Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، اکبر کمیجانی دقایقی قبل در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بانک، بیمه و بورس به الزامات یک بازار مالی کارآمد اشاره کرد و گفت: اینکه بازار مالی تا چه میزان تعمیق شده و در تأمین مالی نقش داشته باشد، مهم است و بانک مرکزی نیز در جهت سازگاری با استانداردهای بین المللی در این حوزه گام برداشته و اکنون استاندارد گزارشگری مالی بین المللی بانک‌ها نیز در دست اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تحولات بازار ارز در سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته با تحولات بازار پول و ارز، ثبات در بازار ارز در دستور کار قرار گرفت و اکنون ثبات نسبی در بازار ارز داریم و در بعد ریالی نیز اقداماتی صورت گرفته است.

کمیجانی با بیان اینکه سقف عمومی ٥٠ میلیون تومان در تراکنش‌های بانکی، محدودیت ظهرنویسی، مهلت استفاده از چک عملاً توانست جلوی رونق عملیات را بگیرد، گفت: استفاده گواهی سپرده ریالی در سال ٩٦ به سمتی رفت که نرخ سود به ۲۰ درصد برسد که حجم متنابهی از سپرده‌ها جمع شد؛ سررسید این سپرده‌ها در سال ٩٧ بود و این نگرانی وجود داشت که این سپرده‌ها به سمت بازارهای سوداگرایانه فرار کند. اما این موضوع کنترل شد و البته در بهمن ٩٧ نیز انتشار گواهی ۲۰ درصدی توانست بالای ٤٠هزار میلیارد تومان منابع را بلوکه کند.

قائم مقام بانک مرکزی به راه اندازی عملیات بازار باز اشاره کرد و گفت: دستورالعمل عملیات بازار باز که در شورای پول و اعتبار مصوب شده، یک ابزار مهم است ومقدمات لازم برای راه اندازی آن فراهم شده است؛ راه اندازی این بازار علاوه بر ایجاد امکان خرید و فروش اسناد بین بانک مرکزی و بانک‌ها، منجر به ساماندهی اضافه برداشت و خطوط اعتباری بانک‌ها خواهد شد.

وی افزود: بدهی بانک‌ها یکی از مؤلفه‌های مهم در پایه پولی است که به دلایل مختلف باعث رشد بدهی شده بود که با اقدامات انجام شده بدهی در پایان مهرماه ۹۷ به ١٨٢ هزار میلیارد تومان رسیده بود در پایان بهمن به ١٦٦ هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: بازار ارز نظام بانکی سپرده بانکی بانک مرکزی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۷۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی

امتداد - با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ  2029.2  هزار میلیارد ریال اقدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی (۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳) به شرح زیر است:


بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به صورت هفتگی و موردی اجرا می‌کند. موضع عملیاتی این بانک (خرید یا فروش از طریق ابزارهای موجود) بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی(تابا) اعلام می‌شود. متعاقب اطلاعیه مزبور، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی، نسبت به ارسال‌ سفارش‌ها تا مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی (تابا) اقدام کنند.   بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از اعتبارگیری قاعده‌مند (دریافت اعتبار با وثیقه از بانک مرکزی مطابق با ضوابط تعیین شده) مشروط به در اختیار داشتن اوراق مالی اسلامی دولتی و در قالب توافق بازخرید با نرخ سقف دالان نرخ سود (۲۴ درصد) استفاده کنند.   برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تاثیر دلار تلگرامی روی کالاهای وارداتی چه قدر است؟
  • ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی در بازار؟! + عکس
  • ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰هزار تومانی به بازار
  • کاهش هیجانات بازار ارز با توقف شوک‌های سیاسی
  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی به بازار
  • دست انداز تازه برای واگذاری سرخابی ها به بانکها / مال بد،بیخ ریش صاحبش ماند!