Web Analytics Made Easy - Statcounter

سئول امروز (دوشنبه) اعلام کرد، کره‌جنوبی در روزهای آتی نخستین سالگرد دیدار بین رهبران دو کره را برگزار می‌کند اما پیونگ‌یانگ ممکن است در آن شرکت نداشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی و مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره جنوبی نخستین دیدار خود را در ۲۷ آوریل سال جاری میلادی در منطقه غیرنظامی شده دو کره و با وجود تنش‌های دیپلماتیک برگزار کردند و با این کار، راه برای یک نشست تاریخی در ژوئن ۲۰۱۸ بین رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در سنگاپور هموار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یک سال بعد، پیشرفت‌های کمی درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی به دست آمد. واشنگتن و پیونگ‌یانگ پس از دومین نشست بین رهبران دو کشور در هانوی که فوریه سال جاری میلادی بدون توافق به پایان رسید، به بن‌بست رسیدند.

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی که میانجی‌گری نخستین نشست بین رهبران آمریکا و کره‌شمالی را برعهده داشت، تلاش کرده تا دیپلماسی را نجات دهد.

از زمان نشست بی‌حاصل هانوی، کره‌شمالی تلاشی برای حضور در نشست‌های هفتگی رؤسای دفتر مشترک نمایندگی در کائه‌سونگ نکرده است و در سایر پروژه‌ها نظیر اقدامات استخراج در منطقه غیرنظامی شده نیز مشارکتی نداشته است.

سئول قرار است در مراسمی که روز شنبه در منطقه پانمونجوم برگزار می‌شود، شرکت داشته باشد اما هنوز مشخص نیست که آیا نمایندگانی از کره‌شمالی در این مراسم شرکت می‌کنند یا خیر.

وزارت اتحاد مجدد دو کره در سئول اعلام کرد: زمانی که ما کره شمالی را درباره این مسأله مطلع می‌کنیم، جزئیات بیشتری را ارائه خواهیم کرد.

مون جائه این و کیم جونگ اون سه بار در سال گذشته میلادی با یکدیگر دیدار داشتند اما تبادلات بین دو کشور از زمان شکست حصول توافق در هانوی کاهش چشمگیری داشته است.

رهبر کره شمالی به تازگی سئول را در سخنرانی خود در پارلمان مورد انتقاد قرار داده و گفته بود که کره‌جنوبی نباید به عنوان یک میانجی‌گر و تسهیل‌کننده مزاحم بین آمریکا و کره‌شمالی رفتار کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۶۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدرضا ثبوتی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور فرزندان شهید، در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۹و۳۰ تا ۱۱و۳۰ دقیقه در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6086672

دیگر خبرها

  • جزئیات دیدار یحیی السنوار با رهبران حماس روی زمین
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  •  دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات | حماس: ۳۰ افسر اسرائیلی را در اختیار داریم
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی برگزار می شود
  • برگزاری نشست سه جانبه برای بررسی برنامه‌های تیم ملی والیبال نشسته
  • هیچ کشوری مثل قطر نمی‌تواند واسطه رسیدن به توافق مبادله اسرا باشد