Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-28@16:00:49 GMT

باوجود سیلاب، گرد و خاک از خوزستان می‌رود؟

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۵۸۷۷

خرداد: مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به عدم آبگیری اغلب کانون‌های گرد و غبار خوزستان در سیل اخیر، گفت: اگر یک ماه بارندگی نداشته باشیم، مجدداً کانون‌های گرد و غبار فعال می‌شوند.
محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت کانون‌های گرد و غبار در استان در سیلاب اخیر، اظهار کرد: در سطح کشور کانون‌های گرد و غبار تعداد زیادی هستند؛ به گونه‌ای که حتی در مناطق خوش آب و هوا مانند استان گلستان نیز دو کانون ریزگرد وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در خوزستان کانون‌های گرد و غبار به صورت پهنه‌ای هستند و در نقاط مختلف از جمله جنوب، جنوب شرقی و غربی وجود دارند. همچنین جنس کانون‌های ریزگرد مختلف است؛ مثلاً کانون‌های ریزگردی که جنس شنی و رسی دارند هر کدام با سرعت باد مشخصی فعال می‌شوند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: علی‌رغم سیلاب در خوزستان، تنها تعداد محدودی از کانون‌های گرد و غبار آبگیری شده‌اند. با توجه به ارتفاع کانون‌های گرد و غبار، سیلاب به برخی کانون‌های گرد و غبار نرفته است و مناطق سرسبز زیر آب رفتند.
سبزه‌زاری درخصوص امکان وقوع گرد و غبار در سال جاری در خوزستان، بیان کرد: با کاهش این آب‌ها و تابش آفتاب و گرما، مجدداً زمین‌ها خشک و کانون‌های گرد و غبار فعال می‌شوند. به طور مثال هور منصوره که اکنون آبگیری شده تا پاییز فعال نمی‌شود اما دیگر کانون‌هایی که تنها آب باران وارد آن‌ها شده است، اگر یک ماه بارندگی نداشته باشیم، مجدداً فعال می‌شوند و همچنان با کانون‌های گرد و غبار مواجه هستیم. برچسب ها: محمد سبزه‌زاری ، گرد و خاک ، خوزستان

منبع: خرداد

کلیدواژه: گرد و خاک خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۵۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هواشناسی از سامانه جدید بارشی برای بوشهر

ایسنا/بوشهر کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: باتوجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا پایان هفته جو پایداری بر استان حاکم است و طی این مدت، غبار محلی و در برخی ساعات وزش باد، از پدیده‌های غالب در سطح استان است.

خانم محمدی افزود:روزهای شنبه و یکشنبه به‌سبب عبور موجی کوتاه و کم‌دامنه، ضمن افزایش پوشش ابر، احتمال بارش پراکنده و خفیف باران در برخی نقاط دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: هم چنین با تداوم وزش بادهای شمالی روی دریا، سواحل و فراساحل استان نیز تا پایان روز جمعه به‌ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی، مواج پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی در ۲۴ ساعت آینده آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، در شب افزایش ابر و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پدیده غالب است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت لایحه عفاف و حجاب به مجلس شورای اسلامی
  • لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • لایحه عفاف و حجاب به تأیید شورای نگهبان نرسیده است/ارجاع لایحه به مجلس برای رفع ایرادات
  • پیش بینی وقوع گرد و غبار در خوزستان
  • آخرین اخبار از سرنوشت لایحه حجاب جنجالی مجلس
  • پیش‌بینی هواشناسی از سامانه جدید بارشی برای بوشهر
  • فعالیت مراکز اهدای خون خوزستان در شب‌های قدر
  • گرد و غبار در راه خوزستان
  • خسارت سیلاب به بخشی از راه‌های روستایی و منازل مسکونی