Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- يک شرکت دانش‌بنيان داخلي با دريافت تسهيلات از صندوق نوآوري و شکوفايي موفق به توليد سنسور و آناليزور گاز اکسيد فلزي شد که قادر است گازهاي خطرناک و سمي متصاعد شده در صنايع نفت، گاز و پتروشيمي را تشخيص داده و هشدارهاي مربوط به آن را صادر کند.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمي ايرنا از صندوق نوآوري و شکوفايي، سيد محمد سيد جلالي اقدم مديرعامل شرکت فنون ريز تراشه ميزان درخصوص اين طرح گفت: در صنايع نفت، گاز و پتروشيمي معمولا گازهاي خطرناک و سمي متصاعد مي‌شود که بايد تشخيص و هشدارهاي مربوط به آن داده شود که محصول توليدي ما مي‌تواند اين اقدامات را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: اين آناليزور با توجه به ساختار خود توانايي تشخيص گازها را در محدوده تعيين شده دارد و با دقت بسيار خوب به تخمين ضريب انتشار و گازهاي احتراق مي‌پردازد.
جلالي اقدم درباره بازارهدف اين محصول دانش‌بنيان خاطرنشان کرد: آناليزورها به منظور راهبري و کنترل صحيح مشعل‌ها و پمپ‌ها، بهينه‌سازي و جلوگيري از مصرف بيهوده سوخت و انرژي، تثبيت محدوده آسايش حرارتي ساختمان و کاهش استهلاک تجهيزات و هزينه‌هاي مربوطه، کاهش هزينه‌هاي سرويس و نگهداري تأسيسات و کاهش توليد و انتشار آلاينده‌هاي زيست محيطي در کارخانه‌ها، موتورخانه‌ها و پالايشگاه‌ها به کار گرفته مي‌شوند.
وي سازمان حفاظت محيط زيست و صنايع نفت، گاز و پتروشيمي را بازار هدف اين محصول عنوان کرد و گفت: سازمان حفاظت محيط زيست متولي تعيين ميزان گازهاي سمي در صنايع نفت، گاز و پتروشيمي است بنابراين اين محصول کمک زيادي به اين سازمان براي تشخيص گازهاي سمي و آناليز ميزان سم مي‌کند.
وي در ادامه با بيان اينکه توليد انبوه سنسور گاز اکسيد فلزي و آناليزور آن در چشم‌انداز آينده اين شرکت قرار دارد، گفت: هم‌اکنون در مرحله نمونه‌سازي هستيم و اميدواريم هرچه سريعتر از مرحله اخذ استانداردهاي مربوطه عبور کنيم چرا که اين مرحله، بسيار زمان‌بر است.
جلالي اقدم همچنين با بيان اينکه صادرات را نيز در چشم‌انداز آينده شرکت خود لحاظ کرده‌اند، اظهار داشت: در اين حوزه هم‌اکنون همه اقلام وارداتي است و هيچ کس موفق به توليد نشده است، در اين زمينه برخي شرکت‌ها موفق به ساخت نمونه شده‌اند اما هيچ کدام به مرحله تجاري‌سازي نرسيده است و قطعا در صورت تجاري‌سازي، اين سنسور مي‌تواند در خاورميانه به فروش برسد. ضمن اينکه با ساخت اين سنسور در داخل کشور، خروج ارز از کشور متوقف شده و توليد داخلي به معني واقعي شکل مي‌گيرد.
مدير عامل شرکت فنون ريز تراشه ميزان همچنين عنوان کرد: که اگر اين محصول دانش‌بنيان به توليد انبوه برسد با توجه به اينکه تيراژ و مصرف بالايي دارد به طور قطع نيروي انساني زيادي در کارخانه‌هاي مربوطه مشغول به کار خواهند شد.
علمي ** 9340** 1055
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولیش رنگ نانویی به کمک خودروسازان آمده است

مدیر گروه مواد شرکت جتکو از فروش مایع پولیش نانویی این شرکت به یکی از شرکت‌های تامین کننده قطعات خودرو خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مدیر گروه مواد شرکت جتکو از فروش مایع پولیش نانویی این شرکت به یکی از شرکت‌های تامین کننده قطعات خودرو خبر داد. 

محمود خرمی در این باره گفت: « سال گذشته شرکت مهرکام پارس، تولیدکننده قطعات سپر خودرو، از مایع پولیش نانویی در فرآیند تولید خود استفاده کرد. در حال حاضر به دنبال افزایش دامنه کاربرد این محصول در بخش‌های مختلف خودروسازی هستیم. همچنین با چند شرکت حوزه رنگ نیز مذاکره داشته‌ایم تا این مایع پولیش در سبد محصولات شرکت‌های تولیدکننده رنگ قرار گیرد و از طریق آن‌ها وارد بازار شود.»

دکتر خرمی افزود: « ظرفیت فعلی ما صد کیلوگرم در روز است که فعلا براساس سفارش‌های دریافتی کار می‌کنیم، امیدواریم که با بازاریابی‌های انجام شده بتوانیم تمام ظرفیت را برای تولید به کار بگیریم. یکی از هدف‌های ما این است که مایع پولیش را در بسته‌های صدگرمی برای مصرف‌کنندگان خُرد به بازار عرضه کنیم به طوری که هر فردی که خودرویی دارد یک بطری از این محصول را در دسترس داشته باشد تا بتواند بدنه خودرو را به سادگی پولیش دهد.»

این محصول یک ماده ترکیبی شامل آمولسیون آب و روغن به همراه نانوذرات ساینده آلومینا است که برای ایجاد براقیت مناسب برای بدنه خودرو به این فرمولاسیون اضافه می‌شود. کنترل توزیع اندازه ذرات و اندازه بلورها در مقیاس نانویی و مشخصات شیمیایی امولسیون اهمیت زیادی در نتیجه نهایی دارد. شرکت جتکو موفق به توسعه این فناوری شده و در حال حاضر این محصول به تولید انبوه رسیده است. به گفته دکتر خرمی نانوذرات مورد استفاده در این محصول توسط یک شرکت ایرانی تولید می‌شود هر چند که طراحی فرآیند تولید نانوذرات توسط شرکت جتکو انجام می‌شود.

لازم به ذکر است علاوه بر خودروسازان، در حوزه‌هایی نظیر یخچال‌سازی و تولید لوازم خانگی و همچنین مشاغلی نظیر صافکاری از این مایع پولیش می‌توان استفاده کرد.

 

دیگر خبرها

  • افتخاری دیگر در شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی
  • پولیش رنگ نانویی به کمک خودروسازان آمد
  • فراخوان واحد‌های تولیدی ایلام برای شرکت در طرح ملی انتخاب واحد‌های نمونه
  • پولیش رنگ نانویی به کمک خودروسازان آمده است
  • عزم جدی دولت سیزدهم در کاهش ظرفیت خالی پتروشیمی‌ها/ ۶ درصد از ظرفیت خالی تولید فعال شد
  • عایق‌های سیلیکونی برق فشار قوی بومی‌سازی شد
  • تولید دستگاه طیف‌سنج نوری برای تعیین غلظت مواد محلول در آب
  • بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳
  • استفاده از پولیش رنگ نانویی در قطعات خودرو