Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان- ایرنا - مدیر موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان گفت: پنجم اردیبهشت ماه جاری این موزه میزبان «گونتر اوکر» هنرمند معاصر آلمانی و تیم همراهش بمنظور نمایشگاه «کرنش به حافظ» است.

میثم ثمررخی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:سال گذشته نیز برگزاری نمایشگاه تونی کرگ را در این موزه داشتیم که موجب معرفی قابلیت های موزه هنرهای معاصر کرمان در سطح مجامع فرهنگی- بین المللی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: «گونتر اوکر» متولد 1930 در آلمان است که سال 1960 با تشکیل گروه صفر جنبش هنر معاصر رقم می زند و موجب شکل گرفتن خاص هنر معاصر اروپا می شود.
ثمررخی با بیان اینکه این هنرمند آلمانی تحت تاثیر گوته بوده است گفت: این هنرمند وقتی در یادداشت های گوته به نام حافظ برمی خورد و مطالعه بر روی اشعار حافظ را آغاز می کند و تا جایی پیش می رود که تعدادی از آثار خود را تحت تاثیر فرهنگ شرق و حافظ خلق می کند.
مدیر موزه هنرهای معاصر کرمان در ادامه گفت: نخستین نمایشگاه «گونتر اوکر» در ایران در جوار مرقد حافظ با عنوان «کرنش به حافظ» برگزار می شود و بعد از آ ن نمایشگاه تصمیم می گیرد تور ملی آثار را در ایران داشته باشد و تاکنون شهرهای شیراز، کرمان، تهران، کیش و مشهد برای برگزاری این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
وی با اعلام این خبر که 80 اثر از هنرمند آلمانی در این نمایشگاه به عرصه نمایش گذاشته خواهد شد گفت: تعداد هفت اثر از این تعداد برای نخستین بار در ایران به نمایش درمی آید و مابقی مربوط به مجموعه «کرنش به حافظ» است.
ثمرخی تصریح کرد: اینکه ما اقدام به برگزاری آثار هنرمندان خارجی کرده ایم شاید برای این باشد که راهی جز این نداریم که بتوانیم تجربه های درست هنری را به استان و شهرمان بیاوریم و راجع به آن ها فکر کرده و بتوانیم فرهنگمان را گسترش دهیم.
رئیس موزه معاصر کرمان با بیان اینکه گونتر اوکر هنرمندی است که حافظ را به نوعی با نقاشی اروپا وصل کرده است گفت: نشست های تخصصی و نشست های نقد با دانشجویان و اساتید دنشکده هنر دانشگاه باهنر و آزاد کرمان نیز از دیگر برنامه هایی است که در حاشیه این نمایشگاه برگزار می شود.
به گفته ثمررخی این نمایشگاه از پنجم اردیبهشت آغاز و تا سوم تیرماه در کرمان برگزار می شود.
9889/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي هنرهاي معاصر موزه كرنش به حافظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۶۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا قانعی در آئین گشایش نمایشگاه ملی خوشنویسی محفل انس که عصر جمعه همزمان با بیست و هفتمین دوره هفته جهانی گرامیداشت سعدی شیرازی با حضور یدالله کابلی خوانساری پیشکسوت خوشنویسی کشور، کوروش کمالی سروستانی چهره شاخص ادبی و مدیر مرکز سعدی‌شناسی برگزار شد گفت: رویدادهای این چنینی باید در تمام سال بر پا شود تا این هنر گرانبها که میراث نیاکان ما است فراموش نشود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به ظرفیت عظیم فارس و شیراز در حوزه خوشنویسی قول برپایی و راه‌اندازی دوسالانه خوشنویسی شیراز را به کمک انجمن خوشنویسان داد و گفت: این رویداد ملی و مهم باید به گونه‌ای انجام شود که در خور شأن و نام شیراز صورت گیرد و مکتب مهم خوشنویسی شیراز نیز احیا شود.

وی در خصوص نمایشگاه محفل انس نیز گفت: نمایشگاه فعلی با حضور آثار خوشنویسان برتر به مناسبت هفته سعدی برگزار شده و تا پایان این رویداد جهانی برپا خواهد بود و تلاشی برای معرفی آثار شاخص این هنر و قدردانی که هنرمندان این عرصه است.

کد خبر 6082742

دیگر خبرها

  • اظهارات وزیر فرهنگ درباره اکسپو و رشد هنرهای تجسمی / اسماعیلی: بازار هنری ایران را از امسال برگزار می‌کنیم
  • دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود
  • هنرمندانی که برای وعده صادق نقش زدند/چهره سال هنر انقلاب تجسمی شد
  • برگزاری جلسه باشگاه کتابخوانی جوانی جمعیت خانه نسا
  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود