Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در مجلس نفاق است، گفت: من قاطعانه می‌گویم که اگر آقای آخوندی و قاضی‌زاده هاشمی استعفا نداده بودند این مجلس به هیچ عنوان عرضه برکناری آن‌ها را نداشت.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست شورای عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در خصوص بحث شفافیت آرای نمایندگان مجلس گفت: ما پرچمدار بحث شفافیت در مجلس بوده و هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خارج از مجلس هم که دیده‌بان شفافیت را با آقای توکلی تشکیل دادیم که کار‌های خوبی هم آنجا انجام شده است.

* یکی از مشکلات ما در مجلس نفاق است

امیرآبادی تاکید کرد: در این راستا ما از مجلس دهم کار را شروع کردیم. در این رابطه از نامزد‌ها در رابطه با شفافیت مطالباتی را مطرح کردیم، ولی خیلی استقبال نشد. بعد از آن کار‌های خوبی در رابطه با بحث شفافیت در کشور صورت گرفت. ما هم در مجلس طرحی را پیشنهاد دادیم که حدود ۱۶۰-۱۷۰ نفر هم امضا کردند، ولی در نهایت ۵۹ نفر به آن رای دادند که متاسفانه یکی از گرفتاری‌های مجلس هم همین بحث نفاق است که ما باید این نفاق را از بین ببریم.

این نماینده مجلس افزود: چنین اتفاقاتی برای یک مجلسی که می‌خواهد در تراز انقلاب باشد خوب نیست در حالی که در مجالس دنیا چنین اتفاقاتی رخ نمی‌دهد و آرا بسیار شفاف است.

* مردم حق دارند بدانند که نمایندگان مخالف سپاه چه کسانی هستند

امیرآبادی در ادامه با اشاره بهحمایت قاطع مجلس از سپاه در طرح مقابله به مثل با آمریکا یادآور شد: ما در این رابطه ۲ رای مخالف هم علیه سپاه داشتیم! هم در دو فوریت و هم در کلیات. حال آیا مردم حق ندارند بدانند که این دو نماینده که علیه سپاه رای داده‌اند چه کسانی هستند، مردم این حق را دارند که بدانند اصلا شاید هم در آینده رای بیشتری به او بدهند. چرا خودشان اعلام نمی‌کنند؟

وی با اشاره به دلایل نمایندگانی که مخالف شفافیت آرا هستند، گفت: یک عده از نمایندگان مانند آقای مطهری می‌گویند از ترس شورای نگهبان نمی‌خواهند که آراء شفاف باشد در صورتی که می‌توانم قاطعانه بگویم در شورای نگهبان کسانی را به دلیل رای رد صلاحیت نمی‌شود، بالاخره ما داریم رفتار همکاران را رصد می‌کنیم، می‌فهمیم چه کاری می‌کنند، مثلا کسی که تمام تلاشش را گذاشته تا پسر ۲۷-۲۸ ساله‌اش را رئیس صندوق تامین خسارت‌های بدنی بیمه ایران کند، معلوم است رد صلاحیت می‌شود.

* آخوندی و قاضی‌زاده هاشمی استعفا نداده بودند این مجلس عرضه برکناری آن‌ها را نداشت

این نماینده مجلس تاکید کرد: برخی‌ها هم می‌گویند گروه‌ها و اقشار و یا احزاب در صورت شفاف شدن آرا به ما فشار می‌آورند و یا می‌گویند وزرا ما را اذیت می‌کنند، البته ما به همه این‌ها پاسخ دادیم.

وی یادآور شد: از طرفی وقتی یک وزیر باج می‌دهد و یا با یک نماینده می‌بندد، وقتی نماینده کاملا دولتی می‌شود چنین وضعیتی هم پیش می‌آید. من قاطعانه می‌گویم که اگر آقای آخوندی و قاضی‌زاده هاشمی استعفا نداده بودند این مجلس به هیچ عنوان عرضه برکناری آن‌ها را نداشت.

امیرآبادی تصریح کرد: به طور مثال سراغ من که نماینده مجلس هستم می‌آیند و می‌گویند تو حدود ۴ میلیون حقوق می‌گیری و قرار است چندسال دیگر بازنشسته شوی، پس بیا پرونده‌ات را ببریم، مثلا وزارت نفت و با ۲۵ با ۲۰ میلیون تومان در زمان بازنشستگی حقوق بازنشسته بگیر! اینگونه معلوم است که یک نماینده سرسپرده وزیر نفت می‌شود. این مشکلات به دلیل مشکلاتی است که انتخابات داریم.

* سلامتی و پاکدستی باید معیار انتخاب مردم در انتخابات مجلس باشد

وی گفت: عده‌ای از نمایندگان به دیدار خاتمی رفتند، آن زمان یک عده اعتراض کردند، ولی من گفتم این‌ها باید چنین کاری کنند، چون نوکر خاتمی هستند. به نظر من خاتمی باید پاسخگو باشد، چون او این‌ها را نماینده کرده و یا از آقای روحانی حمایت کرده است. خاتمی باید در مورد عملکرد لیست امید در مجلس پاسخگو باشد.

امیرآبادی اظهار داشت: مردم باید از نمایندگان سؤال کنند که بعد از چند دوره نمایندگی ثروتش چقدر شده است و چندتا خانه دارد؟ مردم باید این‌ها را بدانند. از آن طرف سلامتی و پاکدستی باید معیار انتخاب مردم در انتخابات مجلس باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اضافه کرد: برخی نمایندگان نمی‌گذارند آرا‌ی‌شان را شفاف کنیم، یک زمان قرار شد داوطلبانه آرا را اعلام کنیم، ولی وقتی آرا را جمع کردیم دیدیم برخی از نمایندگان واقعیت را اعلام نمی‌کنند.

* حسام الدین آشنا را درباره بودجه موسسه‌های فرهنگی به مناظره دعوت می‌کنم

وی در ادامه با اشاره به دروغ‌پراکنی‌های که در فضای مجازی در باره بودجه حوزه‌های علمیه و نهاد‌های انقلابی مطرح می‌شود، گفت: همواره دولت بر اساس دلخواه خودشان بودجه‌ای را به این نهاد‌ها می‌دادند و ما یکسری جا‌ها ورود‌هایی داشتیم که هزینه هم برای ما داشته است، ولی حتما برای انقلاب دستاورد خواهد داشت.

وی گفت: آقای آشنا، بودجه مرکز خدمات مدیریت و جامعه المصطفی را کم کرد و از ان سو بودجه برخی جا‌ها که خواسته بود را زیاد کرده بود، بنده گفتم هر چه آقای آشنا کم کرده است زیاد شود و هر چه زیاد کرده کم شود و نمایندگان هم رای دادند. من آقای حسام الدین آشنا را در موضوع بودجه‌ها و بودجه موسسه‌های فرهنگی به مناظره دعوت می‌کنم.

* برخی مقامات گزارش نادرست به رهبر انقلاب می‌دهند

امیرآبادی در بخش دیگری از سخنانش گفت: متاسفانه برخی گزارشات که برخی مقامات به مقام معظم رهبری می‌دهند گزارشات درستی نیست. مثلا FATF اصلا ما را عضو آن نمی‌کنند اعضای FATF فقط ۳۷ کشور هستند قرار است شرایط FATF را بپذیریم بدون آنکه عضوش شویم که به ما گفتند ۴۲ شرط را باید بپذیرید. ولی این‌ها به رهبر انقلاب گفته‌اند ما پذیرفتن این شروط عضو FATF نمی‌شویم، ولی نگفتند که اصلا ما را عضو FATF نمی‌کنند. در اوراسیا هم هنوز ما را عضو نکرده‌اند.

* دولت بخش عمده‌ای از مصوبات مجلس را اجرا نمی‌کند

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به تلاش برخی نمایندگان برای استیضاح رئیس‌جمهور گفت: بعد از اینکه این نمایندگان از این اقدام منصرف شدند، گفتند نظام نخواسته! این ولایتمداری نیست که وقتی مملکت بد اداره می‌شود گردن رهبری بیندازیم قطعا آقای روحانی الان از خدا می‌خواهد اینگونه کنار برود.

وی در خاتمه با اشاره به مصوبات مجلس اظهار داشت: متاسفانه دولت بخش عمده‌ای از مصوبات مجلس را اجرا نمی‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: احمد امیرآبادی فراهانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی حسام الدین آشنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۶۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جدی وزارت فرهنگ از ترویج عفاف و حجاب

وزیر فرهنگ با اشاره به اقداماتی که در راستای حمایت از عفاف و حجاب انجام شده، خاطرنشان کرد: در جشنواره فیلم فجر جایزه گوهر شاد را به آثاری می‌دهیم که در راستای فرهنگ حجاب عمل کردند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طی دیداری با محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به بررسی مباحث فرهنگی از جمله عفاف و حجاب پرداختند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه که با حضور 17 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر اعضای این کمیسیون برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به تنبیه موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز که یوم‌الله و روز پیروزی سپاهیان اسلام بر جنود شیطان و رژیم کودک‌کش صهیونسیتی است را گرامی می‌داریم.

او ادامه داد: دست انتقام الهی از آستین فرزندان برومند امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بیرون آمد و این رژیم سفاک را در بین جهانیان تحقیر و خوار کرد؛ برای این نعمت شکرگذار خداوند متعال هستیم.

تقدیر از حمایت‌های نمایندگان مجلس از سیاست‌های فرهنگی دولت

اسماعیلی تصریح کرد: بارها در جایگاه‌های مختلف و سخنگاه‌های متعدد از کمیسیون فرهنگی مجلس تشکر کردیم چراکه ما را کمک و همراهی کردند.

وزیر فرهنگ تأکید کرد: در دوره تصدی‌گری وزارت فرهنگ از پشتیبانی و حمایت این عزیزان برخوردار بودیم، که این حمایت زمان تنظیم بودجه سالیانه، هنگام تدوین برنامه هفتم توسعه و در شوراهای تخصصی جلوه‌گر بود و برادری را در حق ما کامل کردند.

او خاطرنشان کرد: اکنون که در پایان این دوره از مجلس قرار گرفتیم از تک تک عزیزان به‌ویژه کسانی که توفیق نداریم در مجلس بعدی در خدمتشان باشیم تشکر می‌کنم و با استفاده از همین فرصت به عزیزانی که در مجلس بعدی حضور دارند تبریک عرض کرده و انشاالله مثل این دوره از حمایت و پشتیبانی آن‌ها در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالیت های قرآنی و دینی بهره‌مند باشیم.

اسماعیلی گفت: گزارش اقدامات و برنامه‌های پیش روی ما در بخش‌های مختلف آماده ارائه است که به اطلاع خواهد رسید.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 

حمایت جدی وزارت فرهنگ از ترویج عفاف و حجاب

وزیر فرهنگ با ابراز امیدواری از تلاش برای انجام اقدامات جدی‌تر برای تحقق منویات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: موضوع حجاب در فتنه فرهنگی سال گذشته مورد هجمه قرار گرفت و در همان وقت به عنوان وزیر فرهنگ خودم را موظف دانستم در صف اول دفاع از حجاب و عفاف بایستم.

اسماعیلی با اشاره به اقداماتی که در راستای حمایت از عفاف و حجاب انجام شده، خاطرنشان کرد: در جشنواره فیلم فجر جایزه گوهر شاد را به آثاری می‌دهیم که در راستای فرهنگ حجاب عمل کردند.

او با اشاره به میزان فروش سینما در سالی که گذشت افزود: دشمنان قصد داشتند فرهنگ و هنر را تعطیل کنند ولی ما توانستیم علاوه بر اینکه مانع از رخ دادن چنین اتفاقی شویم سینما را رونق بخشیم.

در ادامه این دیدار معاونان وزیر فرهنگ و نمایندگان حاضر در جلسه نظرات خود را بیان کردند.

در این جلسه همچنین جایگاه فرهنگ در تصمیم‌گیری های کلان کشور، غفلت نسبت به موضوع فرهنگ در قیاس با سایر موضوعات، آسیب‌شناسی مسائل فرهنگی از جمله مواردی بود که مورد اشاره نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • انصراف نمایندگان از طرح سوال وزیر کار
  • بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا
  • تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک از نیازها است
  • حمایت جدی وزارت فرهنگ از ترویج عفاف و حجاب
  • مجلس با رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد
  • ادامه واکنش نمایندگان مجلس به عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل دست از پا خطا نکند!
  • بایدن با سران کنگره درباره بودجه رژیم صهیونیستی صحبت کرد
  • درخواست بایدن از کنگره آمریکا برای تصویب بسته حمایتی از اسراییل