Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه امروز در استان پوشش حوزه سلامت شهروندان ۹۹ درصد است، گفت: بار مراجعه شهروندان به مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی ۹۱ درصد است. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، خدابخش مرادی امروز در مراسم گرامیداشت هفته سلامت در دبیرستان فنی و حرفه‌ای هاجر زنجان با تبریک هفته سلامت و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در همه دولت‌ها و جوامع یک مطلوب نهایی  به لحاظ اجرایی دارد تحقق توسعه پایدار و همه جانبه برای کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از موضوعات در حوزه توسعه پایدار که مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار گرفته است توجه به توسعه انسانی است که شاخص‌ها و مولفه‌های توسعه انسانی سه موضوع سلامت، آموزش و طول عمر را شامل می‌شود و اگر بخواهیم به این سه مولفه توجه کنیم موضوعاتی در قانون اساسی با حوزه‌های حاکمیتی برای آن پیش بینی شده است.

تیم‌های بهداشتی درمانی به منطقه سیل‌زده رومشکان اعزام شدندبیمارستان باهنر کرمان با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری می‌رسدمشکلات درمانی و بهداشتی استان اردبیل در اسرع وقت برطرف می‌شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان خاطر نشان کرد: نمی‌توان جمعیت عظیم جوانان را فراموش کرد زیرا اگر بخواهیم آینده نگری، آینده‌سازی، نشاط و بالندگی سرزمینی را داشته باشیم توجه به حوزه دانش آموزان، نوجوانان و جوانان ضروری است و جمهوری اسلامی در سایه تلاش در آموزش و پرورش به این موضوع اعتلا بخشیده است همین امر باعث شده تا در استان تعداد افرادی که آموزش لازم را دریافت نکرده باشند به حداقل برسد.

وی به مسئله سلامت اشاره کرد و گفت: نمی‌توان به آموزش و پرورش تحصیلی توجه کرد ولی به حوزه سلامت بی‌اعتنا بود در حوزه سلامت نه تنها از بعد جسمی بلکه باید به سلامت روحی، روانی، فردی، خانوادگی و اجتماعی توجه ویژه‌ای داشت.

به گفته مرادی رویکرد دولت تدبیر و امید توجه به اجرای جامع سلامت است زیرا در این زمینه یک دغدغه وجود دارد در جامعه افرادی با بیماری‌هایی وجود دارند که درد نداری و فقر از یک سو و درد بیماری از سوی دیگر موجب آزار بیشتر این افراد می‌شود طرح جامع سلامت در کشور و در استان اجرا شده تا هزینه مشارکت شهروندان و بیماران کاهش یابد و سهم عمده هزینه توسط دولت تامین شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان با اشاره به اینکه هفته سلامت به صورت نمادین در طول سال انتخاب می‌شود، اظهار داشت: باید فرد، جامعه، خانواده از یک سو و مدیران در حوزه‌های مختلف اجرایی از سوی دیگر به سلامت توجه ویژه کنند زیرا هر اقدامی که در حوزه اشتغال و آموزش انجام می‌دهند در تمام فعالیت‌ها زمانی اثرگذار است که با انسان سالم به لحاظ روح و روان و مناسبات اجتماعی ارتباط داشته باشیم.

مرادی با بیان اینکه امروز در استان زنجان پوشش حوزه سلامت شهروندان 99 درصد است اظهار داشت: بار مراجعه شهروندان به مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی 91 درصد است که این عدم مراجعه 9 درصدی شهروندان دارای چند علت است یا عنایت به این حوزه ندارند یا توان مالی دارند و به بخش خصوصی مراجعه می‌کنند.

وی تاکید کرد: باید توجه بیش از پیش به حوزه سلامت داشت و از آن غافل نشد زیرا پویایی جامعه با سلامت افراد جامعه میسر می‌شود.

انتهای پیام/ ز

R41375/P/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناسان بهداشت محیط در صیانت از سلامت جامعه

رئیس مرکز بهداشت زاهدان گفت:  در یک ماه گذشته بیش از ۱۰ هزار بازدید توسط کارشناسان بهداشت محیط زاهدان از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و مراکز بین راهی انجام شده است

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • کارشناسان بهداشت محیط در صیانت از سلامت جامعه
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
  • انجام بیش از ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مراکز ملکی و غیر ملکی
  • پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه‌های حمایتی نهضت ملی مسکن در زنجان
  • افزایش ۱۲ درصدی مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی زنجان
  • مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی زنجان ۱۲ درصد افزایش یافت