Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام جعفری با اشاره به خروجی پانزدهمین همایش بین المللی «دکترین مهدویت»، گفت: به منظور ارائه نگاه جامع از طریق مطالعه هندسه حرکت انبیاء و پرهیز از موازی کاری و برداشت های ناصواب، «طرح کلی حرکت انبیاء از آغاز» محور دوره شانزدهم این همایش است.

حجت الاسلام «محمدصابر جعفری» در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان و در تشریح نتایج حاصل از پانزدهمین همایش بین المللی «دکترین مهدویت»، اظهار کرد: 220 مقاله طی زمان فراخوان اعلامی و مهلت پیش بینی شده برای ارسال آثار توسط دبیرخانه دریافت شد، که نهایتاً 65 مورد از آنها در چهار کمیسیون صبحگاهی و چهار کمیسیون عصرگاهی همایش در روز پنجشنبه، 29 فروردین ماه ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر علمی پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت تصریح کرد: چالش های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و تهدیدات آنها برای جامعه منتظر که در روایات هم تصریح شده و نیز چگونگی تعامل، برخورد و مدیریت این چالش ها در کمیسیون های تخصصی همایش به بحث و بررسی نخبگانی گذاشته شد.

 

وی با بیان اینکه در اختتامیه این همایش، محور اصلی دوره آتی یعنی شانزدهمین همایش بین المللی «دکتر مهدویت» اعلام شد، تاکید کرد: «طرح کلی حرکت انبیاء از آغاز» محور دوره شانزدهم این همایش بین المللی است که فراخوان اجمالی آن به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در سایت همایش اعلام شده و فراخوان تفصیلی به تفکیک محورها و منابع هم به زودی در سایت همایش بارگذاری می شود.

 

حجت الاسلام جعفری درباره فلسفه انتخاب محورها در همایش بین المللی «دکترین مهدویت»، بیان کرد: دبیرخانه از طرق مختلف جلسات حضوری، درخواست کتبی و مجازی و ... از مراکز و مجموعه های مختلف و نیز شخصیت های حقیقی و حقوقی می خواهد تا اولویت های موضوعی را برای پرداخت به عنوان محور همایش پیشنهاد دهند.

 

وی اضافه کرد: این پیشنهادت در هیئت علمی همایش به بحث و بررسی گذاشته و نهایتاً به تناسب شرایط و اقتضائات و نیز نیازهای روز یک محور تعیین می شود. برای مثال محور دوره چهاردهم این همایش به پیشنهاد آیت الله اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی انتخاب شد.

 

دبیر علمی پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت تاکید کرد: پس از تعیین محور اصلی، از طریق جلسات متعددِ کارشناسی سرفصل ها و محورها و زیرمحورها و نیز منابع و کتب پیشنهادی برای تحقیق، تعیین و اعلام می شود تا فضای کار کیفی در همایش ایجاد شود.

 

حجت الاسلام جعفری در ادامه بیان کرد: برای همایش شانزدهم بر اساس گفتگوهای بسیار در جلسات کارشناسی به این نقطه رسیدیم که برای فهم بسیاری از موضع گیری ها و اینکه چه باید بکنیم تا مسائل حل شود، لازم است که نگاه کلی و جامع داشته باشیم و هندسه حرکت انبیاء و اولیاء را به دست آوریم چراکه کار جزیره ای و موردی اصول حرکت نیست و اینچنین دچار تردید و برداشت های اشتباه می شویم.

 

وی تاکید کرد: بسیاری از جریان های انحرافی به دلیل عدم فهم اصول کلی بروز کرده اند، برای مثال بر اساس یک روایت، برداشت و تحلیل اشتباه شده است در حالی که یک روایت باید در مهندسی خاص خود دیده شود چون ممکن است تقیه یا زمینه سازی در آن مدنظر بوده باشد. لذا اگر روایات تبیین شود کار شفاف شده و تکلیف ما هم در عصر غیبت و نیز نسبت به آینده مشخص می شود.

 

این کارشناس مهدوی ابراز کرد: در این باره کارهای فاخر بسیار صورت گرفته، برای مثال کتاب «انسان 250 ساله» مقام معظم رهبری که برشی از زندگانی ائمه علیهم السلام به عنوان نوری واحد است، این کتاب حضرات معصومین(ع) را به صورت مجموعه ای با یک تحلیل جامع دیده است.

 

وی از برگزاری نشست هم اندیشی درباره همایش دکترین مهدویت خبر داد و گفت: هر سال پس از اتمام دوره جاری و اعلام محور دوره آتی، نشست هم اندیشی با نهادها برای بررسی نقاط ضعف و قوت و تعیین افق ها برگزار می شود، این هم اندیشی طی روزهای آتی در دستور کار دبیرخانه همایش بین المللی «دکترین مهدویت» قرار دارد.

 

حجت الاسلام جعفری درباره آینده پیش بینی شده برای مقالات پانزدهمین دوره این همایش، ابراز کرد: برخی از مقالات در فصلنامه علمی پژوهشی «مشرق موعود»، برخی که دارای سبقه هنری هستند در فصلنامه «عصر آدینه» و برخی از مقالات هم در فصلنامه علمی ترویجی «پژوهش های مهدوی» منتشر می شوند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: دیگر مقالات دارای اهمیت این دوره از دکترین مهدویت هم در شماره های بعدی این فصلنامه ها و برخی دیگر هم در قالب «کتاب مقاله» منتشر می شود. برای مثال مقالات چهاردهمین دوره دکترین مهدویت در پنج جلد «مهدویت، محور مشترک مذاهب» منتشر شد.

 

گفتنی است، پانزدهمین همایش بین المللی «دکترین مهدویت» 29 فروردین ماه در شهر مقدس قم برگزار شد.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان جشن نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران امام زمان عج خبرگزاری شبستان روز ارتش رژه روز ارتش ارتش خبرگزاری انحرافات دینی همایش دکترین مهدویت مهدی باوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۶۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رقابت وفایی و ترامپ در اسنوکر قهرمانی جهان

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، دور یک شانزدهم نهایی رقابت‌های اسنوکر قهرمانی جهان ۲۰۲۴ از ۱ تا ۱۷ اردیبهشت در حال برگزاریست.    اسنوکر قهرمانی جهان یکی از مهمترین رویداد‌های اسنوکر در جهان است و بینندگان بسیاری دارد. در مرحله یک شانزدهم این مسابقات حسین وفایی ملی پوش شایسته اسنوکر کشورمان در گام نخست با جاد ترامپ نفر دوم رنکینگ جهانی و قهرمان جهان در سال ۲۰۱۹رو به رو شد و در در پایان با نتیجه ۱۰ بر ۵ شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.   لوکا برسل از بلژیک نیز مدافع عنوان قهرمانی مسابقات بود که در دور نخست در مقابل گیلبرت شکست خورد. جاد ترامپ انگلیسی با این پیروزی با برنده دیدار فورد و والدن رو به رو می‌گردد.   وفایی پیش از این در دور‌های مقدماتی با غلبه بر مارکو فو از هنگ کنگ و ژیان جون از چین به یک شانزدهم نهایی رسید.

دیگر خبرها

  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • هرگونه کمک برای پیروزی سریعتر محور مقاومت وبازسازی غزه پس از جنگ، یک ضرورت و تکلیف همگانی است
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • همایش جهاد تبیین در شهرکرد
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • برگزاری همایش جهاد تبیین در شهرکرد
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • پایان رقابت وفایی و ترامپ در اسنوکر قهرمانی جهان