Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست تشریح برنامه‌های رویداد «شهروند: نقاش» که جمعه ۶ اردیبهشت در پل طبیعت و پارک آب و آتش برگزار می‌شود، با حضور امیر راد رئیس هیأت مدیره، جمال عرب‌زاده نایب رئیس، محمدرضا فیروزه‌ای، مینا نادری، هلنا دشت گل و مژگان قدوسی اعضای هیأت مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران دوشنبه دوم اردیبهشت در محل این انجمن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمال عرب زاده نایب رئیس انجمن هنرمندان نقاش ایران در تشریح طرح «شهروند: نقاش» گفت: انجمن هنرمندان نقاش ایران به منظور بردن هنر نقاشی به سطوح عمومی‌تر جامعه رویدادی سالانه طراحی کرده است و بنا داریم برای جذابیت بیشتر امسال این رویداد را در ژانر پرتره برگزار کنیم. به همین دلیل هنرمندانی که در ژانر پرتره متبحر هستند دعوت به حضور در این طرح شده‌اند که شامل اساتید و هنرمندان جوان می‌شوند، یعنی تلاش کردیم پیوندی بین ۲ نسل نقاش ایجاد شود. از طرفی حضور جوانان این رویداد را فعال‌تر می‌کند و پیش‌بینی می‌کنیم دیگر هنرمندان نیز به این رویداد بپیوندند.

وی بیان کرد: این رویداد در سطح و برگزاری در نوع خود کم‌نظیر است و قرار است تکنیک نقاشان آزاد باشد و آثار با رنگ روغن و اکریلیک خلق شوند. قطع آثار نیز تا ۷۰ سانتی متر خواهد بود که در عرض سه ساعت به پایان برسد.

امیر راد رئیس هیأت مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران نیز درباره طرح «شهروند: نقاش» گفت: این رویداد سومین سالانه‌ای است که توسط اداره کل هنرهای تجسمی و با حمایت این مرکز و مرکز فرهنگی و گردشگری تپه‌های عباس آباد برگزار می‌شود که برای این رویداد که در ۲ شهر برگزار می‌شود، مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به انجمن اختصاص داده است. دوسالانه دیگر که مرکز هنرهای تجسمی آنها را برگزار کرده است، یکی برای انجمن سفالگران و دوسالانه مجسمه‌های نمکی بود.

وی بیان کرد: طرح «شهروند: نقاش» سالانه ثابت انجمن هنرمندان نقاش ایران است و قرار است در سال‌های آینده با موضوعات و رویکردهای دیگری اجرا شود.

راد درباره ایده این رویداد به خبرنگاران گفت: ایده کلی بر اساس معرفی رسانه هنر نقاشی برای عموم مردم و ایجاد ارتباط مخاطبان با نقاشی در نظر گرفته شده است. همچنین یکی از اهداف اداره کل هنرهای تجسمی این است این پروژه‌ها در سطح ملی برگزار شود تا مخاطبان را به اهداف‌مان نزدیک کنیم.

وی افزود: «شهروند: نقاش» در تهران و مازندران برگزار می‌شود و روند اصلی این رویداد در شهری غیر از تهران با حضور هنرمندان بومی آن شهر برپا خواهد شد.

رئیس هیأت مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران در مورد تعداد هنرمندان نقاش حاضر در این رویداد توضیح داد: برای این رویداد ۶۰ هنرمند مدعو داریم البته در مجموع تخمین می‌زنیم و امیدواریم ۲۰۰ هنرمند نقاش در این رویداد حضور داشته باشند.

وی همچنین تصریح کرد: برخی از انجمن‌ها، سالانه‌شان را در قالب دوسالانه انجمن خود طراحی کرده‌اند اما در مورد انجمن نقاشان قرار است بینال نقاشی پس از ۸ سال برگزار شود بنابراین رویداد سالانه «شهروند: نقاش» جایگزین بینال نقاشی نخواهد شد و به صورت مجزا برگزار خواهد شد.

مینا نادری عضو هیأت مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران با تاکید بر اینکه این رویداد برای هنرمندان خلاقانه خواهد بود، گفت: خارج شدن هنرمندان از محیط متعارف کاری‌شان سبب می‌شود جذابیت برای هنرمندان و مخاطبان پدید آورد.

وی در مورد نمایشگاه‌های انجمن بیان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است دو نمایشگاه با رویکرد نمایش آثار اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران در خانه هنرمندان ایران برپا شود.

محمدرضا فیروزه‌ای عضو هیأت مدیره و خزانه‌دار نیز گفت: رویداد «شهروند: نقاش» برای اولین بار اتفاق می‌افتد و قرار است به منظور جبران مهجوریت شهرستان‌ها و جدا افتادن آنها از پایتخت، مرکزیت اصلی این رویداد در شهرهای دیگر برگزار شود.

سعید اسلام زاده مدیر ارتباطات رسانه‌ای اداره کل هنرهای تجسمی که به نمایندگی از این مرکز در نشست حاضر بود، نیز درباره رویداد «شهروند: نقاش» گفت: اعتبارات برای کمک به انجمن‌های هنری از یک میلیارد به پنج میلیارد افزایش پیدا کرده است و نحوه تقسیم آن به تدریج اعلام خواهد شد. رویدادهایی که در انجمن هنرمندان نقاش ایران با برپایی این رویداد از این هفته آغاز می‌شود یا سرو نقره‌ای انجمن طراحان گرافیک ایران به طور سالانه برگزار خواهد کرد، از جمله برنامه‌هایی است که این انجمن‌ها برای برگزاری در نظر گرفته‌اند.

کد خبر 4597263

منبع: مهر

کلیدواژه: امیر راد انجمن هنرمندان نقاش ایران پل طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۶۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود

رئیس انجمن نانوفناوری ایران گفت: دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به مدت ۲ روز در دانشگاه حضرت ولی‌عصر(عج) رفسنجان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه، رضا رنجبرکریمی رئیس دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) رفسنجان امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشستی با حضور رئیس انجمن نانوفناوری ایران، دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی ایران، رئیس و معاون پژوهش و فناوری و دو تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه با ارائه گزارشی از کنفرانس‌ها و سمینارهای برگزار شده، اظهار کرد: زیرساخت لازم جهت برگزاری کنفرانس‌های مهم در این دانشگاه فراهم است.

وی با بیان اینکه در کنفرانس‌های گذشته شرکت‌کنندگان این دانشگاه را با خاطرات خوشی ترک کرده‌اند، افزود: همکاری مجموعه‌های اداری شهرستان رفسنجان در برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های گذشته در این دانشگاه بسیار ارزنده بوده است.

مالک نادری رئیس انجمن نانوفناوری ایران هم در این جلسه با اشاره به برگزاری دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در روزهای دهم و یازدهم بهمن به میزبانی دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) اظهار کرد: این کنفرانس هر سال توسط انجمن نانوفناوری با هدف توسعه فناوری نانو در کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور اساتید بین‌المللی و کشوری در زمینه فناوری نانو در این کنفرانس، تصریح کرد: ریاست افتخاری این کنفرانس بر عهده دکتر رنجبرکریمی رئیس دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) گذاشته شده و دبیر علمی آن دکتر حسن هاشمی و دبیر اجرایی آن دکتر محمد شفیعی دهج از اعضای هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) رفسنجان خواهند بود.

در ادامه علی ایرانمنش دبیر انجمن‌های علمی ایران نیز گفت: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های کمیسیون انجمن‌های علمی حمایت از انجمن‌هایی است که فعالیت بین‌المللی دارند، وزارت علوم تحقیقات و فناوری از برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی توسط انجمن‌های علمی حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه انجمن علمی نانوفناوری ایران یک انجمن علمی بین رشته‌ای است و چندین سال در بین انجمن‌های علمی رتبه A را کسب کرده است، خاطر نشان کرد: این انجمن در کنفرانس‌هایی که برگزار کرده است، توانسته از ظرفیت دانشمندان برتر کشور و دنیا استفاده کند و برگزاری این کنفرانس در رفسنجان نیز مورد توجه و حمایت کمیسیون انجمن‌های علمی قرار خواهد گرفت.

در این نشست هم‌چنین تفاهم‌نامه‌ای بین انجمن نانوفناوری ایران و دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) رفسنجان در راستای برگزاری کنفرانس امضا شد.

کد خبر 747648

دیگر خبرها

  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • تحریم غرفه رژیم صهیونیستی در بینال ونیز از طرف هنرمندان اسراییلی
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • هنرمندان اسراییلی غرفه رژیم صهیونیستی در بینال ونیز را نگشودند
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد
  • تجلیل از رئیس دادگاه خلاق بخش سراجو در مراغه