Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکتا از اصفهان به نقل از دبیرخانه سومین جشنواره سراسری دانشجویی داستان کوتاه زاینده رود، سیاوش گلشیری با اعلام این خبر اظهار کرد: سومین دوره جشنواره داستان کوتاه به صورت سراسری و با هدف کشف استعدادهای نو و تقدیر و حمایت از خالقان این نوع ادبی، از دی ماه سال گذشته در چهار بخش آزاد، ویژه زاینده رود، خارجی و داستان کوتاهِ کوتاه به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده و تا پایان مهلت مقرر ارسال آثار، تعداد 410 اثر به این جشنواره ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیرعلمی سومین جشنواره داستان کوتاه زاینده رود ادامه داد: مرحله اول داوری آثار توسط آقایان ابراهیم دمشناس، شاپور بهیان و احمد ابوالفتحی آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: از تعداد 410 اثر ارسالی 253 داستان در بخش آزاد، تعداد 71 داستان در بخش ویژه، 76 داستان در بخش داستان کوتاهِ کوتاه و 10 داستان در بخش خارجی به مرحله دوم داوری راه یافتند.
گلشیری افزود: شرکت کنندگان از کشورهای ژاپن، انگلستان، کانادا، آلمان و افغانستان داستان های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند. همچنین نکته قابل توجه اینکه شرکت کنندگان داخل کشور نیز از سراسر کشور و نه فقط استان اصفهان به این جشنواره، ارسال اثر داشته اند که این موضوع نشان دهنده جا افتادن و جایگاه پیدا کردن این جشنواره در میان جشنواره های ادبی کشور است.
وی تاکید کرد: اختتامیه این جشنواره در دو روز متوالی با برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی و با حضور نویسندگان مطرح کشور در روزهای 9 و 10 اردیبهشت ماه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد.
دبیر علمی سومین جشنواره سراسری دانشجویی داستان‌کوتاه زاینده‌رود تصریح کرد: مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نهایی این جشنواره، در روز سه شنبه 10 اردیبهشت از ساعت 14 تا 17 در محل تالار شهید آوینی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود و برنامه‌های روز اختتامیه به زودی از طریق دبیرخانه جشنواره اعلام خواهد شد.

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۷۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد

مهدی بابایی مجرد با اعلام پایان مرحله اول داوری این بخش از جشنواره، اظهار کرد: مرحله اول داوری این جشنواره با حضور ۹ داور برجسته در شهر تهران به انجام رسیده است.

وی افزود: این جشنواره، که هر ساله به عنوان یکی از مهم‌ترین رویداد‌های فرهنگی و هنری کشور ما شناخته می‌شود، امسال نیز شاهد حضور پرشور هنرمندان و اساتید خوشنویسی از سراسر ایران بود.

دبیر بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی بیان کرد: در این دوره، دبیرخانه جشنواره شاهد دریافت ۳۵۰ اثر فاخر بود که هر یک به نوبه خود نمایانگر عمق فرهنگی و هنری این مرز و بوم است. از این تعداد، ۷۵ اثر در بخش نستعلیق، ۲۲ اثر در بخش نسخ، ۷ اثر در اقلام سته و ۲۰ اثر در بخش شکسته نستعلیق به مرحله بعدی راه یافته‌اند.

بابایی خاطر نشان کرد: این آثار، که با دقت و ظرافت خاصی توسط داوران مورد بررسی قرار گرفته‌اند، نشان‌دهنده تلاش و پشتکار هنرمندانی است که با عشق و علاقه به این هنر دست به قلم شده‌اند.

وی افزود: اسامی هنرمندان برگزیده بر روی وب‌سایت شمس توس منتشر شده و آنها از ۳ تا ۱۲ اردیبهشت ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دفتر دبیرخانه تهران بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) ارسال نمایند.

دبیر بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی تصریح کرد: از برگزیدگان مراسم اختتامیه که اواخر اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار می‌شود، تقدیر خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی

دیگر خبرها

  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • شوک ایران به نتانیاهو /داستان «ریز پرنده‌های» اسرائیل که عمرشان کوتاه بود