Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-03-29@06:37:26 GMT

حل و فصل یک دعوای محلی با نتیجه‌ نامعلوم!

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۷۲۸۷

حل و فصل یک دعوای محلی با نتیجه‌ نامعلوم!

یکی از اهالی روستا‌های مسیر خسرج شهر حمیدیه با تراکتور ما را به خانه خود برد تا گاوش که اسهال گرفته بود را ببینیم، حیاط خانه‌ا‌ش پر از سگ بود و از آمدن ما هم خوشحال به نظر نمی‌رسیدند و شدیداً پارس می‌کردند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی آغابابایی؛* چند روز پیش و در حاشیه برگزاری دوازدهمین اردوی جهادی تیم دامپزشکی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز وقتی به روستا‌های مسیر خسرج شهر حمیدیه رفتیم، سطح آب کمی پایین آمده بود و دیگر نیازی به قایق سواری برای رسیدن به چادر‌های اهالی روستا‌های منطقه نبود و تراکتور برای عبور از جاده کفایت می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بعضی از اهالی هم که آب از خانه هایشان خارج شده بود، کم کم به فکر برگشت بودند هرچند که می‌دانستند هیچ تضمینی نیست که دوباره مجبور به تخلیه نشوند!

یکی از اهالی با تراکتور ما را به خانه اش برد تا گاوش که اسهال گرفته بود را ببینیم، حیاط خانه ا‌ش پر از سگ بود و از آمدن ما هم خوشحال به نظر نمی‌رسیدند و شدیداً پارس می‌کردند. گاو هم چموش و بی قرار شده بود و به سختی مهارش کردیم، دکتر حسن پور آنقدر سریع آمپول را به گاو زد که نتوانستیم بیشتر از یک کف دست از شاتوت‌های درخت داخل حیاطش بخوریم! (با زمینه صدای پارس چندتا سگ وحشی و آزاد!)

داشتیم با تراکتور برمی گشتیم که فهمیدیم صبح همان روز، یکی از همان سگ ها، گوسفندی از گله‌ همسایه را گاز گرفته و دنبه و پشتش را تکه تکه کرده، اما با این شکار، نتوانسته خوراک خوبی نصیب خود کند!

فهمیدیم یک دلخوری و مختصر درگیری هم بین صاحب سگ و گوسفند پیش آمده بود و واقعاً لطف خدا بود که ما اونجا بودیم و لطف بیشتر اینکه دکتر ایمانی با پک کامل جراحی آمده بود! معلوم نبود سر همین گوسفند و سگ چندتا آدم قرار بود به جان هم بیافتند!

گوسفند را با خودمان بردیم و به صاحبش گفتیم ما درمانش می‌کنیم! دکتر زخمش را دید و با سرم و بتادین رقیق آن را شستشو دادیم که طبق اصول مدیریت زخم برای چنین زخم آلوده‌ای صرفاً شستشو تا تخلیه آلودگی کافی است و کم کم خودش جوش می‌خورد، اما اهالی به اینکار راضی نمی‌شوند و این درگیری بدون بخیه زدن خوابیدنی نبود! اهالی این منطقه، کلاً به درمان غیر تزریقی و جراحی بدون بخیه اعتقاد خاصی ندارند!

باوجود تمام آموزه‌های مدیریت زخم و با کمی اصرار، بالاخره دکتر به بخیه کردن راضی شد تا به این دعوای بین صاحب سگ و گوسفند خاتمه دهد! پن استرپ (پنی‌سیلین+استرپتومایسین) هم به گوسفند تزریق کردیم و برای روز‌های آینده هم به صاحبش پن استرپ دادیم تا به گوسفند تزریق کند و جای زخم عفونت نکند...

خلاصه، واقعاً خدا مرحمتی کرد و اولین جراحی اردو‌های جهادی دامپزشکی موجب حل و فصل یک دعوای محلی با نتیجه‌ نامعلوم شد!

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شهید چمران اهواز اردوی جهادی اردوی جهادی دامپزشکی سیل خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۷۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون بیش از یک میلیون رأس دام در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حاج‌کاظمی گفت: همه ساله طبق برنامه پیشگیرانه واکسیناسیون رایگان علیه بیماری‌های مشترک انسان و دام توسط اکیپ‌های دامپزشکی بخش دولتی و غیردولتی انجام می‌گیرد.

وی افزود: با اجرای عملیات واکسیناسیون علیه بیماری‌های دام، ضمن کاهش دام‌های مبتلا به این بیماری‌ها، سلامت و بهداشت عمومی جامعه نیز افزایش می‌یابد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به واکسیناسیون بیش از ۴۳۶ هزار رأس دام شامل گاو، گوساله، گوسفند، بز و تک سمی علیه بیماری شاربن در این استان گفت: نام دیگر این بیماری سیاه‌زخم بوده که یک بیماری عفونی و قابل انتقال بین انسان و حیوان است.

وی همچنین از واکسیناسیون بیش از ۹۴۷ هزار رأس گوسفند و بز علیه بیماری آبله خبر داد و گفت: آبله بیماری ویروسی حادی است که موجب ایجاد خسارت‌های اقتصادی زیاد و تلفات دامی در گوسفند و بز می‌شود.

حاج کاظمی بابیان اینکه برای حفظ و ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه همه مسئول هستیم، از دامداران خواست تا همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی استان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • ۱۲ پیشنهاد برای موزه گردی در تهران
  • ۱۲ پیشنهاد برای موزه‌ گردی در تهران | از موزه استاد انتظامی گرفته تا باغ موزه هنر ایرانی
  • واکسیناسیون بیش از یک میلیون رأس دام در زنجان
  • زنده‌گیری یک قلاده گرگ هار در مشهد + تصویر
  • اقتصاد به سبک خمس
  • به وقت افطار در محله‌ی گلچینان یزد
  • چوپان و ۱۰۰ گوسفند در اصفهان خفه شدند + فیلم | هیچ روزنه‌ای برای نفس کشیدن وجود نداشت!
  • جواد نکونام و علی خطیر؛ یک دعوای تمام عیار در استقلال | برگزیده سال (دعوای سال)
  • آیین «رمضونیکه» سیستانی‌های گلستان
  • اهالی سودجان میزبان بارش برف بهاری شدند + فیلم