Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: از بعد از ظهر امروز افزایش سرعت باد از سمت جنوب غرب در نواحی مرکزی و جنوب شرق استان با سرعتی معادل ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت رخ می‌هد. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: پیش‌بینی وضعیت جوی  سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد از بعد از ظهر امروز افزایش سرعت باد از سمت جنوب غرب در نواحی مرکزی و جنوب شرق استان با سرعتی معادل 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت رخ می‌هد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه  رگبار ناچیز تا ملایم و پراکنده و  گاهی رعد و برق در نیمه شمالی و ارتفاعات جنوبی استان برای عصر امروز پیش‌بینی شده، گفت: برای فردا وزش باد شدید از سمت جنوب غرب همراه با گرد و خاک با سرعتی معادل 50 تا 80 کیلومتر بر ساعت در زاهدان و سایر نقاط مرکزی استان با احتمال اختلال تردد در جاده‌های منتهی به بم و نفوذ گرد و غبار حاصل به شمال استان، رگبار ملایم تا متوسط و گاهی رعد و برق در برخی نقاط نیمه شمالی و ارتفاعات جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

تگرگ و وزش باد شدید استان فارس را دربر‌می‌گیردوزش باد شدید مدارس ‌«قروه، بیجار، دهگلان و منطقه سریش‌آباد» را در نوبت بعد از ظهر ‌تعطیل کردوزش باد شدید و بروز پدیده گردوغبار؛ لرستان سیلابی می‌شود

وی خاطرنشان کرد: برای روز چهارشنبه نفوذ توده هوای سرد به استان را خواهیم داشت و در شهرهای شمالی٬ مرز شرقی و نوار غربی استان وزش باد شدید از سمت شمال همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که سرعت آن 60 تا 80 و گاهی بیش از 80 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

ملاشاهی با بیان اینکه وزش باد با شدت کمتر طی روزهای پنجشنبه تا اوایل هفته آینده در شمال و نوار شرقی استان رخ می‌دهد، گفت: کاهش 8 تا 10 درجه‌ای دما در نیمه شمالی و 3 تا 5 درجه در جنوب استان دیگر پدیده جوی این مدت زمانی است.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل و روی دریا وزش باد شدید و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود٬ ارتفاع موج حدود یک و نیم تا دو متر پیش‍بینی می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R7843/P/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۷۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استانداردسازی راه‌ها در سیستان و بلوچستان با جدیت و سرعت پیگیری شود

وزیر کشور گفت: توجه به راه‌های استان به ویژه منطقه بلوچستان برای توسعه سواحل مکران بسیار مفید است، چراکه راه زیربنای توسعه است و باید برای ارتقای راه‌ها و استانداردسازی آنها با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی استانداری، احمد وحیدی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان در فرمانداری شهرستان کنارک اظهار کرد: مسائل و مشکلات سیل‌زدگان از لحظات اولیه توسط مسئولان به ویژه استاندار و فرمانداران در حال پیگیری است و مشکلات بر اساس اولویت پیگیری و مرتفع خواهد شد، دولت با تمام قوا در کنار مردم است و از هیچ کوششی برای حل مشکلات مردم دریغ نخواهد کرد.

وی ادامه داد: در بحث برق، اقدامات لازم در حال انجام است، به زودی تمام مشکلات مردم سیل‌زده حل می‌شود، البته در ابتدا باید آب مصرفی مردم به صورت سالم و بهداشتی تأمین شود تا شاهد مشکلات دیگری در این مناطق نباشیم.

وزیر کشور بیان کرد: اقدامات اساسی برای تأمین زیرساخت‌ها و رفع مشکلات مردم انجام شود تا مردم به راحتی و آسوده خاطر زندگی کنند و ترس و هراسی در هنگام بارندگی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند و اجرای طرح‌های حوزه راه، برق، آب، تلفن، اینترنت و آبخیزداری باید با سرعت بیشتری انجام باشد، تصریح کرد: مشکلات آب‌گرفتگی خانه‌ها در شهر کنارک نیز باید پیگیری شود و طرح‌های نیمه‌تمام فاضلاب شهری و هدایت آب‌های سطحی به نتیجه برسد تا همیشه در زمان بارندگی مردم با مشکل مواجه نشوند.

وحیدی با اشاره به اینکه که آب پشت سدها برای اشتغال و تولید کاربرد دارد، خاطرنشان کرد: گرگروها (فرسایش خندقی خاک) برخی روستاها را با مشکل جدی تخریب مواجه کرده است که امیدواریم با انجام طرح‌های آبخیزداری و مهار آب‌ها بتوانیم گرگروها را سامان‌دهی کنیم.

کد خبر 745640

دیگر خبرها

  • بازگشایی محورهای سیستان و بلوچستان تا ۴۸ ساعت آینده
  • استانداردسازی راه‌ها در سیستان و بلوچستان با جدیت و سرعت پیگیری شود
  • احتمال وقوع سیل بر اثر تشدید بارش‌ها در سه استان کشور 
  • میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • آیا واقعاً می‌توانیم مانند فیلم‌ها روی قطار در حال حرکت بدویم؟
  • وزش باد شدید در جنوب و غرب تهران
  • محور کتیج به کرحمت مسدود شد
  • بیشینه سرعت باد به بیش از ۵۰ کیلومتر در کیش، ۲۸ فروردین
  • هواشناسی ۲۸ فروردین ۱۴۰۳/ هشدار باران شدید و سیل در استان های جنوبی
  • تندباد شدید استان مرکزی را فرا می‌گیرد