Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل سازمان بهزیستی استان لرستان گفت: تا امروز بیش از ۷ هزار خانوار سیل‌زده لرستانی در سامانه ثبت خسارت، ثبت‌نام کرده‌اند. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

فاطمه توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم  با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت خسارت در سازمان بهزیستی اظهار کرد: تا امروز بیش از 7 هزار خانوار سیل‌زده لرستانی در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که از جامعه هدف سازمان بهزیستی بودند و با توجه به اینکه دسترسی کاملی به سایر روستاهای آسیب‌دیده نداریم  پیش بینی می‌شود این آمار طی روزهای آتی هفته افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: شناسایی‌ها ادامه دارد  و بر اساس آمار  676 خانوار از  مددجویان سازمان بهزیستی در محله پلدختر آسیب دیده‌اند که این افراد در سامانه خسارت ثبت نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این تعداد افزایش یابد.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان لرستان در ارتباط با کمک‌های مردمی به سیل زدگان خاطرنشان کرد: هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره حساب 90190 بانک ملت و شماره‌گیری کد دستور #5*5*741* و همچنین شماره کارت 6104237778990190 کمک‌های نقدی خود را ارسال کنند ضمن اینکه به ادارات بهزیستی در سطح استان و سایر شهرستان‌های مختلف آماده دریافت کمک‌های غیرنقدی برای هموطنان سیل زده را دارند.

توکلی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه سازمان بهزیستی قبل از وقوع سیل در مناطق استان لرستان گفت: در این زمینه سازمان بهزیستی با ابلاغ بخشنامه به ادارات بهزیستی شهرستان‌های تابعه اقداماتی را در این حوزه انجام داد و نسبت به جابجایی معلولان و مددجویان و مراکز اقدامات لازم صورت گرفت و تا به امروز هیچ یک از مددجویان سازمان بهزیستی در مناطق سیل زده آسیب ندیده‌اند.

وی گفت: اقدامات بعدی سازمان در بحث کمک‌های مردمی و حمایت از سیل‌زدگان بود که در این قسمت با توجه به مشارکت‌های سازمان بهزیستی در استان‌های مختلف و استان‌های معین کمک‌های قابل توجهی شد که این خدمات و کمک‌ها ساماندهی و در اختیار مددجویان قرار گرفت که کمک‌ها شامل مواد غذایی، پوشاک، پوشینه و وسایل توانبخشی بوده است که تا به امروز 37 محموله از  بهزیستی استان‌های مختلف به سیل زدگان کمک شده است.

مدیر کل سازمان بهزیستی استان لرستان ادامه داد: در فرآیند ارائه خدمات به مددجویان تحت پوشش بهزیستی در مناطق سیل‌زده از تمام ظرفیت‌های لازم و ان جی او ها و مراکز غیردولتی استفاده شد و با اجرای طرح‌های محب و راه‌اندازی مهدهای کودک به صورت موقت و سیار اقدامات خوبی صورت گرفته است.

توکلی افزود: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از مددکاران و روانشناسان در مناطق سیل زده مستقر شده‌اند ضمن اینکه تیم‌های محب و اورژانس اجتماعی نیز با حضور کارشناسان خدمات تخصصی را به افراد آسیب‌دیده ارائه کرده‌اند.

وی در ارتباط با ساخت خانه‌های تخریب شده در استان لرستان، گفت: پس ثبت خسارات و در فاز بعدی موضوع بازسازی و نوسازی خانه‌های مددجویان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیر کل سازمان بهزیستی استان لرستان افزود: نیازهای مددجویان بهزیستی و همچنین افراد اسیب‌دیده در سیل اخیر به مراتب بالاتر از شرایط فعلی است و علاوه بر پوشاک، مواد غذایی نیاز به کولر، عصا، واکر و وسایل توانبخشی دارند.

توکلی با اشاره به واگذاری کانکس به افراد آسیب‌دیده گفت: این کانکس‌ها حتما باید مجهز به سیستم سرمایشی باشند زیرا با توجه به گرم شدن هوا مشکلاتی برای افراد آسیب‌دیده ایجاد می‌شود.

وی همچنین به بیماری‌ها و مشکلات بهداشتی اشاره کرد و گفت: با توجه به گرم شدن هوا بیماری‌ها نیز افزایش پیدا کرده‌اند و امیدواریم مسئولان حوزه درمان تمهیداتی را در این حوزه اتخاذ کنند.

صدور مجوز مهدهای کودک قانونی به سازمان بهزیستی واگذار شدکمک 13 میلیارد تومانی خیرین به بهزیستی برای امدادرسانی به سیل‌زدگان

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سازمان بهزیستی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۶۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، وجیهه محمدی فلاح گفت: در ماه مبارک رمضان امسال بیش از هشت میلیارد ریال فطریه توسط بهزیستی البرز از مراکز دولتی و غیر دولتی و مؤسسات خیریه، با نظارت و پیگیری ادارات بهزیستی در شهرستان‌های استان جمع‌آوری شده و اولویت به اختصاص دادن فطریه به نیازمندان همان منطقه و محله بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز بیان کرد: همچنین در طول ماه مبارک رمضان و در قالب پویش سراسری مثبت ماه و اجرای برنامه‌های افطاری با کمک خیران و نیکوکاران و مؤسسات خیریه مبلغ ۶ میلیارد ریال جذب نقدی و ۴۲ میلیارد ریال مشارکت غیر نقدی که در مجموع ۴۸ میلیارد ریال می‌شود، جمع آوری شد.

وی با تاکید بر اینکه فطریه جمع‌آوری شده در هر سال بر اساس موازین و دستورالعمل‌های شرعی در سریع‌ترین زمان ممکن در راستای دستگیری از نیازمندان واقعی هزینه می‌شود، عنوان کرد: مبالغ نقدی جمع آوری شده برای تأمین مایحتایج معلولان، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، زنان سرپرست خانوار و همچنین آسیب دیدگان اجتماعی هزینه شده است.

محمدی فلاح در پایان ضمن قدردانی از همه مردم شریف استان البرز و نیکوکاران که با عمل به وظیفه اجتماعی خود دست بهزیستی را در رفع گوشه‌ای از نیازهای جامعه هدف گرفته‌اند، مطرح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و تنگناهای معیشتی خانواده‌های تحت پوشش همچنان نیازمند یاری خیران استان هستیم.

کد خبر 6086841

دیگر خبرها

  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • ۱۴۰۰واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی استان احداث شد
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • کارشناس سازمان ملل: سیستم سلامت غزه به طور کامل نابود شده است
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد