Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ قیاسیان در این گفت وگو با اشاره به اقدامات جامعه کوهنوردی در خصوص سیل اخیر12فروردین در پلدختر  ،اظهار کرد:به محض اطلاع یافتن از هشدارها در خصوص وقوع سیل در پلدختر همان شب به صورت تلفنی وتلگرامی به همنوردان اطلاع رسانی شد وتاکید کردیم با توجه به هشدار های هواشناسی  در خصوص وقوع سیل در پلدختر  کوهنوردان  آمادگی لازم را برای حضور در منطقه جهت امداد وکمک رسانی به مردم  داشته باشند که پس ازاین اطلاع رسانی ها   حدود 20 کوهنورداز خرم آباد ،3 کوهنورد از ازنا اعلام آمادگی کردند همچنین کوهنوردانی از  هیئت کوهنوردی چهارمهال بختیاری به استان پیوستند ودرخصوص تهیه غذای گرم به مردم سیل زده تا حدود 500 غذا  آمادگی  خودرا نشان دادندبا اعلام آمادگی کوهنوردان روز 13 فروردین  در منطقه مستقر شدیم واقلام ضروری مثل نان وآب و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..را   در کمپ به سیل زدگان  توزیع کردیم .

اوبا اشاره به جنبه های تخصصی وفنی ورزش  کوهنوردی در بحث امدادرسانی ها ، افزود: یکی از برنامه های ما به خاطر فنی بودن حوزه ورزش کوهنوردی  ساخت وراه اندازی پل های ارتباطی بین روستاهایی بود که  دچار  قطعی راه ارتباطی شده بودندکه در این راستا  با اولویت بندی روستاهای سیل زده وانجام  کارهای مطالعاتی وتخمین مسافت  کار احداث این پل ها را شروع کردیم.

قیاسیان از راه اندازی 2 زیپ لاین  درجهت ایجاد راه ارتباطی بین روستاهای سیل زده در پلدختر خبرداد و گفت: زیپ لاین یک سیم بوکسول است ولی پل معلق کامل است وما این زیپ لاین ها را به پل معلق تبدیل کرده ایم که  اولین زیپ لاین  در مورانی به کیان آباد  ایجاد شد  ودومی  نیز در ملاوی  احداث شده است .

او در خصوص ایجاد این پل های ارتباطی،تصریح کرد: ابتدا قصد احداث پل در روستای سیل زده چم مهر را داشتیم وپس از تخمین مسافت با بالگرد طناب ها را با هلی برد ارتش انتقال دادیم  اما باتصمیم مسئولین برای تخلیه کامل  روستا برنامه احداث پل در این منطقه کنسل شد ؛بعد به منطقه مورانی رفتیم وپس از کار مطالعاتی و تخمین  مسافت 50 متر وتهیه لوازم مورد نیاز در تهران توسط خیرین ،جامعه پزشکی وحمایت فدراسیون و باشگاه های کوهنوردی در فرستادن طناب وهمچنین  هماهنگی های لازم با امیر نعمتی  ساعت 2 عصر در منطقه پرواز کردیم وزیپ لاین را با نفرات در کیان آباد متصل کردیم که باایجاد این زیپ لاین  حدود 40 نفر از اهالی روستا ومواد غذایی  واقلام ضروری منتقل  وکار امداد رسانی  انجام گرفت پس از اقدام برای ساخت زیپ لاین با همکاری هیئت استان وورود  تیم کوهنوردی ازنا به منطقه وهمکاری یک گروه جهادی  پل معلق را نیزتجهیز کردیم که این  پل معلق در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد.

رییس هیئت کوهنوردی لرستان  باشاره به احداث دومین پل معلق در منطقه ملاوی ،گفت: زیپ لاین ملاوی به تنگه کوه مهدی در عید شعبان و میلاد امام عصر (عج) به طول 100 متر با همت هیات کوهنوردی  لرستان جهت تسهیل در عبور مرور و نصب انشعابات و کمک به روستاهای دور دست  محروم منطقه و کمک مالی  خیرین و استاد حسن نجاریان  و کامبیز بختیاری احداث،  و ادامه این پروژه نصب و راه اندازی پل معلق می باشد .

به گفته  قیاسیان  این پل راه ارتباطی ملاوی به تنگه روبروکه 60 خانوار در آن ساکن هستند را برقرار می کند و می تواند جنبه توریستی .وگردشگری نیز داشته باشد .

اوبا بیان اینکه اگر این پل ها عایق بندی واستاندارد سازی شوند می توانند جنبه عمرانی نیز به خود بگیرند ،اضافه کرد: هرپل معلق نزدیک به 38 میلیون  هزینه دربرداشته است که این هزینه به کمک خیرین تامین شده ،البته بخشی از پل مورانی توسط  خیرین وبخشی دیگر نیزتوسط یک گروه جهادی متعلق به سپاه پرداخت است .

او با بیان اینکه  کوهنوردی یک ورزش با جنبه  تخصصی وفنی در بحث امدادرسانی است ،یادآورشد: هیئت کوهنوردی هیئتی مثمر ثمر است واولین هیئت ورزشی مثمر ثمر در کشور بوده که به هنگام وقوع بحران ها کار فنی ومهندسی انجام می دهد وافراد با تجربه ایی در این هیئت وجوددارد که در همه بحران ها وکمک رسانی ها حضور فعال داشته و نقش ایفا می کنند لذا   اداره کل ورزش وجوانان باید  توجه بیشتری به هیئت استان به خاطر این امدادرسانی ها از خود نشان دهد .

قیاسیان بیان کرد:  از لحاظ لجستیکی قوی نیستیم وابزار مان ناقص هستند لذا همه سازمانها ودستگاه هایی که در کار امداد رسانی در وقوع حوادث هستند  باید به این  هیئت  به خاطر جنبه های فنی اش در حیطه امدادرسانی ها   کمک کنند .

  رییس هیئت کوهنوردی لرستان بااشره به نقش فعال باشگاه کوهنوردی کوچ ،عنوان کرد: هیئت هایی از استانها وشهرهای  اصفهان ،چهارمهال بختیاری ،البرز، تهران ،ملایر، آمل ، ،بروجرد، ازنا ،دورود وخرم آباد در اقدامات جامعه کوهنوردی برای امدادرسانی به سیل زدگان پلدختر حضور فعال داشته اند؛همچنین با هیئت اتوموبیل رانی و آفرودهاهم همکاری  داشته ایم .

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان جامعه جامعه پزشکی سیل برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۶۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرش میراسماعیلی به تصرف در اموال دولتی محکوم شد!

شنیده‌ها حاکی از آن است که میراسماعیلی بعد از قوت گرفتن زمزمه‌هایی در مورد برکناری یا رفتنش از این رشته در تلاش برای برگزاری گردهمایی نمایشی با حضور برخی نیروهای هیئت‌های سراسر کشور است.

بقه گزارش چندثانیه، میراسماعیلی با صدور رای قطعی مبنی بر تصرف غیرقانونی در اموال دولتی که دی‌ماه ۱۴۰۲ در شعبه ۱۴ تجدید نظر استان تهران نیز قطعی شد، صلاحیت حضور او به عنوان رئیس فدراسیون با توجه به ماده ۲۲ اساسنامه فدراسیون‌های آماتوری که یکی از بندهای آن شرط وثاقت و امانت است، از بین رفت و به همین دلیل جامعه جودو بعد از این تاریخ هر روز منتظر تغییر وتحولات در این رشته المپیکی هستند.

 باید دید در صورت صحت خبر، کدام‌یک از هیئت‌های استانی حاضرند در برنامه‌ای این‌چنینی حضور پیدا کنند ودر واپسین ساعات حضور این مدیر ناتوان مهر همراهی او را به پیشانی حک کنند.

جامعه جودو منتظر است ببیند کدام‌یک از مسئولین وظیفه رسیدگی به این تخلف را برعهده می‌گیرند و آرش میراسماعیلی را از مسند قدرت کنار می‌گذارند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان کاشان
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • امدادرسانی هلال احمر یزد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان
  • اعزام سه هزار لرستانی به منطقه عملیاتی بازی‌دراز
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب کشور + فیلم
  • انجام ۸۳ سورت پرواز برای امدادرسانی به سیل‌زدگان بلوچستان
  • حضور کوهنوردان خراسان رضوی در اردوی تیم امید هیمالیانوردی
  • آرش میراسماعیلی به تصرف در اموال دولتی محکوم شد!
  • تصاویری از امدادرسانی هوایی به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان + فیلم