Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@16:09:16 GMT

۴۰۰۰ رأی جایگزین حبس در گلستان صادر شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۶۴۴۳

۴۰۰۰ رأی جایگزین حبس در گلستان صادر شد

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه این استان یکی از استان‌های پیشرو در صدور احکام جایگزین حبس است، گفت: سال گذشته بیش از چهار هزار رأی جایگزین حبس در استان صادر شده و همچنین جمعیت کیفری استان نیز ۲۲ درصد کاهش یافته است. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، هادی هاشمیان ظهر امروز در همایش تجلیل از قضات برتر استان گلستان اظهارداشت: انتخاب قضات برتر طبق بررسی‌هایی که در دادسرای انتظامی قضات در مرکز و استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: دو سال قبل 250 قاضی در استان داشتیم که 154 نفر از آنان امروز مورد تقدیر و تشویق قرار گرفتند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به رشد آمارها و عملکرد در حوزه قضایی استان بیان داشت: همه آمارهای موجود نشان از ارتقای کمی و کیفی عملکرد قضایی دادگستری استان دارد.

وی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های موجود در دادگاه‌های تجدیدنظر استان سه سال قبل بیش از پنج هزار پرونده بود، گفت: تعداد این پرونده‌ها در پایان سال قبل به دو هزار و 800 پرونده رسیده است.

هاشمیان با اشاره به کاهش اطاله دادرسی و رسیدگی به پرونده‌های مدت‌دار بیان داشت: سال گذشته تعداد پرونده‌های مدت‌دار در استان نسبت به سال قبل آن 45 درصد کاهش یافت.

وی درباره ایجاد فضاهای اداری در دادگستری استان گفت: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در زمینه عمرانی انجام شده که سبب رضایتمندی مردم شده است.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: تا قبل از 94 تعداد اتاق‌های موجود در دادگستری‌های استان حدود 600 اتاق بود اما در سه سال اخیر 520 اتاق جدید احداث شد.

وی گفت: استفاده از پنل‌های خورشیدی در دادگستری‌های استان و همچنین شفاف‌سازی حساب‌های بانکی و پول‌هایی که مردم به حساب دادگستری واریز می‌کنند، از دیگر اقداماتی بود که در سال‌های اخیر انجام شده است.

هاشمیان یکی از برنامه‌های دادگستری استان را افزایش اطلاعات حقوقی شهروندان برشمرد و افزود: روسای دادگستری به همراه قضات در مدارس، مساجد، حوزه‌های علمیه و غیره حاضر می‌شوند و به سوالات حقوقی مردم پاسخ می‌دهند. در همین باره سال گذشته 42 برنامه زنده سیمای قانون از طریق صداوسیمای استان پخش شد که تأثیر زیادی در افزایش اطلاعات حقوقی مردم داشت.

وی گلستان را یکی از استان‌های پیشرو در زمینه پیشگیری از وقوع جرم اعلام کرد و اظهارداشت: سال گذشته بیش از چهار هزار رأی جایگزین حبس در استان صادر شده و همچنین جمعیت کیفری استان نیز 22 درصد کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به رضایتمندی رئیس جدید قوه قضائیه از عملکرد دستگاه قضایی استان گفت: سالانه حدود 16 میلیون پرونده در کشور و حدود 400 هزار پرونده در استان رسیدگی می‌شود.

وی با بیان اینکه نظارت‌های درون دستگاهی و بیرون دستگاهی در دستگاه قضایی وجود دارد، از مردم خواست نظارت‌های خود را بر این دستگاه افزایش دهند.

154 قاضی نمونه گلستانی تجلیل شدند

همچنین حجت‌الاسلام محمدرضا مزیدی در همایش تجلیل از قضات نمونه استان گلستان اظهارداشت: نحوه انتخاب قضات برتر با توجه به صدور آرای باکیفیت، رفتار مناسب با مردم، توانایی علمی و ابتکار عمل در صدور آرا و غیره بوده است.

معاون ارزشیابی قضات دادگستری استان گلستان با بیان اینکه سال 95 کمتر از 30 درصد قضات که شامل 70 نفر بودند، تجلیل شدند، افزود: امروز از 154 قاضی نمونه محاکم استان گلستان تقدیر شدند و نسبت به سال‌های قبل تعداد این افراد بیش از دو برابر افزایش یافته است.

مزیدی بیان داشت: این قضات از سوی بازرسی دادسرای قضات کشور انتخاب و سپس در استان نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر صدور آرای با کیفیت در محاکم قضایی استان با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه بوه است و حتی قضات گلستانی در زمینه صدور احکام جایگزین حبس نیز عملکرد مطلوبی داشته‌اند.

مزیدی گفت: هدف از ارزشیابی قضات و انتخاب افراد برتر در این زمینه، رسیدن به آرای با کیفیت و جلب رضایت مردم است.

انتهای پیام/ ع

R41471/P1494/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۶۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حسینی مدیر کل استاندارد گلستان گفت: ایران به تازگی عضو آزمایشگاه‌های بین المللی شد و مشمول این قانون قرار گرفت و کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی می‌توانند به ۱۱۰ کشور جهان صادر شوند.
او افزود: تا پیش از این صادر کنندگان باید برای دریافت نشان استاندارد کشور‌های مقصد ۲۰ روز تا یک ماه معطل می‌شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است
  • منتظری: قضات به متخلفان در بحث حجاب احکام تنبیهی صادر کنند
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان