Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@21:10:09 GMT

واشنگتن‌لیکس: آمریکا الهه برخی سیاستمداران لبنانی است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۶۸۹۸

واشنگتن‌لیکس: آمریکا الهه برخی سیاستمداران لبنانی است

یک رسانه عربی با انتشار گزارشی فاش کرد، به اسنادی دست یافته است که حاکی از تبعیت و سرسپردگی برخی سیاستمداران لبنان به آمریکاست.

به گزارش ایسنا، روزنامه الأخبار لبنان در گزارشی نوشت: آمریکا "الهه" برخی از سیاستمداران لبنان است که قدرت خود را از تبعیت و سرسپردگی به آن می‌گیرند. آنها هزاران مایل سفر می‌کنند تا اوامر واشنگتن را دریافت کرده و اسرار لبنان را برای آمریکایی‌ها روی دایره بریزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده،  همانطور که اسناد ویکی‌لیکس هشت سال پیش این مسأله را نشان داد، امروز نیز پیام‌های محرمانه سفارت لبنان در واشنگتن به وزارت خارجه لبنان که شامل صورت جلسه دیدارهای اخیر مقامات لبنان با مقامات  آمریکاست، تأکیدی است بر این مسأله.

دو پیامی که الأخبار به آن دست یافته است شامل اطلاعاتی درباره صورت جلسه دو دیدار مارشال بیلینگزلی، دستیار بخش تامین مالی تروریسم وزارت خزانه‌داری آمریکا با غسان حاصبانی، معاون نخست‌وزیر و منصور بطیش وزیر اقتصاد لبنان است.

در این گزارش تأکید شده است: در هر دو پیام دیکته‌های آمریکا از ترسیم خط قرمز برای حمایت از ریاض سلامه، رئیس کل بانک مرکزی و محمد بعاصیری، معاون وی، آغاز شده و به همین مسأله خلاصه نمی‌شود و تا انتقاد از دستمزدهای بخش عمومی و نظام بازنشستگی لبنان ادامه می‌یابد.

الأخبار در ادامه آورده است: پیام‌هایی که این مقام آمریکایی ارسال کرده، به نحوی تهدیدی برای جبران باسیل به شمار می‌رود تا از حزب‌الله فاصله بگیرد و همچنین میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان و قوم مارونی‌های این کشور را به "بزرگ‌ کردن نقش حزب‌الله" متهم کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی

یک تحلیلگر مسائل مقاومت فلسطین سرنگونی پنج پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی به دست حزب الله لبنان را دارای پیام‌های خاصی برای این رژیم و مقاومت و حامیان آن دانست.

به گزارش مشرق، شبکه المیادین در گزارشی با عنوان «سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب الله؛ پیامها و مفاهیم» گفت: مقاومت اسلامی لبنان موفق به ساقط کردن ۵ پهپاد از ابتدای جنگ شده است که این، پیام‌هایی طبق رفتار عملیاتی حزب الله دارد اما این پیام‌ها چیست؟

«هانی الدالی» کارشناس مسائل مقاومت فلسطین گفت وگو با این شبکه به تشریح این پیام ها و پیامدهای سرنگونی پهپادها برای ارتش اشغالگر پرداخت و گفت: حزب الله دامنه عملیات خود را در چارچوب نبرد چالشی و ارسال پیام‌های نظامی به دشمن گسترش می‌دهد که این بر عرصه سیاسی و واقعیت میدانی تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: اقدامات نظامی حزب الله در راستای اظهار برتری در برابر ارتش اشغالگر است و حزب الله در راستای بهبود وضعیت و آزمودن توان دفاعی خود در زمین و آسمان حرکت می‌کند.

الدالی درباره پیام‌ها و مفاهیم سرنگونی پهپادها به دست حزب الله تصریح کرد: شواهد بیانگر این است که حزب الله سامانه هشداردهنده پیشرفته ای در اختیار دارد که آن را قادر می سازد تا اهداف هوایی متخاصم را شناسایی کند. این سامانه به مقاومت لبنان امکان می‌دهد تا موقعیت هوایی را به شکل پیشرفته ارزیابی و ترسیم کند. سامانه های دفاعی پیشرفته ای که حزب الله در اختیار دارد آن را قادر می‌سازد که این نوع پهپادها به ویژه «هرمس ۹۰۰ » بسیار پیشرفته و گرانقیمت را که اشغالگران آن را «ستاره پیشگام» می‌نامند، سرنگون کند.

الدالی افزود: این همچنین سبب محرومیت اشغالگران از برتری هوایی و اطلاعاتی در آسمان و صحنه عملیاتی می‌شود و قدرت جمع آوری اطلاعات از فرماندهان و نیروهای مقاومت و امکانات آنها را از کار می‌اندازد.

وی تاکید کرد: علاوه بر این، تاثیر روحی بر دشمن صهیونیست و جبهه داخلی آنها دارد و در مقابل، روحیه مقاومت لبنان و حامیان آن را بالا می برد.

مقاومت اسلامی لبنان یکشنبه شب یک پهپاد اسرائیلی از نوع هرمز ۴۵۰ را بر فراز جنوب لبنان سرنگون کرد.

«عمیر بوحبوط» تحلیلگر نظامی رسانه صهیونیستی «واللا» با اشاره به سرنگونی پهپاد این رژیم به دست حزب الله لبنان و ضربات مهلک حزب الله در منطقه عرب العرامشه در شمال فلسطین اشغالی به اشغالگران گفته بود: حزب الله ضربه مهلکی به اسرائیل وارد کرده است.

وی درباره از دست رفتن برتری هوایی در لبنان هشدار داده و آن را عاملی برای کاهش توان جمع آوری این رژیم دانسته و اذعان کرده بود: ما با مشکل بزرگی روبرو هستیم.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • صهیونیست‌های پنهان‌شده در یک خانه شکار نیروهای لبنانی شدند
  • شهادت و زخمی شدن ۸ لبنانی در حمله رژیم صهیونیستی
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • پیام ویژه حزب‌الله به اسرائیل!
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • شهادت یک نفر در حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در لبنان + جزئیات
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان