Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: سرانه تعمیرات مدارس در استان مرکزی برای هر متر مربع فضای آموزشی ۲ هزارمترمربع است . ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، حسین محمدی ظهر امروز در سیزدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز ساوه با اشاره به رویکرد امسال مجمع خیران مدرسه‌ساز اظهارداشت: امسال رویکرد مجمع خیران مدرسه ساز کشور ایمن سازی مدارس است و سازمان نوسازی مدارس استان مرکزی نیز هم‌پای مجمع در ایمن سازی فضاهای آموزشی تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سرانه فضای آموزشی در شهرستان ساوه چهار مترمربع است که حدود هشت دهم با میانگین استانی فاصله دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی تصریح کرد:هم اکنون هشت پروژه نیمه تمام آموزش درشهرستان ساوه وجود دارد که به سبب مشکلات مالی 6 پروژه متوقف شده که برای تکمیل این پروژه حدود هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، 802 کلاس غیرمستحکم درساوه وجود دارد که باتوجه به برنامه ریزی‌های انجام گرفته منابع خوبی برای تجهیز فضای آموزشی اختصاص داده شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد+تصاویر1000 میلیاردتومان اوراق مشارکت به نوسازی مدارس مناطق سیل‌زده کشور اختصاص یافتاهدای 40 سبد کالا به خانوار نیازمند / کمک به نوسازی مدارس دورافتاده

محمدی بیان کرد:همچنین در شهرستان ساوه 459 کلاس دو نوبته و هشت مدرسه با هشت کلاس داریم که این مهم دور از عدالت آموزشی است.

وی خاطرنشان کرد: حدود355 کلاس در شهرستان ساوه نیازمند استاندارد سازی هستند با توجه به رویکرد خیران دربحث ‌ایمن سازی بخشی از منابع خیران برای ایمن سازی و استانداردسازی آنها اختصاص داده می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی اضافه کرد: مشکل و دغدغه ما درخصوص تعمیر فضای آموزشی است، سرانه تعمیرات دراستان مرکزی برای هر متر مربع فضای آموزشی 2 هزارمترمربع است که نیازمند اعتبارات ملی وخیران هستیم.

ساخت و توسعه فضاهای آموزشی در شهرستان ساوه ضروری است

فرماندار ساوه نیز گفت: شهرستان ساوه به سبب مهاجرپذیر بودن وصنعتی بودن درسال‌های اخیر با افزایش جمعیت مواج بوده، بنابراین ساخت و توسعه فضاهای آموزشی ضروری است.

علی میرزایی با اشاره به جایگاه خیران اظهار داشت: شهرستان ساوه به سبب مهاجرپذیر بودن وصنعتی بودن درسال‌های اخیر با افزایش جمعیت مواج بوده، بنابراین ساخت و توسعه فضاهای آموزشی ضروری است.

وی افزود: باتوجه به کمبود اعتبارات دولتی خیران نیک‌اندیش ساوجی با ساخت مدارس در مناطق کم برخوردار کمک شایسته‌ای به توسعه و تامین فضاهای آموزشی کرده‌اند.

فرماندار ساوه تصریح کرد: در دین مبین اسلام مشارکت در امور خیراقدامی شایسته بوده و دراین میان جایگاه خیران مدرسه‌ساز که خود را از تعلقات دنیوی رها کرده ومال خود را در راستای ارتقا دانش افراد به کار گرفته‌اند جایگاهی بسیار رفیع در دنیا و آخرت برای خود رقم زدند.

کمک 70 میلیارد ریالی خیران ساوجی برای ساخت مدرسه

رئیس آموزش و پرورش ساوه نیز دراین مراسم با اشاره به کمک‌های خیران مدرسه‌ساز در شهرستان ساوه گفت: شهرک علوی از مناطق تازه احداث شده شهر است که قطعا اگر همت خیران برای ساخت مدرسه نبود،‌ با مشکلات زیادی در تامین فضای اموزشی روبه رو بودیم.

ابراهیم فرآشتیانی  افزود: به همت خیران مشکل فضای آموزشی تا حدودی در مناطق کم برخوردار از جمله حاج بلوک و شهرک علوی برطرف شده و تا مهر امسال نیز با بهره برداری از مدرسه خیرساز دیگری در منطقه حاج بلوک،‌ شمار واحدهای آموزشی این منطقه افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: اکنون حدود 70 میلیارد ریال کمک از سوی خیران مدرسه ساز ساوجی برای هزینه خرید زمین و ساخت واحدهای آموزشی در این شهرستان تامین شده است.

