Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@08:21:18 GMT

توزیع بیش از 184 هزار پرس غذای گرم بین سیل‌زدگان گلستانی

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۶۶۴۰

توزیع بیش از 184 هزار پرس غذای گرم بین سیل‌زدگان گلستانی

مدیر موکب علی بن موسی الرضا(ع) استان گلستان گفت: بیش از 184 هزار پرس غذای گرم در مناطق سیل زده استان گلستان توزیع شد.

رضا جعفری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: حادثه سیلاب اخیر که بیشتر مناطق ترکمن صحرا و برداران عزیز اهل سنت استان را متاثر خود کرده است، صحنه های بی بدیلی از ایثار و فداکاری و کمک به همنوعان را به وجود آورد که ریشه در باورهای اعتقادی و مذهبی مردم انقلابی این دیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در همین راستا به منظور جمع آوری و توزیع کمک‌های مردمی به سیل زدگان در استان گلستان ستادی تحت نظر آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شد که موکب علی بن موسی الرضا(ع) استان گلستان با هماهنگی استانداری به کمک سایر نهادهای امدادرسان در مسجد جامع گلشن گرگان استقرار یافت.

جعفری افزود: خادمین اربعین سالار شهیدان در آغازین روزهای سال نو در پی حادثه تلخ سیل گلستان خود را شریک غم آسیب دیدگان دانسته و در یک فضای صمیمی در طول 15 روز اقدام به پخت و توزیع بیش از 184 هزار پرس غذای گرم کردند و نشان دادند که فرهنگ حسینی شیعه و سنی نمی شناسد.

مدیر موکب علی بن موسی الرضا(ع) استان گلستان خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات این موکب فعال کردن مرکز جمع آوری کمک های مردمی در میدان شهرداری گرگان، سازماندهی هشت اکیپ توزیع غذا با قایق و تراکتور در شهر آق قلا، هماهنگی با 40 مسجد شهری و روستایی شهرستان گرگان در راستای  پخت غذا با مدیرت موکب، برپایی مراسم بزرگداشت جانباختگان حادثه واژگونی قایق امدادرسانی مردمی در امام زاده عبدالله (ع) گرگان، تفکیک و آماده سازی کمک های مردمی و ارسال اقلام اهدایی به مناطق سیل زده و ساماندهی شش اکیپ شستشو و نظافت به منظور امدادرسانی به مردم سیل زده و ... می توان نام برد.

جعفری بیان کرد: در طول این مدت میزان هزینه کرد از محل کمک های اتاق بازرگانی، مردم و خیرین 15 میلیارد ریال بوده است. 1445 نفر توسط این موکب در حادثه سیل بکارگیری شدند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل سیل گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۶۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک استاندار گلستان برای راهیابی مهدی الفتی ورزشکار گلستانی به رقابت‌های المپیک پاریس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان دکتر علی‌محمد زنگانه در این پیام آورده است: کسب سهمیه المپیک برای نخستین بار در تاریخ ژیمناستیک جمهوری اسلامی ایران توسط «مهدی الفتی» دلاور مرد گلستان و فرزند برومند و رشید سرزمین برادری، موجب شور، شعف و شادمانی تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان شد.

این پیام می افزاید : گلستان استانی ورزش خیز و ورزشکار پرور است و همواره نام فرزندان این خطه بر تارک ورزش این سرزمین درخشیده است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد : بی‌تردید قرار گرفتن مهدی الفتی در رده دوم رنکینگ مسابقات کسب سهمیه المپیک و حضور در المپیک پاریس با ۶۲ امتیاز اتفاقی ارزشمند است که برای نخستین بار در تاریخ ورزش ژیمناستیک این کشور اسلامی رخ داد.

زنگانه افزود: اینجانب کسب سهمیه المپیک پاریس توسط مهدی الفتی را به مردم فهیم ایران و استان گلستان، به خصوص جامعه ورزش استان و مدیران تلاشگر ورزش استان تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم با تلاش همه فرزندان این سرزمین شاهد رشد و بالندگی بیش از پیش نگارستان اقوام ایران زمین باشیم.

دیگر خبرها

  • پیام تبریک استاندار گلستان برای راهیابی مهدی الفتی ورزشکار گلستانی به رقابت‌های المپیک پاریس
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • افزایش مصرف آب مشترکان گلستانی با گرمای تدریجی هوا/مردم از مصارف غیرضروری خودداری کنند
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان
  • بهره مندی ۱۱۰۰ میلیارد تومانی گلستانی ها از طرح فجرانه
  • توزیع ۸۰۰ غذای گرم در مجتمع نان شب ارومیه
  • مهندس حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان شد
  • وجود ۵۴ هزار سفیر سلامت در گلستان
  • افزایش ۲۰ درصدی زائران حج تمتع گلستانی نسبت به سال گذشته
  • اعزام ۵ هزار گلستانی به حج تمتع از ۱۲ خردادماه