Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، آیت‌الله حسینی بوشهری، امروز، دوم اردیبهشت ماه در دیدار حجت‌الاسلام ارزانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد عالی هماهنگی کانون‌های مساجد با اشاره به روایتی از امام علی (ع) گفت: ایشان فرمایش بسیار مهمی فرموده‌اند و آن اینکه کسی که روز‌ها را خوب بشناسد از آماده شدن غفلت نمی‌کند؛ یعنی انسانی که گذشته، حال و آینده را بشناسد هیچ وقت از آمادگی برای قیامت غفلت نخواهد کرد و اهل برنامه و توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه حضور حجت‌الاسلام ارزانی در کانون‌های مساجد حضور مغتنمی است، ادامه داد: امام جواد (ع) فرمودند که توفیق الی الله از خصال مؤمن است؛ بنابراین قدر این مسئولیت را به عنوان یک توفیق بدانید.
حسینی بوشهری با بیان اینکه از مساجد غفلت کرده‌ایم، تصریح کرد: مسجد جایگاه عظیم و رفیعی است؛ مسجد، چون خانه خداست، خود به خود در میان مردم جایگاه دارد و با فطرت انسان عجین است، به ویژه متدینین دلبسته به مساجد هستند و از این جهت جلو هستیم.
وی تأکید کرد: متأسفانه برخی تلاش کردند تا فرهنگسرا‌ها را جایگزین مساجد بکنند البته شاید با نیت‌های پاک هم در راه توسعه فرهنگی قدم برداشتند، ولی اگر بخواهیم از فرهنگسرا نتیجه فرهنگی بگیریم و آن را جای مسجد بگذاریم ممکن نیست.
دبیر شورای عالی حوزه با اشاره به اینکه مسجد قداست دارد، ولی گاهی، چون برنامه نداشته‌ایم کارایی لازم را ندارد، تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منبعی پویاست و برای نوجوانان تا بزرگسالان ایجاد انگیزه می‌کند و همه مخاطب آن هستند.
وی با بیان اینکه همه مسئولیت‌های فرهنگی متوجه این کانون‌ها نیست و بودجه لازم برای تولی‌گری برنامه‌های فرهنگی را هم ندارد، بیان کرد: امروزه ویژگی خاصی در این کانون‌ها ایجاد شده است که ما را امیدوار می‌کند و احساس می‌کنیم مقتضی برای کار‌های فرهنگی بزرگ فراهم است؛ بنابراین باید موانعی مانند امکانات مالی، نیروی انسانی و محتوا را برطرف کنیم.

حسینی بوشهری همچنین با اشاره به بحث فضای مجازی بیان کرد: این فضا هم فرصت و هم تهدید است و بهترین راه برای مبارزه با تهدیدات سنگین این فضا، تولید محتوای مناسب است. اگر رسانه‌ها به درستی آگاهی‌بخشی کنند که مردم راه و چاه را در فضای مجازی بشناسند در شرائط امروز که استفاده از این فضا اجتناب‌ناپذیر است و والدین هم فرزندان را رها کرده‌اند باز می‌توانیم تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به کار‌های قرآنی از سوی کانون‌های فرهنگی با بیان اینکه اوقاف و مراکز دیگر هم در این زمینه فعال هستند بیان کرد: همه فعالیت‌ها جای تقدیر است، ولی از کانون‌ها انتظار بیشتری داریم.
وی تاکید کرد: دنبال این نیستیم که فقط آماری بدهیم که فلان مقدار روخوانی بلد شده اند یا حافظ اجزای مختلف قرآن هستند؛ بلکه غایت این کار‌ها آن است که افراد تحت تاثیر آموزه‌های قرآن باشند؛ زیرا فرموده‌اند که برخی قرآن می‌خوانند، ولی به آن عمل نمی‌کنند.
عضو جامعه مدرسین اظهار کرد: گاهی غرور‌های کاذبی در میان حافظان و قاریان قرآن مشاهده می‌شود در حالی که قرائت باید خضوع و فروتنی و کمال نفسانی بیاورد، نه اینکه افراد در چشم‌وهم‌چشمی قرار بگیرند و تنها به فکر مسابقه باشند؛ این نکته برجسته باید همیشه مد نظر همه افراد باشد تا قرآن آثار مطلوب خود را داشته باشد.
وی تاکید کرد: صرف تلاوت، تفسیر و فهم معانی و حفظ قرآن به تنهایی کافی نیست و باید بر روی ابعاد معنوی و اخلاقی حافظان و قاریان هم توجه و بر روی این مباحث به صورت هدفمند کار کنیم و صرف آمار دادن کافی نیست.

حسینی بوشهری اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب رشدی که در فعالیت‌های قرآنی داریم سند افتخار و بالندگی انقلاب است؛ زیرا همواره ما را به تحریف قرآن متهم می‌کردند، ولی امروز با صدای بلند و به خصوص با برنامه‌هایی که در ماه رمضان پخش می‌شود معلوم می‌شود که قاریان ما در عرصه بین‌المللی می‌درخشند و ما اهل تحریف قرآن نیستیم، ولی باید این نکته ظریف را در کنار سایر مسائل درنظر‌بگیریم.
حسینی بوشهری اضافه کرد: در روایت بیان شده است که وقتی باب خیری بر روی شما گشوده شد از این باب خیر حداکثر استفاده را داشته باشید؛ زیرا ممکن است روزی این باب خیر بر روی شما بسته شود. امروز فرصتی در اختیار شما گذاشته شده است و از همه امکانات و ظرفیتتان برای تبلیغ و ترویج دین خدا استفاده کنید.
وی تاکید کرد: امروز با همه توطئه‌هایی که علیه انقلاب است باید بیش از این سرمایه‌گذاری کنیم تا هجمه‌های ویرانگری را که علیه انقلاب و کشور است دفع کنیم و افراد و جوانان را برای دفاع از کشور و انقلاب بسیج کنیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا بوشهری ارزانی حافظان قاریان غرور کاذب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۷۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد + فیلم

برپایی هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت همزمان با روزهای نخست ماه مبارک رمضان فعالیتش را در مشهد آغاز کرده است.

در این نمایشگاه ۴۸۰ غرفه دار، محصولات قرآنی، فرهنگی، مذهبی و دینی خود را به نمایش گذاشته اند؛ در بخش بین الملل این نمایشگاه ۲۳ غرفه از ۱۰ کشور جهان به معرفی توانمندی‌های خود در سه بخش دینی، فرهنگی و قرآنی پرداختند.

مهاجران افغانستانی با دارا بودن ۳۸۰ هیأت مذهبی و مؤسسات فرهنگی قرآنی بیشرین فعالیت را نسبت به دیگر اتباع خارجی در این استان را دارند.

بازدیدکنندگان هم از کشورهای مختلف جهان در این نمایشگاه حضور داشتند.

نمایشگاه قرآن و عترت تا ۲۸ اسفند ماه در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در مشهد برای بازدید علاقمندان دایر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فعالیت ۱۳۹ پایگاه قرآنی در مساجد استان اردبیل
  • تقویت پایگاه‌های قرآنی مساجد در استان اردبیل
  • پایگاه‌های قرآنی مساجد استان اردبیل در ماه مبارک رمضان تقویت می‌شود
  • پایگاه‌های قرآنی مساجد اردبیل در ماه رمضان تقویت می‌شود
  • برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد + فیلم
  • طرح سوال چوپان حافظ قرآن از میزبانان برنامه محفل + فیلم
  • طرح سوال قرآنی یک چوپان از قاریان برنامه محفل + فیلم
  • عملکرد یک ساله دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف/ از افزایش جذب دانشجویان خارجی تا آماری از فعالیت انتخاباتی دانشگاه‌ها
  • «بهار شیراز» را در گذر حافظیه و زندیه ببینید/باغ‌های شیراز میزبان قاریان قرآن می‌شوند
  • گسترش روزافزون حافظان قرآنی را از برکات انقلاب اسلامی است