رئیس آموزش و پرورش ساوه ادامه داد: امروز عملیات ساخت یک مجتمع آموزشی در ساوه آغاز می‌شود که با بهره برداری از آن،‌ شاخص فضاهای آموزشی شهرستان تا حدودی برطرف می‌شود.

فرآشتیانی خاطرنشان کرد: ساخت این مجتمع آموزشی با 100 میلیارد ریال از سوی خیران مدرسه ساز، تامین اعتبار شده است.

انتهای پیام/ش

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۶۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در گفتگوی ویژه خبری صف اول در شبکه استانی دنا ضمن تبرک روز معمار گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دستگاه اجرایی در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد. 
زبیر موسوی افزود: بنیاد مسکن در ۸ شهرستان از ۹ شهرستان در کهگیلویه و بویراحمد شعبه دارد و نمایندگی این بنیاد در شهرستان مارگون نیز به زودی راه اندازی می‌شود. 
وی با بیان اینکه بنیاد مسکن تا حدودی کمبود نیروی انسانی ندارد، عنوان کرد: این بنیاد از طریق آزمون و مبادی قانونی به جذب نیرو اقدام می‌کند. 
موسوی با تاکید بر اینکه تامین زمین برای ساخت مسکن در سه شهرستان بویراحمد، باشت و دنا با مشکل مواجه است گفت: بنیادمسکن این آمادگی را دارد برای رفع این مشکل با دستگاه‌ها و نهاد‌ها و ادارات این سه شهرستان وارد مذاکره شود.
مدیرکل بنیاد مسکن با اشاره به اینکه در کل استان هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست ساخت است، اضافه کرد: در شهرستان گچساران ۲۸۸ واحد مسکونی تقریبا تکمیل (در مرحله محوطه سازی) شد همچنین طرح ۱۳۲ واحدی این شهرستان  پیشرفت کاری ۴۰ درصدی دارد. 
موسوی با اشاره به سایت هزار و ۱۰ واحدی در دهدشت نیز گفت: پیشرفت کاری این طرح نیز بسیار مطلوب است همچنین در شهرستان‌های لیکک، مارگون و دنا واگذاری زمین و رفع معارضات انجام شد.
وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه‌هایی با نهاد‌های حمایتی برای ساخت مسکن محرومان انجام شد، ادامه داد: هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان این نهاد‌ها تا کنون ساخت و تحویل داده شد. 
مدیرکل بنیاد مسکن با بیان اینکه ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وحود دارد عنوان کرد: تا کنون تهیه طرح هادی برای همه این روستا‌ها انجام و بازنگری طرح هادی در ۵۵۰ روستا نیز انجام شد.
زبیر موسوی با بیان اینکه پارسال ۹۰۰ هزار متر مربع آسفالت معابر در روستا‌های انجام شد و امیدواریم با تخصیص اعتبار این مهم ادامه یابد. 
موسوی با بیان اینکه ۷۲۰ متر مربع طول بازگشایی معابر ۲۴۰ هزار متر مربع زیرسازی، ۲۷۰ هزار متر مربع اجرای بیس پارسال انجام شد، اضافه کرد: ۲۴ هزار متر مربع جدول گذاری، ۲۴ هزار متر  سنگ فرش، کانال‌های هدایت سیلاب و دیوار هایل ۲۶ هزار متر  و ساماندهی فضا‌ها و پارک‌ها ۵۱ هزار متر مربع نیز پارسال انجام گرفت. 
مدیرکل بنیاد مسکن پارسال هزار و ۸۳۰ فقره سند مسکن روستایی و شهری در استان صادر شد، تاکید کرد: در قابل طرح منظومه روستایی با هدف اشتغالزایی، کاشت گیاهان دارویی به صورت پایلوت در شهرستان گچساران در دستور کار است و امیدواریم این طرح را در همه شهرستان‌ها اجرایی کنیم. 
مدیر کل بنیاد مسکن اضافه کرد: رفع مشکلات مردم در روستا‌ها به ویژه در حوزه اجرای طرح‌های هادی به جد در دستور کار این بنیاد است و امیدواریم به کمک دهیاری‌ها و شورا‌ها این معضل برطرف شود.

دیگر خبرها

  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان