Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:49:31 GMT

مینوشهر 90 میلیارد ریال در سیلاب اخیر خسارت دید

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۶۹۵۴

مینوشهر 90 میلیارد ریال در سیلاب اخیر خسارت دید

آبادان - ایرنا - شهردار مینوشهر گفت: بالا آمدن سطح آب های زیرزمینی ناشی از افزایش حجم آب رودخانه اروند 90 میلیارد ریال به زیرساخت های مینوشهر خسارت وارد کرده است.

هاشم سیاحی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به رغم جلوگیری از ورود سیلاب به مینوشهر آب های زیرزمینی تمام اراضی کشاورزی و اطراف منازل مسکونی را گرفته و به زیرساخت های شهری نیز خسارت زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بالا آمدن آب های زیرزمینی به جاده ها، فضای سبز و زیرساخت های مناطق همجوار با اروندصغیر همچون نعیمیه، صمدیه، حفار، جبارعبدالامام، قیسیه و بخشی از منطقه شلیحه خسارت جدی وارد کرده است.
سیاحی با اشاره به تقویت و استحکام سیل بندها در رودخانه اروند کبیر و صغیر گفت: در سیل اخیر دژ خاکی باقی مانده از دوران دفاع مقدس به عنوان پدافند غیر عامل عمل کرده و مانع ورود سیل به اراضی کشاورزی مینوشهر شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر تمهیدات لازم برای تقویت سیل بندها در مناطق پر خطر مینو شهر دیده شده و همه دریچه های انهار ورودی از سمت اروند کبیر و اروند صغیر بسته شده و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
جزیره مینو که دارای مرز آبی مشترک با کشور عراق است با 12 هزار نفر جمعیت در فاصله 10 کیلومتری خرمشهر قرار دارد.
مینوشهر از توابع شهرستان خرمشهر 13 کیلومتر با اروند کبیر و هفت کیلومتر با اروند صغیر ساحل دارد.
7100/6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سيل 98 شهرداري مينوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۶۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برآوردهای اولیه خسارت واحدهای تولیدی و زیرساخت‌های بخش کشاورزی ناشی از بارندگی‌های سیل آسای اخیر در ۱۵ شهرستان جنوبی استان را بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد. - اخبار استانها -

سیدمحمدرضا سیدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان برآوردهای اولیه خسارت واحدهای تولیدی و زیرساخت‌های بخش کشاورزی ناشی از بارندگی‌های سیل آسای فروردین امسال در 15 شهرستان جنوبی استان سیستان و بلوچستان را بیش از 2100 میلیارد تومان اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان  افزود: عمده خسارات وارده به بخش کشاورزی در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار، قصرقند، نیکشهر،دشتیاری، راسک می باشد.

وی ادامه داد: بیشترین خسارت بارندگی سیل آسای اخیر به بیش از 17 هزار هکتار از اراضی زراعی آبی و دیم، هشت هزار و 570 هکتار اراضی باغی، 19 واحد گلخانه، 844 واحد دامداری روستایی و عشایری، سه هزار و 516 راس دام سبک و سنگین، 342 کلنی زنبور عسل، 6 واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی، 888 حلقه چاه کشاورزی، 81 دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی، 200 رشته قنات، 77 هکتار اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار، 299 کیلومتر جاده بین مزارع، 507 کیلومتر انتقال آب با لوله و کانال، 1115 بندسار و سازه آبخیزداری و 98 باب استخر ذخیره وارد شده است.

سیدحسینی تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی با تمامی امکانات با تأمین نهاده‌های دام و طیور و ماشین آلات سنگین برای بازسازی بندسارها و قنوات و بازگشایی جاده‌های دسترسی به مزارع و باغات آماده خدمت‌رسانی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود: کار مرمت و بازسازی جاده‌های دسترسی، قنوات و احیای بندسارها پس از فروکش کردن سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • بورل: کل خسارت مادی به غزه بیش از ۹۰ میلیارد دلار است
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۲۱۰۰ میلیاردی سیلاب بلوچستان به بخش کشاورزی
  • بارندگی ۴۰۹ میلی‌متری زرآباد و تخریب گسترده زیرساخت‌ها
  • سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد
  • خسارت ۱۲۰ میلیاردی باران به زیرساخت‌های برق قشم‌