Web Analytics Made Easy - Statcounter

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پیامی به همتایان خود در مجالس کشورهای مختلف جهان ضمن محکوم کردن اقدام دولت آمریکا در ترویست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نسبت به ماجراجویی واشنگتن در منطقه هشدار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خانه ملت، حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پیامی به همتایان خود در  مجالس کشورهای مختلف جهان ضمن محکوم کردن اقدام دولت آمریکا  در ترویست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نسبت به ماجراجویی واشنگتن در منطقه هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است:

رئیس محترم ....

عالیجناب؛

در شرایط خطیر کنونی به عنوان همکار شما در پارلمان جمهوری اسلامی ایران، کشوری که در قلب منطقه بحران‌خیز غرب آسیا قرار دارد، نسبت به خطر گرفتار کردن جامعه بشری در بحران پیچیده و جدید جهانی و تحمیل جنگِ فراگیر جهانی با ابعادی گسترده‌تر از جنگ‌های جهانی اول و دوم، توسط «مربع خونین» هشدار می‌دهم. این مربع خونین و جنگ‌ستیز را «دونالد ترامپ»، «مایک پمپئو»، «جان بولتون» و «بنیامین نتانیاهو» تشکیل می‌دهند. آن‌ها تاکنون موفق شده‌اند با خروج و تضعیف شماری از معاهدات و توافق‌نامه‌های بین‌المللی، روند ثبات‌سازی در دنیا را متوقف سازند و گام بعدی آن‌ها تحمیل شرایط جنگی و تنش در مناطق بحرانی است.

طرح انضمام جولان و کرانه باختری رود اردن به سرزمین‌های اشغالی فلسطین، حملات هوایی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، انتقال بقایای داعش و سایر گروه‌های تروریستی به خاک افغانستان با هدایت دستگاه‌های امنیتی دولت آمریکا، مذاکرات پنهان و آشکار مقامات سیاسی و اطلاعاتی ایالات متحده با گروه‌های تروریستی، چندین برابر شدن فروش تسلیحات در غرب آسیا، بازی با حاصل جمع صفر آمریکا با جمهوری اسلامی ایران و به اوج رساندن شرایط تصاعد بحران با قرار دادن نام موفق‌ترین نیروی نظامی منطقه در غلبه بر تروریسم (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)، در اعداد سازمان‌های تروریستی، شرایط بی‌سابقه‌ای را به وجود آورده است که در آن حتی یک اشتباه یا جرقه‌ای کوچک می‌تواند آتش جنگی فراگیر را شعله‌ور سازد.

پیش‌بینی می‌شود در صورت استمرار این بحران فزاینده و تحمیل جنگ فراگیر و مخرب از سوی این مربع خونین، دنیا گرفتار عواقبی شود که از زمان جنگ جهانی دوم به خود ندیده است. قطع جریان انرژی، انهدام و ویرانی تأسیسات و زیر ساخت‌های مرتبط با آن، گسترش ابعاد این جنگ تمام عیار به چندین کشور منطقه و کشانده شدن دامنه جنگ نامتقارن، هوایی و تروریستی به ده‌ها کشور دیگر، سیل بیش از یکصد میلیون آواره و به ویژه ناممکن شدن هرگونه اقدام صلح‌آفرین و ثبات‌ساز در بلندمدت از جمله عواقب وحشتناکی است که شروع‌کنندگان جنگ نیز از مدیریت آن عاجز خواهند ماند.

«انتحار دولتی» از مشخصات بارز جنگ آینده است. اگر در بحران‌های گذشته صرفاً برخی از افراد و عوامل در جنگ به عملیات‌های انتحاری روی آورده و فجایع اسفباری را به وجود آوردند، بحرانی که «مربع خونین» رقم می‌زند، دنیا را به صحنه تصمیم‌گیری‌های انتحاری دولت‌ها تبدیل می‌کند که تبعات آن ابعاد جهانی خواهد داشت.

