Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:04:13 GMT

30 بزرگداشت با 150 برنامه متنوع با حضور 800 هنرمند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۶۹۰۹

30 بزرگداشت با 150 برنامه متنوع با حضور 800 هنرمند

تهران - ایرنا - دبیر شانزدهمین جشن خانه تئاتر ،ارتقای فرهنگ اجتماعی و مشارکت هنرهای نمایشی در فرهنگ شهرنشینی را از اهداف هفته تئاتر عنوان و از برگزاری 30 بزرگداشت و 150 برنامه با حضور 800 هنرمند همزمان با این هفته و جشن های این مناسبت خبر داد.

به گزارش عصر دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، «محمودرضا رحیمی» در نشست خبری شانزدهمین جشن خانه تئاتر که با حضور احسان حاجی‌زاده معاون هفته تئاتر، در عمارت خانه تئاتر برگزار شد اظهارداشت: در چشم انداز خانه تئاتر رسیدن به جایگاهی که خانه تئاتر نهادی صنفی، مستقل، پیشرو، انسجام بخش، هویت ساز، معتمد و موثر با جایگاهی مستقل برای صیانت از حقوق هنرمندان و اهالی تئاتر ایران باشد را برنامه ریزی کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** ایام هفته تئاتر هرروز به نام یک پیشکسوت
وی در خصوص برگزاری این هفته تاکید کرد: هر روز از روزهای جشن خانه تئاتر به نام یک هنرمند پیشکسوت از جمله عباس جوانمرد، بهرام بیضایی، علی نصیریان، پری صابری، محمود دولت‌آبادی، ایرج راد اختصاص یافته است.
رحیمی با اشاره به اینکه تعداد انجمن های خانه تئاتر از 15 به 18 ارتقاء می یابد و انجمن های تهیه کنندگان و دستیار کارگردانان از جمله آنان است خاطرنشان کرد: کانون ها در این روزها فعالیت خواهند داشت که دو روز تمرین و اجرا انجمن بازیگران و برگزاری مسابقه برای دانشجویان و شرکت کنندگان انجمن طراحان صحنه و لباس از جمله آنان خواهد بود.
رحیمی با اشاره به طراحی پوستر توسط ابراهیم حقیقی عنوان کرد: انجمن طراحان 60 پوستر را برای نمایشگاه عصر جمعه به نمایش خواهد گذاشت. همچنین نمایشگاه عکس نیز توسط انجمن عکاسان برپا می‌شود.

** آغاز جشن خانه تئاتر با آیین همدلی با سیل زدگان
وی با اشاره به اینکه روز ملی هنرهای نمایشی در 7 فروردین ماه هر سال با یک ماه تعویق در هفتم7 اردیبهشت ماه از سوی خانه تئاتر جشن برگزار می‌شود ،گفت: پیش تر برنامه جشن خانه تئاتر با آیین همدلی لباس با مدیریت الهام پاوه‌نژاد آغاز شد و اکنون 7 کامیون برای مناطق سیل زده خوزستان و لرستان ارسال شده و یک کامیون دیگر نیز به زودی به آق قلا خواهد رفت.
وی با اشاره به اینکه روز افتتاحیه راهپیمایی از سه مسیر به سمت خانه هنرمندان به همراه پرفورمنس خواهیم داشت تصریح کرد: امسال با یک رویکرد تخصصی از سوی شورای علمی، هشت مقاله از بین 30 مقاله انتخاب شده است.

** اعلام دیگر برنامه های هفته و جشن تئاتر
وی افزود: 30 بزرگداشت شامل احمد دامون و حسینعلی طباطبایی از اولین مدیران تئاتر سنگلج برپا خواهیم کردیم. در نهایت حضور 800 هنرمند و 150 برنامه در این جشن‌ها برنامه‌ریزی شده است.
رحیمی همچنین با بیان اینکه کشور و تئاتر با مسائل اقتصادی سختی رو به رو است اظهار داشت: هنرمندان تئاتر نباید بی پول جلوه کنند و به همین دلیل تلاش داریم تا کتاب منتشر و در برج میلاد اختتامیه برگزار کنیم.

** جذب تماشاگران تازه تئاتر
وی با اشاره به اینکه میزبان دو هزار نفر در آیین اختتامیه خواهیم بود ،تاکید کرد: کارگردان این آیین حمیدرضا نعیمی است و تکریمی قرار است در مراسم اختتامیه (پانزدهم اردیبهشت ماه) داشته باشیم.
وی در پایان سخنان خود افزود: تقویت وحدت و انسجام میان اعضا، استفاده از تجربیات کشورهای دیگر، بهره‌گیری از توانمندی خانواده بزرگ تئاتر ایران، جذب و تکریم شایستگان در حوزه تئاتر، طراحی جشنی هدف محور، تاثیر این هفته بر اجراهای در طول سال در جهت جلب مخاطب بیشتر، مدیریتی مشارکتی برای جشنی فراگیر، حفظ استقلال انجمن‌ها در جهت توانمند سازی علمی و عملی از سیاست‌های اجرایی این هفته است.
به گفته وی قصد داریم تا ضمن حفظ تماشاگران موجود تئاتر، تماشاگران تازه‌ای را به تئاتر جذب کرده و زمینه های هرچه بیشتر کردن فعالیت های دانشجویان، دانشگاهیان و دانش آموزان متوسطه را ایجاد کنیم؛ همچنین در نظر داریم تا زمینه تشکیل باشگاه تماشاگران (پویشگران و فعالان تئاتر) را فراهم کنیم.
فراهنگ ** 97561 ** 1355

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي هفته تئاتر جشن خانه تئاتر احسان حاجي زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نوزدهمین دوره شب کارگردان آیین نکوداشت استاد اکبر زنجانپور روز یکشنبه ۹ اردی بهشت ماه برگزار خواهد شد.

در این مراسم که به همت انجمن کارگردانان طبق رسم سال‌های گذشته و در تاریخ ۹ اردی بهشت مصادف با تولد حمید سمندریان کارگردان فقید تئاتر ایران برپا می‌شود، مدالیوم این انجمن صنفی به پاس سال‌ها تلاش و استمرار در حوزه کارگردانی تئاتر به اکبر زنجانپور اهدا می‌شود.

همچنین در این مراسم از چند چهره تئاتری دیگر نیز تجلیل خواهد شد و تندیس انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران به آنها اهدا خواهد شد.

این مراسم روز یکشنبه و از ساعت ۱۷ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
  • بزرگداشت مقام معلم با اجرای صدها برنامه
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» برگزار می‌شود
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • معرفی جزییات برنامه های هفته فرهنگی اصفهان
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد