Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@04:22:49 GMT

رویداد «شهروند؛ نقاش» در سطح کشور برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۷۱۹۹

رویداد «شهروند؛ نقاش» در سطح کشور برگزار می شود

رییس هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران با بیان این که رویداد «شهروند؛ نقاش» در سطح کشور برگزار می شود، گفت: امسال این رویداد به عنوان سالانه ثابت انجمن هنرمندان نقاش ایران با موضوع «پرتره» برپا می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست رویداد «شهروند:نقاش» عصر امروز دوشنبه دوم اردیبهشت با حضور امیر راد، رییس هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش، جمال عرب زاده، نایب رییس هیات مدیره و محمد رضا فیروزه ای، مینا نادری ، هلنا شین دشت گل  از اعضای هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش و مژگان قدوسی و محمد اسلام زاده مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی در محل این انجمن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست «امیر راد» درباره رویداد شهروند؛ نقاش توضیح داد: این رویداد سومین سالانه‌ای است که توسط اداره کل هنرهای تجسمی و با حمایت این مرکز و مرکز فرهنگی و گردشگری تپه‌های عباس آباد برگزار می‌شود؛  رویداد شهروند؛ نقاش در دو شهر ایران برگزار می‌شود، ۲  دو سالانه ی دیگر که مرکز هنرهای تجسمی آنها را برگزار کرده است، یکی برای انجمن سفالگران و دوسالانه مجسمه‌های نمکی بود. 

 

رییس هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش  اظهار کرد:   امسال رویداد "شهروند؛نقاش" به عنوان سالانه ثابت انجمن هنرمندان نقاش ایران با موضوع پرتره برگزار  می شود  و قرار است در سال‌های آینده با موضوعات و رویکردهای دیگری اجرا شود.

 

وی درباره هدف کلی رویداد شهروند؛نقاش گفت: ایده کلی  این رویداد بر اساس معرفی رسانه هنر نقاشی برای عموم مردم و ایجاد ارتباط مخاطبان با نقاشی در نظر گرفته شده است؛  از طرفی یکی از اهداف اداره کل هنرهای تجسمی این است این پروژه‌ها در سطح ملی برگزار شود تا مخاطبان را به اهداف‌مان نزدیک کنیم؛ رویداد شهروند؛ نقاش در  شهر تهران و  استان مازندران برگزار می‌شود و روند اصلی این رویداد در شهری غیر از تهران با حضور هنرمندان بومی آن شهر برپا خواهد شد.

 

امیر راد اظهار کرد: در  رویداد شهروند؛نقاش از  ۶۰ هنرمند دعوت کرده ایم که این هنرمندان هسته اصلی رویداد هستند و از این تعداد ۲۰ نفر اساتید هنرمند هستند البته در مجموع تخمین می‌زنیم و امیدواریم ۲۰۰ هنرمند نقاش در این رویداد حضور داشته باشند.

 

رییس هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران درباره برگزاری سالانه ها به جای بینال ها در انجمن های ده گانه هنرهای تجسمی توضیح داد: برخی از انجمن‌ها، سالانه‌شان را در قالب دوسالانه انجمن خود طراحی کرده‌اند اما در مورد انجمن نقاشان قرار است بینال نقاشی پس از ۸ سال برگزار شود بنابراین رویداد سالانه "شهروند؛ نقاش" جایگزین بینال نقاشی نخواهد شد و به صورت مجزا برگزار خواهد شد. 


رویداد «شهروند؛ نقاش» جمعه ۶ اردیبهشت ماه در پل طبیعت و پارک آب و آتش برگزار  می شود.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان جشن نیمه شعبان خبرگزاری شبستان امام زمان عج مسجد مقدس جمکران روز ارتش کانون مساجد رژه روز ارتش اردبیل انجمن نقاشان امیر راد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۷۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد

سرهنگ دهقان رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان یزد با اشاره به قدردانی از هنرمندان بسیجی فعال در عرصه حجاب، طوفان الاقصی و انتخابات گفت: در این رویداد هنری از هنرمندان فعال در سال ۱۴۰۲، برگزیدگان جشنواره شعر بسیج و هنرمندان برگزیده در جشنواره صنایع دستی بسیج نیز تجلیل به عمل آمد.

وی افزود: این رویداد هنری با محوریت انجمن‌های هشتگانه هنری و با حضور جمع زیادی از هنرمندان استان برگزار شد.

سرهنگ دهقان ادامه داد: شاعران و هنرمندان استان در این همایش به خواندن شعر‌هایی در زمینه انتفاضه، مقاومت فلسطین و محکومیت جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • برگزاری سالانه ۱۰ کنگره شهدا در کشور
  • لغو مراسم سالانه «انجمن قلم آمریکا» به دلیل تحریم نویسندگان در حمایت از غزه
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • عکس/بازنمایی سروده رهبر معظم انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور | عکس
  • برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد
  • برپایی نمایشگاه عکس فتومونتاژ در سینمای جوان نهاوند