فرصت را مغتنم شمرده، با انتقاد از بی‌عملی سازمان‌های بین‌المللی و محافظه‌کاری برخی دولت‌های کوچک و بزرگ، از شما همکار محترم انتظار دارم توجه پارلمان و دولت محترم خود را نسبت به این واقعیات هشدارآمیز جلب کرده و به اتفاق تلاش نماییم اجماع بازدارنده‌ای را در مقابل این جریان ویرانگر ایجاد کنیم.

اینجانب و همکارانم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای پیوستن به ابتکارهای دو یا چند جانبه با هدف تقویت مولفه‌های صلح و تنش‌زدا و مقابله با تنش‌های خطرناک آینده اعلام می‌نماییم.

با سپاس فراوان

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی
مجلس شورای اسلامی»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و آمریکا حشمت الله فلاحت پیشه سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۷۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بین الملل تابناک: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به نیویورک با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد دیدار و رایزنی کرد.

 حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌ها و ملاقات‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، در نشستی با حضور سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی، به بیان دیدگاه‌های کشورمان پیرامون مساله فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین دفاع مشروع ایران در مقابل رژیم اسرائیل پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ضمن تشریح عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل، تاکید کرد: با وجودی که جمهوری اسلامی ایران قادر بود این عملیات را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار داده شد که از آنجا حمله به سفارت کشورمان در دمشق صورت گرفته بود.

امیرعبداللهیان در ادامه یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران توانست به اهداف خود در چارچوب پاسخ حداقلی برسد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما توانستیم اراده قاطع خود را نشان بدهیم و پایگاه‌های نظامی که حمله از آنجا علیه سفارت ما صورت گرفته بود را هدف قرار بدهیم و پیام خود را به رژیم برسانیم.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان گفت: در صورتی‌ که رژیم اسرائیل مجدداً دست به ماجراجویی بزند و اقدامی علیه منافع ایران انجام بدهد، پاسخ بعدی ایران فوری، حداکثری و قاطع خواهد بود و این پیام به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است.

امیرعبداللهیان همچنین در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط‌ شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند. 

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان خاطرنشان کرد: باید ریشه بحران کنونی مورد توجه قرار گیرد که ناشی از جنگ افروزی، نسل‌کشی و جنایات جنگی و ترکیب رژیم اسرائیل علیه غزه و کرانه باختری است و اگر جنگ علیه غزه متوقف شود، آرامش به کل منطقه باز می‌گردد و همه ما از جمله ایران از این آرامش سود خواهیم برد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن یادآوری این که امنیت منطقه برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسزایی برخوردار است، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و متحدانش در حال قتل عام و نسل کشی کودکان و زنان بی دفاع فلسطینی در غزه است.

 امیرعبداللهیان همچنین در پایان اظهاراتش از برگزاری رویداد بزرگ ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران موسوم به ایران اکسپو در تهران با حضور هزاران میهمان خارجی طی هفته آینده خبر داد.

پس از سخنان امیرعبداللهیان در این نشست، سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون مساله فلسطین و همچنین پاسخ مشروع کشورمان به تجاوزات رژیم صهیونیستی پرداختند.

دیگر خبرها

  • واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین
  • ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است
  • امیرعبداللهیان: در صورتی‌ که رژیم اسرائیل مجدداً اقدامی علیه منافع ایران انجام بدهد، پاسخ بعدی ایران فوری، حداکثری و قاطع خواهد بود؛ این پیام به روشنی به آمریکا و سایر طرف ها منتقل شده/ ریزپرنده‌های ساقط‌ شده {در اصفهان} هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته
  • برگزاری راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه علیه اسراییل در فارس
  • کوچک‌ترین اقدام اسرائیل علیه ایران پاسخ داده می شود
  • هشدار مهم سپاه: احتمال تغییر سیاست‌های هسته‌ای ایران وجود دارد
  • بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳/ تورم‌های سهمگین در راه است؟
  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق علیه اسرائیل به آمریکایی‌ها پیام دادیم؛ گفتیم به دنبال توسعه تنش نیستیم
  • افزایش مناسبات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است