Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@08:06:08 GMT

فروکش کردن آب در شعیبیه شوشتر/بازگشت سیل‌زدگان به منازل

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۶۰۳۶

فرماندار شوشتر گفت: با فروکش کردن آب، سیل‌زدگان روستاهای شعیبیه به منازل خود برگشته‌اند. آفتاب‌‌نیوز : حسین پنبه دانه پور اظهار کرد: حدود ۴۰ روستای بخش شعیبیه شوشتر در معرض سیلاب بودند که سیلاب به ۲۴ روستا ورود کرد. در این راستا سه کمپ برای اسکان سیل‌زدگان برپا شد.
وی افزود: در حال حاضر با فروکش کردن آب در اکثر روستاها سیل‌زدگان روستاهای شعیبیه به منازل خود برگشته‌اند اما هنوز وضعیت عادی اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز یکی دو روستای بخش شعیبیه شوشتر دچار آبگرفتگی هستند اما آب در منازل وجود ندارد.
فرماندار شوشتر گفت: همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس که معین شهرستان شوشتر انتخاب شده با تعدادی ماشین آلات راهسازی و کامیون در بخش شعیبیه مستقر شده تا بهسازی و ترمیم معابر در روستاها را انجام دهد.
پنبه دانه پور بیان کرد: کار پاکسازی واحدهای مسکونی و ضدعفونی کردن آن‌ها نیز با همکاری سپاه پاسداران استان چهارمحال و بختیاری در حال انجام است.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سیل سیل زدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۶۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهواز غرق آب شد؛ وعده‌ای که محقق نشد

اولین وعده ابراهیم رئیسی در خرداد ۱۴۰۰ در اولین سفر استانی خود به خوزستان رفع مشکلات فاضلاب و آبگرفتگی شهر اهواز بود، اما حالا در نوروز ۱۴۰۳ با آبگرفتگی مجدد خیابان‌های اهواز در پی بارش‌های اخیر نه تنها دستگاه‌های امدادی استان خوزستان برای بیرون کشیدن آب از خانه‌ها در اهواز بسیج می‌شوند بلکه از استان همجوار هم نیروی کمکی می‌گیرند.

مردم حوصله کنند تا آب را جمع کنیم

به گزارش خبرآنلاین، تصاویر روز گذشته نشان می‌دهد نه تنها معابر شهر اهواز در پی بارندگی پر از آب شده بلکه به خانه‌ها هم سرایت کرده است، طوری‌که سید احمد موالی‌زاده، فرماندار اهواز به رسانه‌ها گفت: «متاسفانه در مناطقی مانند گلدشت و کوی رزمندگان، آب وارد حیاط منازل شده که این مساله برای ما بد است و قابل قبول نیست. به هیچ وجه نباید آب وارد منازل مردم شود، اما سطح برخی از منازل پایین‌تر از سطح خیابان است.»

با این وجود تلاش‌ها برای خالی کردن آب از منازل مردم به حوصله آن‌ها گره خورد! طوری‌که علی شمسی معاون خدمات شهری شهرداری اهواز هم در گفتگو با رسانه‌ها از مردم درخواست کرد: «حوصله به خرج دهند تا بتوانیم تا شب آبگرفتگی را جمع کنیم.»

همچنین برای سریع‌تر شدن امدادرسانی از استان‌های مجاور هم برای اهواز نیروی امدادی ارسال شد. منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: «به منظور کمک‌رسانی در کنترل آب گرفتگی شهر اهواز ناشی از بارندگی‌های اخیر، امکانات و تجهیزاتی از اصفهان به اهواز ارسال شد. یک دستگاه جرثقیل ۸ تن و یک دستگاه تانکر آبکش نیز به اهواز ارسال شده است، همچنین یک دستگاه تویوتا هایلوکس، یک دستگاه پمپ آبکشی ۴ سیلندر با خروجی ۴ اینچ و یک دستگاه پمپ خود مکش ۶ اینچ به اهواز ارسال شده است.»

وعده‌ای که روزی زمین ماند

بعد از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیران دولت سیزدهم خوزستان و کارگاه احداث شبکه فاضلاب اهواز مقصد نخستین سفر استانی رییس جمهور و کابینه او شد و همانجا بود که «تکمیل شبکه فاضلاب اهواز تا ۲ سال آینده» به عنوان نخستین وعده از سوی رییس جمهور صادر شد. حالا درحالی‌که هیات دولت اواخر سال گذشته (۱۴۰۲) هشتمین سفر استانی خود به خوزستان را انجام داد، اما همچنان عدم تحقق اولین وعده ابراهیم رئیسی به خوزستانی‌ها درباره رفع مشکلات آبگرفتگی شهر اهواز گریبان این مردم را گرفته است.

این درحالی‌ست که در شهریور سال ۱۴۰۰ مدیر عامل شرکت آبفا خوزستان اعلام کرد: «با عنایت ویژه مقام معظم رهبری ۵۰ میلیون یورو اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به اجرای طرح فاضلاب شهر اهواز اختصاص یافت و این اعتبار برای اجرای طرح به حساب شرکت آب و فاضلاب خوزستان واریز شد.»

در واکنش به همین موضوع کیوان ساعدی، کنشگر اجتماعی در خوزستان در شبکه ایکس (توئیتر) نوشت: «میشه بپرسیم این پول‌ها چه شد؟»

او همچنین با این پرسش که «مناطق محروم اهواز فقط برای قبل از انتخابات‌ها و سوژه عکاسی کاندیداهاست؟ از دوربین و چکمه و ژست گرفتن‌ها چه خبر؟» در توئیتی دیگر نوشت: «وضع فجیع آبگرفتگی در اهواز به رغم همه هشدار‌های قبلی، کارنامه گویای مدیریت سوپرانقلابی‌ها و پرمدعا‌ها است.»

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان درباره پایان رفع آبگرفتگی معابر و منازل به رسانه‌ها گفته که: «یک باران رگباری با حجم زیاد حدود ۴۰ میلیمتری در اهواز رخ داده، با توجه به ظرفیت شبکه فاضلاب تخلیه این حجم از آب مقداری زمان نیاز دارد.»

حالا باید دید درصورت عدم تداوم بارش‌ها در اهواز این آبگرفتگی چه زمانی برطرف می‌شود.

دیگر خبرها

  • برخورد دامپزشکی شوشتر با عاملان کشتار کنار جاده‌ای دام
  • ۱۴۵ بندسار خسارت دیده از سیل بلوچستان مرمت و بازسازی شد
  • برخورد با عاملان کشتار کنار جاده‌ای دام در شوشتر
  • برخورد با عاملان کشتار‌های غیرمجاز و کنار جاده‌ای در شوشتر
  • شوشتر پاکیزه میزبان گردشگران شد
  • اهواز غرق آب شد؛ وعده‌ای که محقق نشد
  • فیلم| آب گرفتگی برخی منازل در اهواز و کارون
  • آبگرفتگی در بیشتر نقاط اهواز فروکش کرده است
  • خسارت بارندگی به برخی منازل روستایی در کامفیروز
  • بازدید ۳۴ هزارو ۶۹۸ نفر از سازه‌های آبی تاریخی در شوشتر