Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «اصول آموزش سواد رسانه‌ای به کودکان» در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، این کتاب نوشته معصومه نصیری و سیدعلی موسوی که توسط انتشارات نسل روشن منتشر شده است، جمعه ششم اردیبهشت‌ماه با حضور حسن بشیر، سیدبشیر حسینی و خسرو سلجوقی در نمایشگاه کتاب تهران در مصلا رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این کتاب آمده است:
«آموزش سواد رسانه‌ای شامل پس گرفتن حقوق ذاتی ما در زمینه آزادی افکار است، آن‌هم از رسانه‌ای که همواره تلاش می‌کند ذهن ما را رصد، ترغیب و شرطی کند.
ما باید سواد رسانه‌ای خود را بالا ببریم که در برابر احساس "انتخاب‌گری" که رسانه‌ها به ما القا می‌کنند، آگاهانه ظاهر شده و بتوانیم واقعاً نقش فعالانه‌ای در گزینش‌گری و تأثیرات رسانه‌ای ایفا کنیم. رسانه، شما را چنان برنامه‌ریزی کرده است که فکر کنید حق انتخاب دارید، حال‌ آن‌که درواقع دایره انتخاب شما به‌شدت محدود است.
سواد رسانه‌ای به ما کمک خواهد کرد جای مخاطب و رسانه عوض شده و بتوانیم تصمیم بگیریم چه چیزی را ببینیم و چه چیزی را بشنویم. ترویج سواد رسانه‌ای ما را به خواندن نانوشته‌ها و دیدن آن‌چه در تصویر نیست، مسلط می‌کند. پس ترویج سواد رسانه‌ای از چرا و اما عبور کرده و به باید و حتماً رسیده است.

سواد رسانه‌ای در خانه
1: آیا شما یک مصرف‌کننده فعال رسانه هستید یا این‌که مصرفتان به‌صورت گذرا است؟ این دو چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
2: رسانه از چه روش‌هایی می‌تواند بر زندگی شما یا خانواده‌تان تأثیر بگذارد؟
3: آیا تولیدات رسانه‌ای باعث می‌شوند که به همراه خانواده از آن‌ها لذت ببرید؟

سواد رسانه‌ای در کلاس درس
1: دانش‌آموزان چه تعریفی از رسانه دارند؟
2: آیا دانش‌آموزان از میزان استفاده خودشان از رسانه آگاهی دارند؟ می‌توانند آن را به‌صورت نمودار بیان کنند؟
3: دانش‌آموزانتان فکر می‌کنند رسانه از چه روش‌هایی بر آن‌ها تأثیر می‌گذارد؟
در این زمینه مسئله دارای اهمیت این است که والدین و معلمان در شکاف دیجیتالی گرفتار نشوند. شکافی که باعث می‌شود از کودکان در این حوزه عقب بمانند و متعاقب آن توانمندی همراهی با آن‌ها را نداشته باشند.»

همچنین حسن بشیر در مقدمه کتاب «اصول آموزش سواد رسانه‌ای به کودکان» نوشته است: ویژگی‌های مهم این کتاب ارائه «بانک جامع سؤالات» مختلف در رابطه با سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی است که تفکر انتقادی و فهم لازم را تقویت می‌کند و مهارت خوب دیدن و شنیدن را به کودکان آموزش می‌دهد. این مسئله بسیار حیاتی است.
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۶۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تازه‌ترین اخبار کتاب معرفی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در این نمایشگاه انواع ماشین آلات چاپ و نوآوری‌های این حوزه در این نمایشگاه ارائه می‌شود و علاقه‌مندان برای نام نویسی و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی toranjgroup.com مراجعه کنند.

در خبر دیگر این بسته، آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد که نقشه اولیه جانمایی بخش‌های مختلف از جمله ناشران داخلی و خارجی و نیز فعالیت‌های فرهنگی در اختیار برگزارکنندگان قرار گرفته است و به زودی عملیات انتقال تجهیزات برای چیدمان نمایشگاه به مصلی آغاز می‌شود.

سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت امسال در مصلی امام خمینی برگزار می‌شود.

همچنین مجنتبی اخلاقی مدیر انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس از انتشار بیش از صد عنوان کتاب در این مرکز اسناد و در یک سال گذشته خبر داد. کتاب‌هایی تحقیقی و پژوهشی که براساس اسناد واقعی این مرکز منتشر شده است.

این هفته فراخوان سی و یکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی هم اعلام شد که دانشجویان تا ۱۵ اردیبهشت فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی www.isba.ir ارسال کنند و از آخرین اطلاعات شرکت در جشنواره مطلع شوند.

در بخش پرفروش‌های ورزشی این هفته، کتاب «من زلاتان هستم» برای دوازدهمین بار وارد بازار نشر شده است که این کتاب خودنوشت «زلاتان ابراهیموویچ» بهترین بازیکن تاریخ فوتبال سوئد و باشگاه‌های پاریسن ژرمن، منچستر یونایتد و آث میلان است.

کتاب «ظهور یک برنده» درباره زندگی شخصی و حرفه‌ای «کریستیانو رونالدو» برنده توپ طلا و یکی از اسطوره‌های دنیای فوتبال که به چاپ دهم رسیده است، معرفی شد. این کتاب نوشته «مایکل پارت» و ترجمه ماشاله صفری در نشر گلگشت است.

انسیه بحری گزاری می‌دهد:

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان
  • سواد رسانه چه جایگاهی در زندگی افراد دارد؟
  • خبرنگاران بازوی رسانه‌ای سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌شوند
  • تازه‌ترین اخبار کتاب معرفی شد
  • درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه
  • محک میزبان «سرزمین جدید»
  • رونمایی عجیب طالبان از یک سلاح جنگی (+عکس)
  • تدارک برنامه‌های ویژه رسانه ملی برای سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران
  • کتاب «سه چهارده» رونمایی شد
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی