Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پکن- ايرنا- فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با اشاره به خيزش تمدن دريايي چين در غرب اقيانوس آرام و تمدن دريايي ايران در شمال اقيانوس هند تاکيد کرد خيزش تمدن هاي دريايي دو کشور باعث ترک قدرت هاي استکباري از مناطق دريايي و افزايش امنيت منطقه خواهد شد.

به گزارش ايرنا «دريادار امير حسين خانزادي» روز دوشنبه در ديدار فرمانده نيروي دريايي چين در چينگدائو با اشاره به روابط رو به رشد چين و ايران در همه حوزه ها به ويژه در زمينه همکاري ميان نيروهاي دريايي دو کشور گفت که دومين فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران است که از چين و نيروي دريايي چين بازديد مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امير دريادار «حسين خانزادي» به دعوت رسمي فرمانده نيروي دريايي چين و براي شرکت در اجلاس فرمانده هان نيروي دريايي کشورهاي مختلف جهان و همچنين شرکت در آيين هفتادمين سالگرد تاسيس نيروي دريايي چين به اين کشور سفر کرده است.
وي افزود با توجه به اهميتي که جمهوري اسلامي ايران براي کشور چين و همچنين آيين هفتادمين سالگرد تاسيس نيروي دريايي قايل بود تصميم بر اين شد که شخصا در اين مراسم شرکت کند که به معناي اهميت و درک متقابل ميان نيروهاي مسلح و دريايي دو کشور است.
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اينکه تمدن هاي بزرگ معناي حقوق بشر و امنيت دريايي را خيلي خوب مي فهمند و درک متقابلي از هم دارند گفت: کشورهاي فاقد پيشينه تمدني که امروز بر دنيا سلطه پيدا کرده اند نمي توانند در اين زمينه به سايرين ياد دهند.
امير خانزادي گفت: ايران و چين هر دو جزو تمدن هاي ريشه دار و قديمي هستند و هميشه در دريا حضور داشته و دريانوردي کرده اند دو کشور همچنين از موقعيت ژئوپولتيکي برخوردارند.
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اينکه ما در اقيانوس ها و درياها مرز مشترک داريم بهره مندي حداکثري از اين مرز مشترک را خواستار شد.
امير خانزادي با بيان اينکه چند سال است که همکاري هاي آموزشي را شروع کرده ايم گفت: با اين حال نياز به تقويت اين همکاري ها حتي در زمينه هاي فني و عملياتي نيز مشهود است.
وي در اين ديدار بر برگزاري دو رزمايش مشترک بين المللي يکي به صورت مشترک ميان چين و ايران و ديگري به صورت سه جانبه ميان چين، ايران و روسيه اشاره کرد و از طرف چيني خواست در صورت علاقه مندي، در اين رزمايش ها شرکت کند.
امير خانزادي با اشاره به پيشرفت هاي نيروي دريايي ايران و همکاري نيروي هاي دريايي منطقه براي تامين امنيت تاکيد کرد نيازي به حضور هيچ نيروي فرامنطقه اي نيست.
وي با بيان اينکه تعامل هاي دو جانبه نبايد تنها به صورت تئوري باشد بلکه بايد به منصه ظهور و عمل برسد افزايش تعامل ميان دو کشور به ويژه در زمينه هاي آموزشي، عملياتي و فني را خواستار شد.
فرمانده نيروي دريايي چين نيز در اين ديدار با اشاره به سابقه رابطه تاريخي و مطلوب دو نيروي مسلح و نيروهاي دريايي و حضور ناوگروه هاي هر دو کشور در بنادر يکديگر، از حضور امير خانزادي و هيات همراه در مراسم گراميداشت هفتادمين سالگرد تاسيس نيروي دريايي ارتش چين تشکر و قدرداني کرد و آمادگي کشورش را براي توسعه تعاملات در سطح بالاتر اعلام کرد.
دريابان `شين جين لونگ` ضمن اعلام موافقت براي همکاري نزديکتر با نيروي دريايي ايران براي رسيدن به امنيت، آمادگي کشورش را براي ارتقا تعامل ميان نيروي دريايي دو کشور اعلام کرد.
در پايان اين ديدار نماد نيروي دريايي دو کشور ميان دو فرمانده رد و بدل شد.
**آساق**1904**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۷۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی زمینی ارتش مشغول انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان است

امیر سرتیپ دوم عبدالرحمان ساسانیان روز پنجشنبه در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تایباد گفت: در زمان حاضر هم اکنون همه زیرساختهای لازم برای انجام مراحل مختلف عمرانی این طرح در نقاط مرزی ایران و افغانستان فراهم شده است.

وی ادامه داد: امید است با تلاش و هم افزایی مثال زدنی همه دستگاههای اجرایی و متولی این حوزه، طرح انسداد مرزهای ایران و افغانستان در شمال شرق در مدت زمان پیش بینی شده خود به اتمام برسد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه گفت: عملیات انسداد، از مرز دوغارون به سمت شهرستان خواف است و این طرح به صورت دیوارکشی به ارتفاع چهار متر و فنس کشی بخش بالایی آن خواهد بود.

ساسانیان افزود: تعامل و همراهی همه نیروهای مسلح مستقر در مرز دوغارون امنیت پایداری را در این نقطه از کشور برای همه به ارمغان آورده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تایباد هم نشست گفت: به برکت وجود نیروهای مسلح و مرزنشینان امنیت ۱۰۰ درصدی در مناطق مرزی شرق کشور ایجاد شده که این خود جای شکرگزاری دارد.

محمدرضا رضایی افزود: بدون شک افزایش تعامل و حفظ روابط بین ۲ کشور همسایه ایران و افغانستان می تواند در بخشهای مختلف نقش زیادی داشته باشد که باید از این فرصت طلایی در سایر حوزه ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها به ویژه محرویت زدایی برای اقتدار و سربلندی کشور ورود کرده و تاکنون از خود کارنامه موفقی به یادگار گذاشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / خیزش گرد و خاک در این استان ها
  • فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای: مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل هستند
  • نیروی زمینی ارتش مشغول انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان است
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • سردار پورجمشیدیان: با متجاوز به خاک ایران مماشات نخواهیم کرد
  • مدل دانشگاهی تمدن ایرانی الگوی ۲۰۰ دانشگاه در دنیا است
  • عملیات وعده صادق رویارویی قدرت واقعی با قدرت پوشالی بود
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: عملیات وعده صادق ثابت کرد که مسلمانان در کنار هم یک حرف می زنند
  • آمادگی نیروهای مسلح برای برقراری امنیت در مرزهای ایران