Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم با اشاره به اینکه عدم اقبال دانش‌آموزان به علوم انسانی برای آینده کشور خسارت‌بار است، گفت: با تعامل حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها می‌توان برای ارتقا و تحول علوم انسانی اقدامات موثری انجام داد. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، منصور غلامی بعدازظهر امروز در جمع استادان دانشگاه شیراز اظهار داشت: امروز دانش‌آموزان مستعد از رشته‌های علوم انسانی و حتی علوم پایه و مهندسی استقبال نمی‌کنند که این یک مشکل جدی برای جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه علوم انسانی جوشیده از درون جامعه است، گفت: ضروری است برای تشویق دانش‌آموزان به رشته‌های علوم انسانی تدبیری اندیشیده شود چراکه ادامه این روند برای آینده کشور خسارات سنگین را در پی دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: با تعامل حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها می‌توان برای ارتقا و تحول علوم انسانی اقدامات موثری انجام داد. 

مسعود برومند، معاون پژوهشی وزارت علوم نیز در این جلسه با تاکید بر نقش اجرایی دانشگاه‌ها گفت: دانشگاهی مثل دانشگاه شیراز این توانمندی را دارد که آیین‌نامهها، سیستم‌ها و رویه‌های مورد نظر خود را با هدف کارآمدی بیشتر طراحی و اجرا کند. 

عدم هدفمندی نخستین آسیب پژوهش‌های حوزه علوم انسانی استبرنامه‌ریزی برای استفاده از علوم انسانی در حل مسائل کشورقم| طلاب فارغ‌التحصیل دانشگاه بهترین ظرفیت برای تحول در حوزه علوم انسانی هستند

وی با بیان اینکه پژوهش‌های  دانشگاه باید در راستای حل مشکلات جامعه باشد، بیان کرد: سازمان‌های دولتی باید بودجه پژوهشی خود را شفاف اعلام کنند تا تعامل مناسب دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها صورت پذیرد.

برومند با اشاره به بالا رفتن قیمت ارز و مشکلات حوزه پژوهش تصریح کرد: نوسانات قیمت ارز مشکلاتی را برای فرصت‌های مطالعاتی ایجاد کرده اما تلاش شده که آمار نسبت به سال گذشته کاهش نیابد.

انتهای پیام/ ت

R41382/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۷۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تدابیر لازم در حوزه بهداشت برای مأموریت ویژه شب‌های قدر صورت پذیرفته است و  همه خادمان حوزه بهداشت برای خدمت رسانی به زائران و مجاوران رضوی در این ایام آماده هستند.

دکتر حمیدرضا قربان‌زاده افزود: در جلسه‌ای که با حضور مدیران مراکز ۵ گانه سطح شهر مشهد و همچنین روئسای شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد بر استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌های حوزه بهداشت در حرم مطهر رضوی، بقاع متبرکه، امامزادگان، مساجد، تکایا، هیأت مذهبی و دیگر محل‌های برگزارکننده مراسم احیاء تأکید شد.

وی همچنین  با اشاره به اینکه در دور نخست سفر‌های نوروزی امسال شهر‌های کاشمر، خواف و رشتخوار جزو شبکه‌های مؤفق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد  در حوزه بهداشت بود، بیان کرد: این شهر‌ها همچنین با مدیریت خود در بقاع متبرک،  امامزادگان سید مرتضی (ع)، سید حمزه (ع) و آرامگاه شهید مدرس، از حوادث ترافیکی پیشگیری و از مسمومیت‌های غذایی و  منواکسیدکربن، و بروز مشکل در زائران و مسافران نوروزی جلوگیری کردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین به استقرار تیم‌های بهداشتی در کمپ غدیر، زائر شهر رضوی، داخل و محدوده حرم مطهر رضوی و دیگر محل‌های پر جمعیت در اسکان و تردد نیز اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • اتفاق مهم برای کاظم صدیقی پس از ماجرای اخیر + عکس
  • سخنرانی کاظم صدیقی بعد از جنجال زمین خواری در حوزه علمیه ازگل
  • کاظم صدیقی سخنران یک مراسم مذهبی مهم شد
  • کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود
  • آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر
  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • بدون توجه به فرهنگ امکان پیشرفت وجود ندارد/ رونمایی از سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم