Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@22:45:20 GMT

ایران ۱.۲ میلیارد دلار گاز مجانی به ترکیه تحویل داد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۵۹۵۶

ایران ۱.۲ میلیارد دلار گاز مجانی به ترکیه تحویل داد

به گزارش جهان نيوز، بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ که به تازگی متن کامل آن از سوی دیوان محاسبات کشور منتشر شده است، بخشی از ارزش گاز صادراتی به ترکیه در سال ۱۳۹۶ به مبلغ یک میلیارد و ۱۱۲ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۲۰۶ یورو معادل یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۶۵۳ دلار بابت تعدیلات ناشی از رای دادگاه داوری بین‌المللی اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  بر اساس گزارش تفریغ بودجه ۹۶، کل میزان گاز صادراتی ایران در سال ۹۶ بالغ بر ۱ میلیارد و ۸۸۵ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۳۱۳ دلار بوده است.

حمیدرضا عراقی معاون سابق وزیر نفت درباره شکایت گازی ترکیه از ایران و رای داوری بین‌المللی در این باره به دو شکایت ترکیه اشاره کرده و گفته بود: «ترکیه در شکایت نخست خود با ادعای کم فروشی گاز برای سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ ادعای خسارت کرده بود که در صورت محکومیت باید ۲۰ میلیارد دلار پرداخت می کردیم، اما دادگاه به نفع ایران رای داد.

 اما آنکارا در شکایت دوم ادعا کرده بود قیمت گاز صادراتی ایران به ترکیه در مقایسه با گاز صادراتی سایر کشورها گران تر است و برای تائید ادعای خود به کاهش قیمت جهانی گاز و سایر سوخت ها استناد کرده بود.»

در نهایت ایران به کاهش ۱۳ درصدی قیمت گاز از سال ۲۰۱۱ به ترکیه محکوم شد که تحویل مجانی گاز در سال ۱۳۹۶ به این کشور بخشی از بازپرداخت مربوط به این کاهش قیمت بوده است.

منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۵۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بیت کوین تا این کانال سقوط کرد

به گزارش خبرآنلاین، قیمت ارزهای مجازی به شدت کاهش یافته و ارزش بیت کوین در روز جمعه به دنبال ادعای حمله موشکی رژیم صهیونیستی به ایران تا زیر ۶۰ هزار دلار سقوط کرده است. سرمایه‌گذاران به سرعت دارایی‌های خود از سرمایه‌های مخاطره آمیز را بیرون می‌کشند.

تسنیم در خبری نوشت:خبرگزاری‌های ایران از آرامش در مناطقی که ادعا می‌شود به آنها حمله شده خبر می‌دهند.
قیمت بیت کوین بیش از ۵.۵ درصد در معاملات امروز آسیا کاهش یافته و به ۵۹۹۶۱ دلار رسیده است. شاخص دلار آمریکا افزایش یافته است. قیمت اتر هم با همین میزان کاهش، تا زیر ۳۰۰۰ دلار پایین آمده و به ۲۸۹۵ دلار رسیده است.

در ۱۳ آوریل و پس از پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی قیمت بیت کوین ۸.۴ درصد کاهش یافته بود. این کاهش قیمت در آن زمان باعث شد ۱۳۰ میلیون دلار از سرمایه بازار این ارز مجازی طی چند دقیقه پس از انتشار خبر پاسخ ایران، خارج شود.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896938

دیگر خبرها

  • نفت از افزایش قیمت بازماند
  • آمریکا بیش از یک میلیارد دلار تسلیحات جدید به اسرائیل می‌دهد
  • طلا تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • برنت ۸۹ دلار و ۴۲ سنت شد
  • قیمت بیت کوین تا این کانال سقوط کرد
  • گران فروشی و افزایش قیمت خلاف عدالت خودرو پژو پارس
  • سقوط قیمت بیت کوین تا زیر ۶۰ هزار دلار
  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • قیمت جدید ۴ مدل پژو پارس اعلام شد + سند
  • آرامش در بازار طلا و ارز | خبری از رشد قیمت نیست