Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از البرز، ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، دوم اردیبهشت در همایش نقش خانواده در گسترش سبک زندگی ایرانی - اسلامی که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار شد، اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی نشات گرفته از روایات اهل بیت(ع)، رضایتمندی خانواده‌ها را به همراه داشته و آرامش روحی و روانی و امنیت را در جامعه برقرار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اجرایی‌شدن فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت ایجاد سبک زندگی ایرانی-اسلامی در جامعه گفت: سبک زندگی اسلامی، افراد را به دوری از زندگی مصرف‌گرای غرب دعوت می‌کند، چراکه سبک زندگی غربی با عزت و غرور ملی و پیشینه کهن علمی ما سازگار نیست.
این مسئول با بیان اینکه برای معرفی واجرایی شدن سبک زندگی اسلامی باید فرهنگ امیال را از بین ببریم، گفت: در این مورد رسانه‌ها نقش بسیار مهمی دارند و باید با نهادینه کردن سبک زندگی ایرانی ــ اسلامی فرهنگسازی کنند.
مقدم بیان کرد: در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی، مولفه‌هایی همچون ساده زیستی و دوری از اشرافی‌گری، اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر، ادای خمس و زکات، رعایت شئونات اسلامی در جامعه، عفاف و حجاب اسلامی، اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در راه حق و همچنین تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام راحل، شهدا و منویات رهبر معظم انقلاب بایستی مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه آشنا شدن جوانان با سبک زندگی ایرانی- اسلامی هدایتگر جامعه است و از انحطاط نهاد خانواده و جامعه جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: در این رابطه نکته‌ای که به طور جدی باید مدنظر قرار داده شود، چگونگی ارائه برنامه‌های این حوزه به جوانان و شیوه جذب جوانان در خصوص این مقوله یعنی ترویج سبک زندگی ایرانی ــ اسلامی است؛ باید روش‌هایی را به کار گیریم که بیشترین جامعه هدف را به خود جذب کند و اثرگذار باشد وگرنه نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرزعنوان کرد: چنانچه رویکرد صحیح و برنامه‌های اصولی و اثرگذار در رابطه با ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی داشته باشیم، نه تنها از فرهنگ دینی جامعه صیانت کرده‌ایم، بلکه به دنبال آن شاهد کاهش چشمگیر بروز آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن فرهنگی مقدم ارشاد سبک زندگی ایرانی اسلامی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۶۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ سازی و ترویج استاندارد در جامعه اهمیت ویژه دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین نژاد صبح دوشنبه در دیدار با مدیرکل استاندار که در استانداری برگزار شد، ضمن بیان اینکه استاندارد از نقش و اهمیت ویژه‌ای در زندگی روزمره مردم برخوردار است، اظهار کرد: فرهنگ سازی و ترویج استاندارد در جامعه می‌تواند آگاهی مردم را نسبت به این مقوله افزایش داده و در نهایت با تبدیل این آگاهی به مطالبه عمومی منجر به ارتقا کیفیت کالا و خدمات در جامعه شود.

وی سال ۱۴۰۳ را با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و نام‌گذاری امسال به نام جهش تولید، سالی پر مسؤلیت برای تمام دستگاه‌هایی که به نحوی به تولید وابسته هستند عنوان کرد و افزود: برند استاندارد بر روی تمام کالا و خدمات باید نقطه امید و یک اطمینان خاطر از کیفیت و رعایت تمام اصول ساخت برای مردم باشد.

استاندار خراسان شمالی گفت: در کنار وظایف گسترده حوزه استاندارد، آگاه سازی و اطلاع‌رسانی دقیق، ترویج فرهنگ استاندارد برای مردم که سبب همراه و همسو شدن و مشارکت آنان می‌شود، از اهمیت ویژه برخوردار است.

مدیر کل استاندارد خراسان شمالی نیز در این دیدار از حمایت‌های استاندار در راستای پیشبرد اهداف این مجموعه، قدردانی کرد و این حمایت‌ها را مایه دلگرمی و انگیزه برای تلاش مضاعف کارکنان این مجموعه عنوان کرد.

کد خبر 6078725

دیگر خبرها

  • ترویج بی حجابی نقشه دشمن برای تضعیف بنیان خانواده است
  • ستاد صبر در کردستان به دنبال ترویج فرهنگ صلح و سازش است
  • حمایت جدی وزارت فرهنگ از ترویج عفاف و حجاب
  • فرهنگ سازی و ترویج استاندارد در جامعه اهمیت ویژه دارد
  • ترویج فرهنگ عفاف و حجاب جامعه را به سوی پویایی می‌برد
  • آگاهی مردم از اصول استاندارد کالاها افزایش پیدا کند
  • بی حجابی جامعه را در معرض فساد قرار می‌دهد/حمایت از اقدامات فراجا
  • بی حجابی جامعه را در معرض فساد قرار می دهد/حمایت از اقدامات فراجا
  • هنر شعر کلید طلایی پیوند قشر جوان با انقلاب اسلامی
  • ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تضمین کننده امنیت اجتماعی است