Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرنا- شهرری- قائم ‌مقام وزیر آموزش و پرورش گفت: 2 واحد درس عمومی با عنوان 'سلامت و بهداشت' در راستای اجرای سند تحول بنیادین این وزارتخانه برای نخستین بار در دانشگاه فرهنگیان تدریس می شود.

به گزارش ایرنا، امیرعلی نعمت‌اللهی روز دوشنبه در همایش نمادین سفیران سلامت دانش آموزی در شهرری عنوان کرد: تمامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان(تربیت معلم) در جهت ارتقای اطلاعات بهداشتی و سلامتی معلمان آینده کشور باید این واحد عمومی را پاس کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است، افزود: وزارت آموزش و پرورش با تدریس درس 'سلامت و بهداشت' در دانشگاه فرهنگیان و همچنین اجرای طرح سفیران سلامت در میان دانش آموزان به دنبال ارتقای سلامت و بهداشت جامعه در حال حاضر و آینده است.
نعمت‌اللهی ادامه داد: طبق تفاهم نامه ای که با سازمان محیط زیست کشور به امضاء رسیده است، درس'انسان و محیط زیست' نیز برای اولین بار در پایه یازدهم برای دانش آموزان تدریس می شود.
وی یادآور شد: سیاست این وزارتخانه بر اساس سند تحول بنیادین ارتقای سلامت دانش آموزان و در افزایش اطلاعات نسل آینده در خصوص بهداشت و سلامت فردی و اجتماعی است.
نعمت اللهی اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس را یکی از بهترین روش های آموزش مسائل بهداشتی و سلامتی به نسل آینده کشور عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح باعث زندگی سالم و پرنشاط در نسل آینده کشور می شود.
به گزارش ایرنا، دانشگاه فرهنگیان برای تامین، تربیت و توانمندسازی معلمان و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در ایران در سال ۱۳۹۰ با تجمیع کلیه مراکز تربیت معلم سراسر کشور تاسیس شد و در حدود ۹۸ واحد دانشگاهی در قالب ۶۴ پردیس و ۳۴ مرکز وابسته به پردیس دارد.
همایش نمادین سفیران سلامت دانش آموزی امروز دوشنبه با حضور دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امیرعلی نعمت‌اللهی قائم ‌مقام وزیر آموزش و پرورش و مسئولان استانی در سالن فاطمه الزهرا(ع) شهرری برگزار شد.
هفته سلامت امسال از اول تا هفتم اردیبهشت 98 با شعار «مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» برگزار می شود.
3218/6003

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي هفته سلامت تدريس واحد درسي دانشگاه فرهنگيان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۶۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد

رضامراد صحرایی روز چهارشنبه در شصت و یکمین کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور اظهار داشت: جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد که این افراد استخدام رسمی هم هستند. وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شد، بر تعامل میان دستگاه‌ها برای شناسایی و استفاده از این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در برنامه تربیت اوان کودکی که سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک آن را مصوب کرده است، موضوع تربیت قرآنی یکی از برنامه‌های جدی است.

وی یادآور شد: معاونت پرورشی و فرهنگی با مسئولیت معاونت حقوقی وزارت آموزش و پرورش، سازوکار بهره‌مندی مؤسسات قرآن از فضای مدارس کشور برای برگزاری کلاس‌های قرآن را پیدا کنند، اگر این سازوکار وجود دارد، روش اجرای آن طی یک هفته اعلام شود و اگر وجود ندارد در مدت یک هفته ساز و کار آن مشخص شود.

صحرایی ادامه داد:  پول‌های قرآنی کشور باید در آموزش و پرورش هزینه شود،  همواره قربانی عدم توجه دستگاه‌هایی بودیم که نمی‌دانند تحول باید از آموزش و پرورش ایجاد شود، هم‌اکنون در کشور مشکل کمبود پول وجود ندارد، مسئله این است که نمی‌دانیم پول در کجا هزینه شود. 

وی تاکید کرد: طرح تاسیس مدارس غیردولتی قرآنی ظرف یک ماه ارائه شود و برای سال تحصیلی جدید حتی با درصدی از مدارس موجود، این کار اجرا شود. هم اکنون برخی مدارس غیردولتی در حال اجرای این کار هستند و به دلیل قرآن پایه بودن، خانواده‌ها هزینه پرداخت می‌کنند تا فرزندشان اینگونه تربیت شود.

صحرایی درباره طرح اتقان بیان کرد: این طرح ارتقای توانمندی قرآنی معلمان دوره ابتدایی است و باید آن را به رتبه بندی معلمان مرتبط کنید و معلمی که دوره اتقان را طی نکرده است، از رتبه‌بندی محروم شود. معلمان بدون سواد قرآنی وارد آموزش و پرورش نمی‌شوند اما ممکن است در گذر زمان به دلیل اینکه با آن مانوس نبودند،  فراموش کنند و باید در دوره‌های ضمن خدمت به آموزش قرآن توجه کرد.

صحرایی ادامه داد: برای تسری طرح اتقان به دوره متوسطه دوم بیاندیشید همچنین دوره‌های تأمین مدرسان قرآن برگزار شود؛ نیم میلیون نفر از معلمان باید در طرح مسطورا شرکت کنند که تا کنون حدود ۴۵۰ هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی افزود: موسسات نباید در کنار مدارس قد علم کنند بلکه مدرسه را تقویت کنند، نباید به مدرسه آسیب بزنیم و نگذاریم آموزش و پرورش نحیف شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • ۲۰ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری متقاضی شرکت در بزرگترین ماراتن علمی کشور
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده