردیبهشت و یا به عبارتی ۲۲ آوریل مصادف است با روز جهانی زمین پاک ، روزی که به همگان یادآوری می کند که بیشتر و بهتر مواظب و محافظ کره زمین باشند.
شهرستان لنگرود با بیش از 140هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی ، کومله و بخش اطاقور و پنج شهر است و در 60 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
6029 /6030
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 برنامه های متنوع جهان زمین طبیعت نیروی انتظامی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۵۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگداشت روز جهانی زمین پاک در کرج برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، اولین همایش جمعیت همیار کرج در سال جدید با موضوع بزرگداشت روز جهانی زمین پاک با حضور جمعی از اساتید، دانشجویان، فعالان اجتماعی، معلمان، دانش آموزان و اصحاب رسانه در روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ در مرکز همایش‌های دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی برگزار می‌شود.

روز زمین پاک فرصتی برای آموزش و ارتقای آگاهی شهروندان و مسؤولان و نیز افزایش مسؤولیت پذیری آنان در حفظ و نگهداری از زمین است.

در این همایش علاوه بر شنیدن گزارش مدیران استانی و شهری مرتبط با محیط زیست و اجرای سرودهای دانش آموزی، افشین دانه کار استاد گروه محیط‌زیست دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران با موضوع خدمات اکو سیستمی و مسؤولیت اجتماعی سخنرانی می‌کند.

کد خبر 6080586

دیگر خبرها

  • پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود
  • خودنمایی بهار در دل طبیعت منطقه بن رود قمصر + فیلم
  • نشست علمای اهل تسنن شهرستان نقده
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • سقوط یک شی عجیب از فضا بر روی خانه‌ای در آمریکا
  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن
  • نجات یک شهروند از خودکشی در مسکن مهر لنگرود
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند
  • همایش بزرگداشت روز جهانی زمین پاک در کرج برگزار می‌شود